Mattlakk Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hei.. jeg lagrer en fil som .php fra Dreamweaver.. Men hvis jeg legger den ut på hjemmesiden min og prøver og gå inn på den så kommer jeg ikke inn på den.. får bare spørsmål om å Lagre .php filen.. feilen er ? Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Har servern støtte for php? Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja.. det er derfor jeg ikke skjønner det Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvilken webserver bruker du? Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg ville tatt kontakt med serveradministratoren. Du ville fått akkurat den feilen hvis serveren ikke hadde støtte for php. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sikker på at du ikke prøvde å åpne filen via FTP, da? Er veldig lett å bare dobbeltklikke på filen i FTP-vinduet for å åpne den, men siden PHP ikke kjører via FTP går det gale. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det skal jo funke å åpne siden bare jeg åpner den fra skrivebordet liksom.. men da bare åpner det seg i dreamweaver.. og hvis jeg tar Åpne i internet explorer så åpner ikke filen seg.. Skummelt Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 en .php fil må kjøres på en webserver som støtter php. Php sender ut en html til nettleseren din når scriptet er ferdig kjørt. Mens vanlig .html trenger kun en nettleser som leser fila og viser den som den skal være. Instaler apache og php på pcn din, legg .php fila i webroot mappa og bruk en nettleser til å se på fila. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du har ikke støtte for php på skrivebordet ditt, skal php kjøres som ett phpscript så krevet det en server (IIS eller Apache) med php instalert. .htm(l) filer kan du åpne fra skrivebordet da dette ikke er serverside kode. jorgis veit om en kjekk pakke for å legge inn apache og php, men jeg husker ikke navnet selv. Lenke til kommentar
hm87 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Prøv Xammp.. En grei pakke som jeg selv er ganske fornøyd med! Du finner den her: URL Lenke til kommentar
jrz Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 jeg liker phptriad. får med mysql server også.. Lenke til kommentar
Mattlakk Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Takker for alle svar ! *kosepåalle* Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 jeg liker phptriad. får med mysql server også.. Det gjør man med XAMPP også, pluss at man får med siste versjon av PHP (5.0.1) og et lite program som kjapt og enkelt bytter frem og tilbake mellom 5.0 og 4.3 når/hvis det er behov for det. I tillegg har XAMPP ferdiginstallert PhpMyAdmin som er et must. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det gjør man med XAMPP også, pluss at man får med siste versjon av PHP (5.0.1) og et lite program som kjapt og enkelt bytter frem og tilbake mellom 5.0 og 4.3 når/hvis det er behov for det. I tillegg har XAMPP ferdiginstallert PhpMyAdmin som er et must. Jeg vil faktisk foretrekke MySQL-Front, for de som ikke har vært borti det. Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg vil faktisk foretrekke MySQL-Front, for de som ikke har vært borti det. This software can be tested without limitations for 30 days for free. Da er det nok bedre med phpmyadmin, som fungerer så lenge du vil, og kjøres direkte fra web uavhengig av klient. Lenke til kommentar
lavik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg vil faktisk foretrekke MySQL-Front, for de som ikke har vært borti det. This software can be tested without limitations for 30 days for free. Da er det nok bedre med phpmyadmin, som fungerer så lenge du vil, og kjøres direkte fra web uavhengig av klient. Tilgjengelighet er en ting, men brukergrensesnittet da mann! Holder meg fortsatt til MySQL-Front.. Lenke til kommentar
Lemkin Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 har altid brukt phpmyadmin jeg, og har alldri hatt noen problemer eller følt at jeg ikke har kunne gjort noe der. Kan også si at phpmyadmin er _veldig_ lett å sette seg inn i Lenke til kommentar
jorgis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Holder meg fortsatt til MySQL-Front.. I de fire-fem dagene du har igjen av evalueringen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå