Gå til innhold

Første modell i 3d studio max. Hva har dere laget?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ikke dårlig. Hva bruker du? (3ds max, lightwave eller hva?),

 

 

edit: Før var det jo mange som postet her. Hvor er de, dette er jo altfor dårlig for å være diskusjon.no. Kom igjen folkens å få denne tråden tilbake til dens glansdager ;)

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar
Syntes ikkke det vår så veldig bra. Sorry.

6414688[/snapback]

 

Begrunnelser ? noen tanker eller ideer om hvordan jeg kan gjøre det bedre ? :)

 

Er ikke meningen heller at det skal være så spesielt bra, jeg er fortsatt i øvelsesfasen.

Lenke til kommentar
Syntes ikkke det vår så veldig bra. Sorry.

6414688[/snapback]

 

er kanskje ikke opp til standard med en del i tråden her, men det er ikke dårlig i oppstartsfasen. Det er ikke lett, men når man begynner å lære blir det lettere.

Man kan f.eks. se på mitt "screwed"-bilde ovenfor at jeg ikke har tatt meg så god tid til å velge lys og bakrunn (f.eks. bitmap av ett bord).

Lys og textures er noe av det viktigste. Du kan se om du finner noe bilde av tre (laget av tre, ikke ett tre), så bruke bitmap på det bordet ditt mr.chaos. Så kan du prøve å bruke noe som "golv". Bare sett inn ett plane. Så kan du prøve med litt forskjellige lyssetinger. Så etterhvert får man det til. Har ett bilde her på min pc som jeg synes jeg har belyst ganske bra.

 

edit: For å få skygger må du sette inn ett lys, så trykke "mofify" og huk av for skygger. Så vises de når du rendrer.

Endret av _Evolution_
Lenke til kommentar

Bare litt hva enkel lyssetting kan gjøre:

 

post-6454-1151756374_thumb.jpg1. Standard greie. Ikke noe skygger eller teksturer. Ser ikke noe bra ut.

 

post-6454-1151756392_thumb.jpg2. Skygger. Får hvertfall frem at skruene ligger på et underlag.

 

post-6454-1151756401_thumb.jpg3. Skruene får refleksjon, men den har jo ikke noe å reflektere, så det ser fortsatt ikke bra ut.

 

post-6454-1151756410_thumb.jpg4. La til en standard gradient backdrop. Ser fortsatt ikke bra ut, men bedre.

 

post-6454-1151756424_thumb.jpg5. Huket av for raytrace reflections, så underlaget reflekteres i skruene.

 

post-6454-1151756437_thumb.jpg6. La til et area light rett over skruene.

 

post-6454-1151756449_thumb.jpg7. Litt DOF og levels..

 

8. ...

Lenke til kommentar

Her er en figur jeg laget på mens jeg ventet på at det var min tur på eksamen:

http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...R/demon_wip.png

 

Og mitt bidrag til Blender 2.42 splash screen konkurransen:

http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...er242splash.png

 

Og noe jeg lagde etter å ha lest tutorialen som Erelend nettopp har fulgt:

http://img.photobucket.com/albums/v723/Bi9...202/obr_oct.jpg

 

 

Alt i Blender. :D

Endret av VolantKnave
Lenke til kommentar

3DS Max er en 3d modellerings, animasjons og rendering program. Hvilket betyr at du kan bruke det til hva som helst som trenger 3d grafikk. Man kan modellere karakterer, kjøretøy, bygninger og annet til spill. Man kan lage effekter til film. Man kan lage boligvisualiseringer. Og så videre...

 

Det samme gjelder for Lightwave 3D, Maya, Blender, XSI, Cinema 4D, og hva nå folk bruker...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...