mvestre Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei. er ny i premiere og har brent ut min første dvd uten å få et godt nok resultat. Det var dårlig kvalitet på bildet og musikken som jeg hadde lagt til skurret. Jeg prøvde derfor 2 ganger til, men uten å få bedre resultat. Lurer derfor på følgende. Er det noe spesielt jeg må gjøre før jeg brenner den ut? Den rendrer vel av seg selv og alt sånt når man trykker "record"? Hadde vært flott å få svar på dette.. Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 hei! forsto egentligt ikke helt hva problemmet var men hvis det var å brenne en DVD gjennom Premiere så går alså ikke dette. Du må ha eget program. Mvh Thomas Alsvik Lenke til kommentar
mvestre Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er vel mulig å brenne ut dvd gjennom premiere pro etter som det er et alternativ som heter "export to DVD". Spørsmålet var så enkelt som: Er det mulig å brenne en dvd med GOD kvalitet. Bakgrunn for spørsmålet er at jeg har brent ut dvd, men kvaliteten var uakseptabelt dårlig. Hvis det ikke er mulig å brenne ut dvd med god kvalitet lurer jeg på følgende: Finnes det noen programmer for å brenne ut dvd som er lovlige å laste ned gratis fra internet? Og i såfall kan noen legge ut en link til siden? Takk for svaret Alsvik. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Kan du fortelle litt om utgangspunktet ditt (råklippene) er det DV? Hva slags format er det du eksporterer til (Export>Move,Export>Adobe Media Encoder eller Export>DVD)? Lenke til kommentar
mvestre Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Det er full avi. (importert fra dv-tape) Jeg gjør det på følgende måte: File>export>export to dvd>dvd burner>record Skjønner ikke hvorfor det absolut skulle være så dårlig kvalitet. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har selv brent en god del med Adobe Premiere Pro direkte og det har gått strålende. Orker du sjekke to ting til: 1. Høyreklikk på avi-filen din, velg Properties og les av Image Size og Frame rate. 2. Sjekk på fanen File>Export>Export to DVD>Summary og fortell hvilken "preset" som er valgt, evt standard (PAL/NTSC), Codec, om det er constant eller variable bitrate (CBR/VBR), target bitrate og maxiumum bitrate. Har du prøvd å kjøre File>Export>Adobe Media Encoder for å se på kvaliteten du kan få ved å velge et annet filformat enn MPEG-2? Mest for å se om det kan ligge på codec'en snarere enn råformat/konvertering. Lenke til kommentar
mvestre Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 image size: 720*576 frame rate: 25.00fps. PRESET: NTSC DV High quality 4Mb VBR 2 Pass Comment: High quality, low bandwidth VBR transcoding of DV content (max biy rate=7) Nei. Har ikke skiftet codec. Den står på Preset: WM9 NTSC 256K download. Ville du prøvd å skifte? I såfall til hvilken? Tusen takk for hjelpen så langt. Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Antar du filmer med eit PAL-kamera, so ville no anbefalt å skifte til PAL-codec. Prøv ein tilsvarande codec men med PAL i staden for NTSC. Lenke til kommentar
alsvik Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 mvestre: vet ikke om det er muligt å laste ned full brenne programer lovligt gjenom nette. men du jo laste ned gratis trail versjon av div program som f eks: nero my dvd og mange andre Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Som Incanus sa, du må i alle fall skifte TV-standard til PAL - prøv deretter f.eks VBR 4 eller 7 MBit. Lenke til kommentar
artiPer Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Når det gjelder lyden som skurrer er det sansynligvis for høyt lydnivå. Dette høres ikke når du spiller av filmen i Premier, men først når du eksporterer. Jeg har hatt problemer med dette når jeg eksporterer til DVD også, men da bare til fil som skal brennes i Encore, men det blir jo det samme. For å løse dette må du åpne lydmiksern, window/audio mixer, og justere slik at masteren ikke kommer opp på rødt. Synes dette er litt rart, jeg hadde ikke det samme problemet i 6.5. Det virker som at lydsporene i 6.5 bare ble lagt over hverandre, mens det i Pro blir lagt sammen. (Slik at de får større utslag) Noen som vet noe mer om dette? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå