Gå til innhold

Dreamweaver probelemer ;) ( php )

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en .php fil må kjøres på en webserver som støtter php. Php sender ut en html til nettleseren din når scriptet er ferdig kjørt. Mens vanlig .html trenger kun en nettleser som leser fila og viser den som den skal være.

Instaler apache og php på pcn din, legg .php fila i webroot mappa og bruk en nettleser til å se på fila. ;)

Lenke til kommentar

Du har ikke støtte for php på skrivebordet ditt, skal php kjøres som ett phpscript så krevet det en server (IIS eller Apache) med php instalert.

.htm(l) filer kan du åpne fra skrivebordet da dette ikke er serverside kode.

jorgis veit om en kjekk pakke for å legge inn apache og php, men jeg husker ikke navnet selv.

Lenke til kommentar
jeg liker phptriad. får med mysql server også..

Det gjør man med XAMPP også, pluss at man får med siste versjon av PHP (5.0.1) og et lite program som kjapt og enkelt bytter frem og tilbake mellom 5.0 og 4.3 når/hvis det er behov for det. I tillegg har XAMPP ferdiginstallert PhpMyAdmin som er et must. ;)

Lenke til kommentar
Det gjør man med XAMPP også, pluss at man får med siste versjon av PHP (5.0.1) og et lite program som kjapt og enkelt bytter frem og tilbake mellom 5.0 og 4.3 når/hvis det er behov for det. I tillegg har XAMPP ferdiginstallert PhpMyAdmin som er et must. ;)

Jeg vil faktisk foretrekke MySQL-Front, for de som ikke har vært borti det.

Lenke til kommentar
Jeg vil faktisk foretrekke MySQL-Front, for de som ikke har vært borti det.

This software can be tested without limitations for 30 days for free.

Da er det nok bedre med phpmyadmin, som fungerer så lenge du vil, og kjøres direkte fra web uavhengig av klient. ;)

Tilgjengelighet er en ting, men brukergrensesnittet da mann! ;) Holder meg fortsatt til MySQL-Front..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...