medi8or Skrevet 28. juni 2006 Del Skrevet 28. juni 2006 Hvis du spør om det bildet var verdt en 2.6MB nedlasting, så er svaret nei... Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Mitt nyeste verk: "Screwed" Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Var litt lite lys forran der. JEg kan vel resize bildet: Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 29. juni 2006 Del Skrevet 29. juni 2006 Men mangler litt på lyssettingen, spesielt mangler det jo skygger.. Lenke til kommentar
Malux Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) Bare prøver meg frem litt Endret 30. juni 2006 av mr.chaos Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 (endret) ikke dårlig. Hva bruker du? (3ds max, lightwave eller hva?), edit: Før var det jo mange som postet her. Hvor er de, dette er jo altfor dårlig for å være diskusjon.no. Kom igjen folkens å få denne tråden tilbake til dens glansdager Endret 30. juni 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Syntes ikkke det vår så veldig bra. Sorry. Lenke til kommentar
Malux Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Syntes ikkke det vår så veldig bra. Sorry. 6414688[/snapback] Begrunnelser ? noen tanker eller ideer om hvordan jeg kan gjøre det bedre ? Er ikke meningen heller at det skal være så spesielt bra, jeg er fortsatt i øvelsesfasen. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 30. juni 2006 Del Skrevet 30. juni 2006 Først og fremst teksturering og lyssetting. Selv ikke de beste modeller ser bra ut hvis texturering og lyssetting er dårlig, mens teksturering og lyssetting kan få selv enkle modeller til å se bra ut. Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 (endret) Syntes ikkke det vår så veldig bra. Sorry. 6414688[/snapback] er kanskje ikke opp til standard med en del i tråden her, men det er ikke dårlig i oppstartsfasen. Det er ikke lett, men når man begynner å lære blir det lettere. Man kan f.eks. se på mitt "screwed"-bilde ovenfor at jeg ikke har tatt meg så god tid til å velge lys og bakrunn (f.eks. bitmap av ett bord). Lys og textures er noe av det viktigste. Du kan se om du finner noe bilde av tre (laget av tre, ikke ett tre), så bruke bitmap på det bordet ditt mr.chaos. Så kan du prøve å bruke noe som "golv". Bare sett inn ett plane. Så kan du prøve med litt forskjellige lyssetinger. Så etterhvert får man det til. Har ett bilde her på min pc som jeg synes jeg har belyst ganske bra. edit: For å få skygger må du sette inn ett lys, så trykke "mofify" og huk av for skygger. Så vises de når du rendrer. Endret 1. juli 2006 av _Evolution_ Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Bare litt hva enkel lyssetting kan gjøre: 1. Standard greie. Ikke noe skygger eller teksturer. Ser ikke noe bra ut. 2. Skygger. Får hvertfall frem at skruene ligger på et underlag. 3. Skruene får refleksjon, men den har jo ikke noe å reflektere, så det ser fortsatt ikke bra ut. 4. La til en standard gradient backdrop. Ser fortsatt ikke bra ut, men bedre. 5. Huket av for raytrace reflections, så underlaget reflekteres i skruene. 6. La til et area light rett over skruene. 7. Litt DOF og levels.. 8. ... Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 1. juli 2006 Del Skrevet 1. juli 2006 Veldig bra medi8or nå ser folk hva noen små ting kan gjøre Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Da var mitt første lille prosjekt ferdig! (riktignok i blender men jaja ) Aldri jobbet med 3D. ekstremt mye jeg lærte av denne tutorialen. Begynte med denne tutorialen http://biorust.com/index.php?page=tutorial_detail&tutid=77 Tusen takk til VolantKnave Endret 2. juli 2006 av Erelend Lenke til kommentar
_Evolution_ Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 bra jobbet kikket innom tutorialen, og du har jo gjort enda mer enn tutorialen sa, så det var veldig bra synes din ble bedre Lenke til kommentar
Volant Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (endret) Her er en figur jeg laget på mens jeg ventet på at det var min tur på eksamen: http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...R/demon_wip.png Og mitt bidrag til Blender 2.42 splash screen konkurransen: http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...er242splash.png Og noe jeg lagde etter å ha lest tutorialen som Erelend nettopp har fulgt: http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...202/obr_oct.jpg Alt i Blender. Endret 2. juli 2006 av VolantKnave Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 hva er 3d studio max egentlig a :S, et spill? elr et program for og lage spill :S Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 3DS Max er en 3d modellerings, animasjons og rendering program. Hvilket betyr at du kan bruke det til hva som helst som trenger 3d grafikk. Man kan modellere karakterer, kjøretøy, bygninger og annet til spill. Man kan lage effekter til film. Man kan lage boligvisualiseringer. Og så videre... Det samme gjelder for Lightwave 3D, Maya, Blender, XSI, Cinema 4D, og hva nå folk bruker... Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 (riktignok i blender men jaja )6422428[/snapback] Ikke noe noe galt i å bruke Blender... Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 2. juli 2006 Del Skrevet 2. juli 2006 uhm. noen som vet hvor jeg kan få tak i det ? det koster ikke penger vell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå