Marsan Skrevet 9. februar 2005 Del Skrevet 9. februar 2005 Ikke noe som å være perfeksjonist! her er siste update på terningfronten: Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Ikke noe som å være perfeksjonist! her er siste update på terningfronten: Ser fin ut den For å gjøre den bedre, så anbefaller jeg deg å legge til en litt svak tekstur. Hvis det skal være en plastikk-terning, så kan du legge til litt refleksjon, hvis det skal være en terning laget av tre, så går det an å legge på en av de tre-teksturene som er integrert i 3ds max som bump-map osv Endret 11. februar 2005 av jh_ Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ehhh... Den har en svak textur inne i refleksjonen...Hmm..Ser du ikke d? Kan hende at refleksjonsverdien er så liten at den ikke synes men det er jo det som gjør den "nærmere" virkeligheten (photorealism). Terningen har også en bumbmap (noise) sånn at den ikke skal bli for "firkantet" og få for glatte sider... Marsan Lenke til kommentar
jh_ Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 ehhh... Den har en svak textur inne i refleksjonen...Hmm..Ser du ikke d? Kan hende at refleksjonsverdien er så liten at den ikke synes men det er jo det som gjør den "nærmere" virkeligheten (photorealism). Terningen har også en bumbmap (noise) sånn at den ikke skal bli for "firkantet" og få for glatte sider... Marsan Jeg ser du har refleksjoner på prikkene, men de må jo stå i forhold til resten av terningen. Hvis du vil ha den mer fotorealistisk så synes jeg du bør sette litt mer refleksjon på det røde (merk: litt), og mindre på prikkene. Det er massevis av ting man kan gjøre for å få den mer "virkelig", men fotorealisme er ikke noe man setter seg inn i med det første. Det du kaller bumpmap, hva er det du mener med det? Bumpmap er ikke noe man bruker for å få glattere overflater, men det ser derimot ut som om det er det du har brukt på prikkene, for å få de "gravert" inn i terningen. For å få de avrundede kantene så kan jeg tenke meg at du har brukt chamfer (riktig skrevet?". Det jeg mente med tekstur kontra refleksjon er at dersom man skal lage en terning som er av tre, så bør man legge til en texture som bumpmap, gjerne en tre-texture, slik at man ser at det ikke er 100% glatt overflate. Dersom det er en plast-terning, så mener jeg som nevnt ovenfor; litt mer refleksjon på det røde, og mindre på prikkene. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 du er inne på noe der jah. prikkene er litt ...Ja... Noe stemmer ikke, men jeg orker ikke å pusle mer med den. Rendra ut en 1280x1024 som wallpaper. D var ikke chamfer jeg brukte nei. box med meshsmooth.. Tnekte selfølgelig ikke så langt... HEhe. Lite action på denne tråden egentlig... Marsan Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Jeg poster et bilde snart.. Skal bare renderest. Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 DiskSpace10GB: veit ikke hva som er "snart" for deg jeg.. men du posta for snart en og en halv time siden! kan jo hende du rendrer da.. hva veit jeg!? Får vel slenge inn en update på supra'n min jeg da..! og JA.. jeg veit at det er masse feil på den! men det er jo tross allt w.i.p og har fiksa på masse av det og, men det tar så jævli lang tid å rendre den stygge bilen atte! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Her: EDIT: Den brune "benken" ble det litt kødd med.. Skal fikse det snart.. Endret 11. februar 2005 av DiskSpace10GB Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) hvorfor er det så stor forskjell på materialet på gulvet og veggene a? det på gulvet så minst 100 ganger mer ekte ut! (nesten i allefall ) Endret 11. februar 2005 av RuZleBIFf Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 Vell, det "rommet" du ser der, er en boks. Jeg satt en textur til den ene boksen, derfor blir texturen på sidene strekt. Skal fikse forskjellig texture på veggene ettehvert. Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 DiskSpace10GB: veit ikke hva som er "snart" for deg jeg.. men du posta for snart en og en halv time siden! kan jo hende du rendrer da.. hva veit jeg!? Får vel slenge inn en update på supra'n min jeg da..! og JA.. jeg veit at det er masse feil på den! men det er jo tross allt w.i.p og har fiksa på masse av det og, men det tar så jævli lang tid å rendre den stygge bilen atte! Pent! Har ikke gidda å kaste meg på å lage bil enda... For strevsomt eller tar jeg feil? Marsan Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 11. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 11. februar 2005 (endret) Fikset litt på den. Endret 11. februar 2005 av Chris88 Lenke til kommentar
nes88_88 Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 RuZleBIFf: Kva rendrer du supra'n din i? Brazil? Lenke til kommentar
RuZleBIFf Skrevet 11. februar 2005 Del Skrevet 11. februar 2005 mental ray! enkelt og greit! Lenke til kommentar
.Marcus Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 må bare påpeke at felgene til ruzlebiff's supra er hemelaga. kan nesten sverge på at dem er mine DiskSpace10GB: for å fikse teksturene kan du vel ta et uvw-map? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Terning! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. februar 2005 Del Skrevet 12. februar 2005 ALT for mye speiling.. Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Eyh, hvem har sagt en terning skal være sånn-og-sånn? Lenke til kommentar
Prizefighter Skrevet 12. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 12. februar 2005 Ja, bra du sier i fra da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå