Shikaru Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Jeg har utrolig lyst på et program jeg kan lage 3D objekter o.l. Kan noen gi meg tips om navn på et program og eventuelt hvor det kan kjøpes? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Fikset litt på den. ammigåd lampa mi :O Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Blender 3D er jo et fint alternativ. www.blender3d.org- Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 ja .. "det programmet forsto jeg mye av" Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 13. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 13. februar 2005 Fikset litt på den. ammigåd lampa mi :O Jepp, virker som alle har en slik, har en slik selv stående her. btw, det skal ikke være lett. Kan være frustrerende vanskelig noen ganger når man ikke behersker programmet/ene. Du får finne noen tutorials. Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 jeg fant noen tutorials .. men forsto ikke faenskapen av de i det heletatt Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 13. februar 2005 Del Skrevet 13. februar 2005 Les manualen: http://download.blender.org/documentation/htmlI/ Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Til Gohan: Pass på at du begynner med det ALLER ENKLESTE, så du kan begynne med å forstå basic funksjoner og begreper. Vedlagt er mitt første prosjekt i 3dmax (Har brukt Maya og Cinema tidligere). Modellen er ikke ferdig. Brukes stort sett som testmodell for å utforske programmet. Lenke til kommentar
Velmont Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 jeg fant noen tutorials .. men forsto ikke faenskapen av de i det heletatt http://www.ibiblio.org/bvidtute/ videotutorials Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 (endret) Er ikke helt ferdig enda... Endret 15. februar 2005 av superseven Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Haha, rå Laga i? Lenke til kommentar
Dragon Hunter Skrevet 14. februar 2005 Del Skrevet 14. februar 2005 Haha, rå Laga i? 3D studio Max 4.2 Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 høyre-armen hans er mongo! Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) mekka litt mer på terningen, eller for å si d sånn, jeg laga en ny en Renderingtime: ca 50 min..... Terningen din er feil. Du må bytte ut 5eller2 med 3eller4. Detter er pga att på en terning blir summen av de 2 tallene som står på hversin side av hverandre skal være 7. Dersom det er 6 på oppsiden blir det da 1 på nedsiden, 5 mot 2 og 3 mot 4, derfor stemmer det ikke med 5 og to plassert slik som på din. Dette betyr jo ingenting, Bildet var fint laget det, men for att det skal være realistisk så kan du ikke ha det sånn edit: leste på side 12 nå, så att det var fikset, bare drit i det. knall terning Marsan Endret 21. februar 2005 av Raggi Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 mekka litt mer på terningen, eller for å si d sånn, jeg laga en ny en Renderingtime: ca 50 min..... Terningen din er feil. Du må bytte ut 5eller2 med 3eller4. Detter er pga att på en terning blir summen av de 2 tallene som står på hversin side av hverandre skal være 7. Dersom det er 6 på oppsiden blir det da 1 på nedsiden, 5 mot 2 og 3 mot 4, derfor stemmer det ikke med 5 og to plassert slik som på din. Dette betyr jo ingenting, Bildet var fint laget det, men for att det skal være realistisk så kan du ikke ha det sånn edit: leste på side 12 nå, så att det var fikset, bare drit i det. knall terning Marsan ehhh... Takk... Fikk pes for det i et annet 3dforum. hehe.. Kunne ikke oppbygninga av terninger men har det inne nå. Takk for krittikk. Setter pris på det! Marsan Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Er d bare meg eller blir denne tråden bare slappere og slappere? hmmm..... Marsan Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Bump Bump Bump! Må er det virkelig på tide at noen poster litt her igjen! Eller er jeg eneste med mitt synspunkt her? Edit: Da får jeg poste litt sånn for meg sjøl jeg da! Driver på med en Pod Racer! (ja.. så Star Wars på mandagen! ) Har ikke kommet så langt enda da men..! Endret 11. mars 2005 av RuZleBIFf Lenke til kommentar
Mafiabåss Skrevet 21. mars 2005 Del Skrevet 21. mars 2005 Siste; Rendret med Mental Ray renderer. edit; hm, rart.. får laste det opp her da. Den der laget jeg og, min første 3d modell, lagte bare ikke de egga man skulle ha oppi. Lenke til kommentar
Chief_Shorty Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Hei.. Jeg har nettop begynt med 3D Studio Max 6. Jeg lagde en "Krystall". Gidder ikke poste den her for den har ikek noe med saken å gjøre egentlig.. Saken er at alt jeg har laget er D**t fint , men hvordan kan jeg lge en *.JPEG eller andre sorter *. filer av den? Jeg prøvde Export as eller noe sånt, men da kom det opp en feilmelding. Noen som kan hjelpe? Først kom det opp noe med Select All så jeg selecta alt , men kunne fortsatt ikke lagre det som en bilde fil. Bare som masse andre filer.. Tenkte jeg kunne lagre den aom en "AI" fil eller noe sånt navn sånn at jeg kunne åpne den i Photoshop , men det gikk ikke heller selv om det var en av de basiske lagre filtypene..Kan noen hjelpe meg? Bra laget alle sammen "Keep up the good work guys" Takker på forhånd Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 29. mars 2005 Del Skrevet 29. mars 2005 Chief_Shorty: Jeg kan nok hjelpe deg ja! Du velger den view-porten du vil ha (som oftest perspectiv eller et kamera i en ferdig scene da) så trykker du på F10, og trykker så på "Render" (knapp nederst til høyre i vinduet som kommer opp! Da rendrer den bildet for deg, og når den er ferdig med det kan du trykke på bildet av disketten øverst i venstre hjørne av det nye bildet! Så finner du et passende filnavn, og format! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå