ostov Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei! Jeg drikker veldig mye melk. Ca 1L hver dag. Det er sunt med litt, men hva er får mye? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hvis du har sett Jackass vet du når du har fått i deg for mye melk. Lenke til kommentar
Spragleknas Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 1l er ikke for mye.... .... alt er "farlig" dersom man overskrider en viss grense (les; alt har en toksisk grense) Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 som sagt tidligere her, er ingenting bra for deg i for store mengder. Er jo og andre dyrs morsmelk det er snakk om her Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Star det ikke bakpa melkekartongene at 1/2 liter for dagen er anbefalt mengde elns? Eller er det bare anbefalt mengde for a fa i deg nok kalsium? Ikke det at det bryr meg. Hadde aldri klart a overleve en dag pa bare to glass med melk. Iskald melk er det beste jeg kan fa! (Norsk melk, that is. Drikker gradig lite amerikansk melk i forhold til norsk. Smaker litt for uvant) Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 skader sikkert ikke. jeg drikker ca 1L om dagen jeg og og jeg lever jo.. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har hørt at melk tetter et eller annet igjen i blodårene, så vi lever i en ganske farlig verden... Lenke til kommentar
MemorY Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) vi lever i en ganske farlig verden... jepp det er farlig å leve man dør som regel av det... Endret 24. oktober 2004 av rkg1000 Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 En liter melk går fint hvis man er barn/ungdom, men voksne bør ikke drikke så mye. Mye melk kan føre til høyt kolesterol som igjen kan føre til hjerteinfarkt og død. Man dør selvsagt svært skjeldent av blodpropp som følge av høyt kolesterol som 20-åring, men man risikerer at blodårene blir tette såpass tidlig at pensjonist-tilværelsen ryker. Mange leger mener faktisk at to glass vin om dagen er sunnere enn to glass melk. At man må drikke en halv liter melk om dagen for å få i seg nok kalsium er tull og tøys. Selv har jeg ikke drukket et glass melk på nesten 15 år, og aldri brekt et bein i kroppen. Dessuten er det noe som heter kalsiumtilskudd som gjør nøyaktig samme nytten. Se på andre pattedyr. De drikker melk som små, men ingen gjør det når de har vokst opp. Det er et typisk norsk fenomen å bøtte innpå litervis med melk. På kontinentet bruker man først og fremst melk til bakevarer o.l, og tar heller et glass vin eller bare vann til maten. Selvfølgelig er det livsfarlig å leve. Før eller siden ender det jo med døden, men jeg vil iallefall få tilbake pensjonspengene jeg betaler inn til staten før jeg braser inn døra til St. Peter. Men slapp av, kjære melkedrikkere. Vi kan jo bruke pensjonen deres til 30 cm ny E18 eller noen byråkrat-lønninger, så ikke fortvil. :!: Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ingenting er bra o FOR store mengder. FOR sier at du overskrider grenesn ober hva du burde Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 du må vel svelge 5l. på en time hvis du skal dø... tror jeg da Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 du må vel svelge 5l. på en time hvis du skal dø... tror jeg da 8 liter på tom msge. Lenke til kommentar
Jeg_ruler Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jepp, for da får du vannforgiftning, det vil si at du skyller ut viktige bakterier og organs-ting Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Vanskelig å drikke så mye. Styrta 1,5 liter vannflaske en gang da spydde jeg. Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vanskelig å drikke så mye. Styrta 1,5 liter vannflaske en gang da spydde jeg. :!: hvorfor gadd du det da? Lenke til kommentar
- mOtz^ - Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 FÅr vondt i kjeften av å bølme melk jeg... klarer ikke 1 Liter rett ned... ...ellers drikker jeg veldig mye melk egentlig... Synes det er veldig godt jeg Lenke til kommentar
nd4spd Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Jeg digger Q-Melk, drikker ca.2 liter hver dag. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 norge er det landet i verden som drikker mest melk norge er det landet i verden som har høyst prosent benskjørhet ingen som vet at det har noe sammenheng, men det kan ha det... Lenke til kommentar
riktig Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Drakk en liter melk til maten i dag. Har en typisk tørste-dag, jeg drikker som jeg skulle hatt sukkersyke. Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 28. oktober 2004 Del Skrevet 28. oktober 2004 Drakk en liter melk til maten i dag. Har en typisk tørste-dag, jeg drikker som jeg skulle hatt sukkersyke. kanskje du har det :!: neida... jeg drikker også no jævla mye melk smaker så sinnsykt godt......... og sunt drikk melk få hvite tenner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå