WaterMarked Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Ivertfall noe av det første jeg har laget uten tutorial... Overdelen ble ivertfall litt betre... Lenke til kommentar
colakork Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Du kan ikke smoothe forskjellige deler av modellen nei, ihvertfall ikke uten å dele den opp i flere deler. Det du derimot kan gjøre, hvis du vil beholde skarpe kanter, er å bygge flere "edges" nærme hverandre. (Bruk cut-tool eller chamfer på kantene(edges)). Du må og prøve å bare lage "quads"(dvs alle polygoner på modellen må helst være fire punkter(tre punkter går også an). Følger du regelen om å ha quads og der hvor du vil at kantene skal bli best, kan du gjerne bruke "Meshsmooth". En annen måte du kan beholde kantene på pistolen din med, er å velge edges, så kanten du vil gjøre skarp, og skru opp "crease". Let etter crease i sidemenyen, og skru den opp på hver kant du vil ha skarp. Etter min mening fungerer ikke det like godt som å lage kantene nærme hverandre, da det ser mer naturlig ut. Men prøv ut det jeg har sagt, prøv ut crease og å lage "edges" nærme hverandre. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener med kantene nærme hverandre, skal jeg finne frem en link som forklarer det dypere(skal prøve likevel, jeg vet det er en veldig lærerik topic om dette på cgtalk.com). Lenke til kommentar
colakork Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 http://forums.cgsociety.org/showthread.php...519#post4083519 Les den, kanskje du skjønner hva jeg mener der. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ivertfall noe av det første jeg har laget uten tutorial...Overdelen ble ivertfall litt betre... 7993424[/snapback] Sjekk ut smooth groups! Du skal finne det under mesh-menyen eller mesh-smooth menyen Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Takk for innspill. Jeg har ikke testet det enda, men det ser ut som den linken ga meg noen svar. Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) Har laget en litt artig kar som jeg kaller Jon. edit: La til to bilder. Endret 2. mars 2007 av stolmann Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 (endret) oi. dobbelpost Endret 2. mars 2007 av stolmann Lenke til kommentar
MyBigMouth Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 Har laget en litt artig kar som jeg kaller Jon. edit: La til to bilder. 8061215[/snapback] Hva f***? Synes ikke likheten er stor.... God jobb ihvertfall... Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 4. mars 2007 Del Skrevet 4. mars 2007 (endret) Hagle. La ikke noe spesielt med arbeid på den, laget den bare for å se om jeg greide det. Enkelt og greit. :!: Noen komentarer? Kanskje jeg bør sette igang et skikkelig prosjekt snart... Endret 4. mars 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 Lagde dette med en tutorial som broren min lagde. Fornøyd med resultatet. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 5. mars 2007 Del Skrevet 5. mars 2007 (endret) Ops, dobbel post. Endret 8. mars 2007 av lago Lenke til kommentar
_Glory_Host Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Her er noen jeg har laga fra tutorials (lærer sykt mye med tutorials altså!): Ring Tekanne Enjoy Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 7. mars 2007 Del Skrevet 7. mars 2007 Gammelt bilde, men slenger det opp anyway Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Lagde dette med en tutorial som broren min lagde. Fornøyd med resultatet. 8085759[/snapback] Kunne jeg fått tutorialen av deg? Hadde vært fint viss dere haddet slengt ut en link til tutorialen dere har brukt. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 10. mars 2007 Del Skrevet 10. mars 2007 Lagde dette med en tutorial som broren min lagde. Fornøyd med resultatet. 8085759[/snapback] Kunne jeg fått tutorialen av deg? Hadde vært fint viss dere haddet slengt ut en link til tutorialen dere har brukt. 8108924[/snapback] Er veldig interesert i tutorialen her jeg også! Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Kjedet meg... Mye som kunne vært betre, men vi får se... :!: Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 (endret) Kunne jeg fått tutorialen av deg? Hadde vært fint viss dere haddet slengt ut en link til tutorialen dere har brukt. 8108924[/snapback] Har den ikke mer, måtte desverre fjerne alt jeg hadde på pc'n. Men har blitt flinkere, og laget denne ut ifra tutorialen som var med i 3dsmax. Edit: La til et annet bilde av bondene, og et par nye sjakkbrikker. Endret 16. mars 2007 av lago Lenke til kommentar
DooBler Skrevet 16. mars 2007 Del Skrevet 16. mars 2007 Brukte samme turorial tror jeg: (Hesten var vrien å lage ) Her er to bilder til jeg lagde, begge er blant det første jeg har lagd med 3DS. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Delfinen lagde jeg for å se hvordan det ble når jeg animerte halen. Lenke til kommentar
Sodd Ball Skrevet 17. mars 2007 Del Skrevet 17. mars 2007 (endret) Hesten ja... Den er ekkel. Etter løperen ble alt så vanskelig. Edit: Tror jeg fikk til en brukbar hest nå. Endret 17. mars 2007 av lago Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 18. mars 2007 Del Skrevet 18. mars 2007 (endret) Nye superflyet F666! Måtte bruke 2 forskjellige bilder å se etter, ikke å anbefale..... Endret 20. mars 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå