Gå til innhold

Første modell i 3d studio max. Hva har dere laget?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er noen av de første modellene jeg lagde, som jeg har tatt vare på;

Disney-hånd - Her prøvde jeg å lage den hansken som mikke mus & gjengen har.

Blå alien - Her gjorde jeg et forsøk på å lage et alien-hode, man kan se at jeg har gjort en dårlig jobb ved å se at jeg har "teksturert" ved å legge en klone i wireframe under originalen, og stt på opacity ;)

Sahara - Her prøvde jeg meg frem med å legge til bakgrunner, og lage bakken og vannet selv.

Lenke til kommentar

ehhh.... Ikke så mye å kommentere da...Jeg liker ikke Erna!

Prøv å lag noe som ikke er standard primetives. Bruk litt modifiers å slikt!

Prøv "convert to editable mesh". Ser du har expremitert litt med reflections. Tøft d da! Men ser ikke vidre bra ut!

Marsan

Lenke til kommentar

:(

Synes jeg var flink jeg. Erna er tøff!!!!

Jeg brukte mange modifiers på den der, men er ikke sikker på om de forandra noe fra sånn den var som standard "primetive".

har prøvd å sette på meshsmooth, men den krasha bare max etter 8 iterations. noen tips på det?

Har holdt på med et lyspære-prosjekt de siste dagene, fant en tutorial.. kan jo poste noe av det, slik at dere ikke tror jeg kan klare å lage andre ting en stanadrd primetives.

Lenke til kommentar

hyehehehhehe :!:

ikke anbefalt over 5 illiterations på meshsmooth! ikke rart max klikka til deg da, hadde sikkert flere millioner polys! Tips: trykk på 7 så ser du hvor mange polys du jobber med i hver mesh!

Så ikke så mye til de modifirene du hadde lagt til.

Begynn med en box å start å flytte punkt på den.

Tips: Bruk "edit mesh" eller "convert to editable mesh"

Post lyspæra di du!

Marsan

Endret av Marsan
Lenke til kommentar

Her ser du lyspæren jeg holder på med. Den er editable poly. Prøvde metoden du tipset meg om, å flytte vertekser, det er faktisk nokså bra. (etter at jeg fant ut at jeg måtte bruke MOVE TOOL!!!:D:D:D:D) Gjorde noen små forandringer på lyspæra jeg lagde i tutorialn, her er resultatet. Grunnmodellen og meshsmoot 5 literations.

(adda en lensflare for tøff effekt.)

post-215-1107774763_thumb.jpg

Lenke til kommentar

der ja slash!

Du har da litt peil du...

Ser lyspæra ikke har mange polys før meshsmooth, d kan være en fordel å øke antal polys før meshsmooth for bedre kontroll og bedre overflate, åsså kan du slappe av me illiterations. Jeg bruker sjeldent over 3 illiterations når jeg mekker ting.

DiskSpace10GB:

fet laserpeker, bra disign.

Skal d etterlingne noe spesielt merke og type?

du kan for.eks legge ut bilde av d du etterlinner så vi får se hvor nærme du kommer virkeligheten. Realistic 3d er litt for vanskelig for meg.

Ellers: Textureringen av "bordet" er kanskje ikke helt 100%, litt dårlig kvalitet på både den rene texturen å bumpen.

Pekeren: jeg vet at det er vanskelig å lage metall og gjenstander som "skinner", kanskje du bør prøve litt reflections-->raytrayce med supersampling. Ser ikke om d er reflections på pekeren, og den har dårlig kvalitet, om d skal være sånn ut i fra d du ønsker vet jo ikke jeg. Knappen på pekeren er bra.

LYS: Joa, greit nok d. ikke nå avansert men ok,

TIPS: Test skylight, sett på shadows. Ganske mye lengre rendring time men resultatet kan være forbløffende.

Godt jobba

Marsan

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...