eiriksto Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Skal kjøpe kamera og lurer på hvilkat av disse jeg bør kjøpe. Det er viktig at kameraet er kompakt og tar gode bilder. Hvor stor innvirkning vil forskjellen i pixler på disse kameraene ha på bilde kvaliteten. Jeg trenger gode argumenter for og imot her.... Lenke til kommentar
pkf Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Disse to kamera tilhører hver sin 'klasse'. Populistisk kan man vel si at Canon har 4 serier , hvor Ixus er den laveste, så S (S30 og S40), så G serien, og på topp speilrefleks. Ut fra de tester jeg har lest (bl.a. dpreview.com) så er S40 være et bedre kamera. Jeg har selv i bestilling et S30 (som er lik S40 bare med 3 MPix istedenfor 4 som hos S40, ellers bortimot identiske). Etter mye lesing har jeg kommet til S30 som det beste valget for meg og min famile. Pris 5500 hos ITButikken.no. --PK Lenke til kommentar
ursa81 Skrevet 23. mai 2002 Del Skrevet 23. mai 2002 Heisann! Har akkurat kjøpt et Canon S40, og tanta mi kjøpte et IXUS V. Etter en liten sammeligning er det vel ganske klart at det er to forskjellige klasser det er snakk om. IXUS V får du for 4800 ca og S40 for 6700. IXUS pluss: en god del mindre (kan ta det uten problem i lomma) lite menyer S40 pluss: 4 megapiksler ENORMT mange innstillinger, t.o.m RAW-innstilling, ISO-verdi med mer. Det som jeg anser som pluss hos det ene kameraet er da minus på det andre. Men jeg tror egentlig du burde prøve kameraet i en butikk og kjøpe det du liker best. Sånn helt generelt er det vel IXUS som er beregnet på konsumenter og S40 på de som kan litt om foto (for ellers får du ikke utnyttet det 100%) Men prøv disse. Men du trenger ikke være redd for å kjøpe et dårlig kamera, du kan ikke ta feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå