Gå til innhold

Er det farlig å drikke mye melk?

ostov

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Star det ikke bakpa melkekartongene at 1/2 liter for dagen er anbefalt mengde elns? Eller er det bare anbefalt mengde for a fa i deg nok kalsium? Ikke det at det bryr meg. Hadde aldri klart a overleve en dag pa bare to glass med melk.

Iskald melk er det beste jeg kan fa! (Norsk melk, that is. Drikker gradig lite amerikansk melk i forhold til norsk. Smaker litt for uvant)

Lenke til kommentar

En liter melk går fint hvis man er barn/ungdom, men voksne bør ikke drikke så mye. Mye melk kan føre til høyt kolesterol som igjen kan føre til hjerteinfarkt og død. Man dør selvsagt svært skjeldent av blodpropp som følge av høyt kolesterol som 20-åring, men man risikerer at blodårene blir tette såpass tidlig at pensjonist-tilværelsen ryker.

Mange leger mener faktisk at to glass vin om dagen er sunnere enn to glass melk. At man må drikke en halv liter melk om dagen for å få i seg nok kalsium er tull og tøys. Selv har jeg ikke drukket et glass melk på nesten 15 år, og aldri brekt et bein i kroppen. Dessuten er det noe som heter kalsiumtilskudd som gjør nøyaktig samme nytten. Se på andre pattedyr. De drikker melk som små, men ingen gjør det når de har vokst opp. Det er et typisk norsk fenomen å bøtte innpå litervis med melk. På kontinentet bruker man først og fremst melk til bakevarer o.l, og tar heller et glass vin eller bare vann til maten.

Selvfølgelig er det livsfarlig å leve. Før eller siden ender det jo med døden, men jeg vil iallefall få tilbake pensjonspengene jeg betaler inn til staten før jeg braser inn døra til St. Peter. Men slapp av, kjære melkedrikkere. Vi kan jo bruke pensjonen deres til 30 cm ny E18 eller noen byråkrat-lønninger, så ikke fortvil. :!:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...