Marsan Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 (endret) dobbelpost Endret 12. februar 2007 av Marsan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Min første, nesten (vet ikke om jeg vil si meg helt ferdig enda), fullførte 3D modell fulgte en tutorial som viste åssen man laga ett hull i en cube, så mixa jeg litt på egen hånd å mekka mange "utover hull", som til slutt ble en terning men vet enda ikke åssen man får til en glinsende effekt, eller feks at knappene har en annen farge noen som vet av en bra tutorial som viser åssen? bruker foresten 3ds max 9 7926384[/snapback] Laget terning i max for noen år siden. Vedlagt bilde. Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på! Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Laget terning i max for noen år siden. Vedlagt bilde. Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på! wow! fin terning hvordan fikk du en annen farge på hullene enn resten av cuben? og hvordan får du til at den reflekterer omgivelsene så godt? hadde hvert digg å vite Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 12. februar 2007 Del Skrevet 12. februar 2007 Laget terning i max for noen år siden. Vedlagt bilde. Du må bare spørre hvis det er noe du lurer på! wow! fin terning hvordan fikk du en annen farge på hullene enn resten av cuben? og hvordan får du til at den reflekterer omgivelsene så godt? hadde hvert digg å vite 7927597[/snapback] Annen farge i hullene: Jeg tror å huske at jeg bare valgre facen i edit mesh å applya matriale til de. Reflektere Omgivelsene: Jeg satte en reflectmap inne i raytrace. altså Reflection->raytrace->bilde. BIldet som er reflektert husker jeg ikke helt, men ett som har delvis gradient overgang fra lyst til mørkt. Ellers lekte jeg meg bare litt fram til jeg sånn passe fornøyd. Det handler vel mye om å teste ulike ting å flytte på parameter. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 14. februar 2007 Del Skrevet 14. februar 2007 Hei lurer på hvordan jeg kan få skygge på denne kuben min? Noen som vet hvordan? Lenke til kommentar
Fekke Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har ikke brukt 3DS MAX før, hvis det er det du bruker, men jeg ville anta at du trenger å lage et lys og skru på shadows eller noe sånt.. Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Jeg har ikke brukt 3DS MAX før, hvis det er det du bruker, men jeg ville anta at du trenger å lage et lys og skru på shadows eller noe sånt.. 7947210[/snapback] Ja,jeg har forstått at jeg må skru på lys og så shadows men greier ikke finne ut hvordan. Bruker 3Ds MAX 9 Lenke til kommentar
Mit Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er egentlig veldig enkelt. Create > Lights > så en derfra (jeg bruker som regel Omni eller Target Spotlight) Når du har lagd en lampe kommer det mange valg i høyere side, under General Parameters står det Shadows, kryss av for On der. Du kan også velge mellom forskjellige typer, du finner fort ut av hvilken du liker best osv. Da skal du ha lys med skygger Lenke til kommentar
Feltherre Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Det er egentlig veldig enkelt. Create > Lights > så en derfra (jeg bruker som regel Omni eller Target Spotlight) Når du har lagd en lampe kommer det mange valg i høyere side, under General Parameters står det Shadows, kryss av for On der. Du kan også velge mellom forskjellige typer, du finner fort ut av hvilken du liker best osv. Da skal du ha lys med skygger 7948481[/snapback] Takk skal du ha,nå fikk jeg det til Lenke til kommentar
=Daniel= Skrevet 15. februar 2007 Del Skrevet 15. februar 2007 Har fått til en annen farge på hullene nå, og lys og skygge. Men skjønner enda ikke helt hvordan man setter på refleksjoner. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 Har fått til en annen farge på hullene nå, og lys og skygge. Men skjønner enda ikke helt hvordan man setter på refleksjoner. 7949217[/snapback] Gå til material editoren.. Sjekk unner fanen "maps" gå ned til "reflection" . Trykk på den knappen til høyre og legg til "Raytrace" .. Voila! (trengs selfølgelig litt tweaking) Kan legge til at skylight, kan gi mye bedre lyssetting uten at du trenger å tweake så veldig. Men er mer maskinkrevende og tar opptil 50-100 ganger så lang tid å rendre Bounce litt lys også så tar det helga å rendre Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Et lite spørsmål til dere som kan litt med dette programmet. Når jeg feks prøver å lage et rom så creater jeg en boks. Hvordan får jeg lys inn? Må jeg gjøre noe spesielt for å få det til? Tenkte jeg skulle lage en vanntunnel, litt vondt å forklare. Uansett så får jeg ikke lys inn, selv om jeg gjør materialet gjennomsiktig så får jeg et dårlig resultat. Endret 16. februar 2007 av The_Free_Man Lenke til kommentar
Mit Skrevet 16. februar 2007 Del Skrevet 16. februar 2007 (endret) Få lys til og gå igjennom en ting? Når jeg lager et rom/hus whatever lager jeg som regen vegger, gulv og tak og setter en lampe inni eller lar det komme lys igjennom et vindu/hull, da blir det som regel fint om du bruker GI, som Marsan sa tar det helga og rendre men resultatet blir også mye bedre Men jeg skjønte ikke helt forklaringa, til vanntunellen kan du vel bare bruke en tube, for og få lys inni der er bare og sette et lys inni der? eller... Endret 17. februar 2007 av Mitjmannen Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Hvordan lager du vegger? Grotte med vannvegger. Litt vondt å forklare, men istedenfor steingrotte så er det flyende vann. Jeg prøvte å lage cylinder, men resultatet var heller dårlig. Forstår du hva jeg mener nå? Lenke til kommentar
Mit Skrevet 17. februar 2007 Del Skrevet 17. februar 2007 Nei jeg skjønner ikke helt ennå skal veggene være av vann? Vegger lager jeg av vanlige box'er, fire stk. (eller flere) samme med tak og gulv osv. Også tenkte jeg ikke på cylinder men tube. Hadde vært lettere og forklart noe om jeg skjønte hva du var ute etter men det er ikke alltid så enkelt og forklare meg ting Lenke til kommentar
Mit Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Jadda, jeg har sysla med denne de siste dagene nå og er endelig ca. ferdig, det er veldig mye jeg kunne lagt mer arbeid i men nå er jeg utslitt Her er det da: tok ca 5 timer og rendre. jeg så nå at det ble en liten ''feil'' med gresset der og orka ikke og mekke på det for og så ta en ny render, kunne evt. endra det i et annet programm men som sagt nå er jeg utslitt og lei av det j**** huset der Taket ble også veldig dårlig ser jeg. en god bakgrunn kunne også passa inn, evt laget noe selv men det får bli senere Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 18. februar 2007 Del Skrevet 18. februar 2007 Hvordan lager du vegger? Grotte med vannvegger. Litt vondt å forklare, men istedenfor steingrotte så er det flyende vann. Jeg prøvte å lage cylinder, men resultatet var heller dårlig. Forstår du hva jeg mener nå? 7962628[/snapback] Noe slikt du vil ha (se vedlegg)? Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Tenker på vanlig grotte som man kan gå i, men veggene er ikke laget av stein men flytene vann. Men har heller begynt på en pistol... Men en pistol er ikke bare bare det heller... Derfor må jeg spør om en noen her kan hjelpe meg litt... Jeg bruket vanlig boks som jeg har formet sakte men sikket til et pistolløp. Jeg holder på med å lage formen til toppen på pistolen og jeg ser at det er rundt. Problemet er, hvordan kan jeg feks bevle noe slik at det får rund form? Finnes det et verktøy jeg kan bruke for å få det til? Feks turbosmoth eller hva det heter, kan jeg isolere det på en eller annen måte slik at jeg kun påvirker et markert område? Håper noen har et svar på dette, hadde spart meg for mye unødvendig arbeid. Lenke til kommentar
WaterMarked Skrevet 20. februar 2007 Del Skrevet 20. februar 2007 Jaja, her er et noe mislykkes resultat... Lenke til kommentar
colakork Skrevet 21. februar 2007 Del Skrevet 21. februar 2007 Øh, lagde noe.. Testet litt reactor i max, og litt glass og en hel haug med små rubicks cuber. Dramabilde kanskje? Øh.. Kanskje rendre et større bilde neste gang, som inkluderer blur Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå