medi8or Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Sist jeg så etter kostet 3DS Max mellom 30 og 40 tusen... Hvis du ser etter et gratis alternativ er ikke Blender et dumt valg: http://www.blender.org/ Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 Sist jeg så etter kostet 3DS Max mellom 30 og 40 tusen... Hvis du ser etter et gratis alternativ er ikke Blender et dumt valg: http://www.blender.org/ 6423205[/snapback] takk :!: Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 yeye, kjønte ikke akuratt så mye av dt Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 bra jobbet kikket innom tutorialen, og du har jo gjort enda mer enn tutorialen sa, så det var veldig bra synes din ble bedre 6422862[/snapback] Takker! yeye, kjønte ikke akuratt så mye av dt 6423301[/snapback] Gjorde ikke jeg heller de første timene... men bare les tutorials! Jeg prøvde å prøve meg frem i programmet men jeg fant det håpløst Lenke til kommentar
Volant Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Programmer som 3D Studio Max, Maya, Lightwave og mange andre er profesjonelle programmer som er svindyre for en hobbybruker. Det eneste gode gratis 3D programmet jeg vet om er Blender 3D. Nesten like bra som alle de andre og sånn ca. 100% billigre. www.blender.org Jeg kan tenke meg at det første du tenker når du åpner det er noe såt som "?". Du trenger tutorials for å komme i gang... EDIT: Argh! Så ikke den siste siden her... Men jaja, tutorials er det du trenger. 3D programmer er kompliserte. Det er så utrolig mange muligheter. Endret 2. juli 2006 av VolantKnave Lenke til kommentar
Mister Awesome Skrevet 3. juli 2006 Del Skrevet 3. juli 2006 (endret) når vi får fikset internetten hjemme skal jeg laste opp noen bilder av et bad jeg har laget, ble egentli ganske bra. edit: leifis Endret 3. juli 2006 av stolmann Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 LOL! Min første modell i Blender! HAHA! Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 (endret) Er ikke sikker på om det er en dings, greie eller duppeditt? Endret 4. juli 2006 av medi8or Lenke til kommentar
Volant Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er ikke sikker på om det er en dings, greie eller duppeditt? Det er en dingsboms, garantert. Den ser litt ut som det første jeg lagde i Blender. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 men det finnes da gratis versjoner av lightwave og maya osv til personlig bruk? gjorde hvertfall det før. Lenke til kommentar
Volant Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Er ikke de umulige å eksportere fra, eller har en grense på hvor stort du kan rendre, eller et eller annet sånt? (Blender er heeeeeelt gratis. ) Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 4. juli 2006 Del Skrevet 4. juli 2006 Maya PLE er grei til å lære seg Maya, men håpløs ellers. Det er store vannmerker i viewportene og på renderene, og du kan ikke eksportere til noe format som kan brukes av annen programvare. Lightwave begrenser objektstørrelsen, så en bare kan lagre lowpoly objekter. Veldig low poly. Og det er vannmerke på renderen. Det ser derimot ut som om versjon 9 kommer med en ny prøveversjon, uten så store begrensninger... Blender er absolutt veien å gå hvis en skal ha gratis program. Litt "sært" brukergrensesnitt, men de sier at det er veldig bra når en har blitt vandt til det. (Jeg har ikke blitt vandt til det, men så har jeg LW da.. ) Lenke til kommentar
Volant Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 (endret) Blender er absolutt veien å gå hvis en skal ha gratis program. Litt "sært" brukergrensesnitt, men de sier at det er veldig bra når en har blitt vandt til det. (Jeg har ikke blitt vandt til det, men så har jeg LW da.. ) 6436190[/snapback] Den er "litt" uoversiktelig i starten. Sikkert ikke helt logisk heller, hvis du er vant til andre layouts. Du kan forandre den nesten akkurat som du vil da, så den passer bedre til hvordan du jobber. Blender er også veldig hotkey-basert. Nesten alt har en snarvei på tastaturet, og det er den som er ment til å brukes. Det er vanskelig i starten, men meget raskt når det sitter i fingrene. I den neste versjonen (eller den etter det) så skal du kunne forandre hotkey-innstillingene så de passer til det du liker. Alt handler om hva du liker og er vant til... Endret 5. juli 2006 av VolantKnave Lenke til kommentar
Stig Jøran Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 En del av mine små prosjekter, allt er laget i 3dsmax8. Lenke til kommentar
rhymenocerous Skrevet 5. juli 2006 Del Skrevet 5. juli 2006 Er ikke sikker på om det er en dings, greie eller duppeditt? Det er en dingsboms, garantert. Den ser litt ut som det første jeg lagde i Blender. 6435074[/snapback] Ser dere virkelig ikke hva det er? Det er en duppeditt som stikker inni en dings! Makan.. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 6. juli 2006 Del Skrevet 6. juli 2006 (endret) stilige modeller stig jøran likte det store huset/blokka best ------- holder på å lage en golfball jeg. får se hvordan den blir edit: droppet golfballen er det noen som vet hvordan man flipper noe i 3ds max. altså polygon'sene. slik at man kan se delvis igjennom noe. håper dere forstår. Endret 7. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) Laga en liten animasjon. EDIT: Æsj, HW.no ville visst ikke ha fila mi. Får laste opp på Rapidshare, da. EDIT: Her er'n! http://rapidshare.de/files/25173795/0001_0150.rar.html Endret 7. juli 2006 av Flaringo Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 7. juli 2006 Del Skrevet 7. juli 2006 (endret) flaringo: kul animasjon. hva slags program har du brukt? På slutten hadde det vært kult om du hadde fått det til å bli tekst, der det står f.eks. flaringo eller noe sånt. ----------------- Startet på nytt uten tutorial, for den sugde. Da fikk jeg gjort golfballen. Synes fortsatt den er for lys. Ikke bry dere om at det bare er litt gress og at det ikke passer. måtte bare ha det en plass. ------------------------------- edit: lagde ett eple i full fart (max 10 min med rendring). Prøvde å få det til å passe inn på bildet, og tror jeg fikk det delvis til. --------------- kritikker på bildene mine? Endret 8. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
Etherial-Fusion Skrevet 8. juli 2006 Del Skrevet 8. juli 2006 (endret) Her er eit sjakk wallpaper eg laga i 3DSM og Bryce 5. Modellane er laga i 3DSM og textures og render er gjort i Bryce 5. Tok en tutorial på å lage bøndene og laga eit tårn etterpå Stor versjon: Wallpaper 1280x1024 Diverse andre ting på heimesida mi EDIT: La til bilde. Endret 10. juli 2006 av Etherial-Fusion Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 10. juli 2006 Del Skrevet 10. juli 2006 (endret) jævla bra Stig Jøran :!: bruker dere lang tid på detta eller? ser veldig vanselig ut egentlig Endret 10. juli 2006 av Grievdus Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå