DargarWhiteFang Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei! 2 spørsmål 1) Hva er forskjellen på unbuffered og "vanlig" minne? 2) Spiller det noen rolle hva man velger om hovedkortet heter ASUS A7N8X-E Deluxe nForce2 Ultra400 3DDR-DIMM 5PCI SATA Raid Audio GB-LAN WiFi SocketA ATX? Har sett på 2 forskjellige minner, spiller det noen rolle hvilken jeg velger eller må jeg ha unbuffered/buffered? Kingston KHX3200UL/256 HyperX 256Mb DDR PC3200 400MHZ CL2 eller: Corsair VS512MB400 Value Select 512Mb DDR PC3200 400MHz 184pin Unbuffered CL2.5 Takksom for svar! Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 jeg holder meg normalt fra å gjøre dette, men.. Jeg og min kompis trenger virkelig dette svaret, og søk på forumet har så langt ikke gitt noe svar. (Faktisk bare 1 post på HW forumet som nevner unbuffered, og der fant jeg ikke den info'en jeg leter etter!) ..bump.. Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Begge typene du nevner er unbuffered. Det er den mest vanlige typen ram Lenke til kommentar
DargarWhiteFang Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 så da burde det ikke være noen problem med unbuffered på de fleste hovedkort. Men HVA er forskjellen mellom buffered og unbuffered?? Lenke til kommentar
nordhus Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det motsatte av unbuffered ram heiter logisk nok registered ram. Firingsquad har ein kort fortklaring om registered ram her. Reint praktisk vil registered minne vera ein god ide vist du skal ha meir enn ein gig ram i maskina. Lenke til kommentar
OmniDux Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvordan går det å blande buffered og unbuffered ram? Mitt oppsett per dags dato er: -Gigabyte GA-8KNXP Ultra revisjon 2.0 (Jeg er lit usikker på revisjonen, gigabyte er litt vage på forskjellene.) -P4 3,2 Ghz med 800Mhz FSB -2*256MB TwinMos PC3200 CAS 2,5 Per dags dato har jeg ikke behov for stort mer enn en 1024MB RAM, men ser for meg at behovet vil øke og jeg lurer derfor på om jeg burde selge ram'en jeg har nå for å kjøpe ram som er registered/buffered ettersom om at hovedkortet ikke støtter mer enn 1024MB med unbuffered eller kan jeg bare kjøpe 2*256MB ubuffered nå for så å legge til med buffered utover 1024MB senere? Det blir jo fryktelig dyrt å kjøpe all ram'en på nytt med en gang jeg ønsker å gå utover 1024MB. Buffered ram er ikke spesielt billig heller. Et siste spørsmål: Dual bank og singel bank, vil det si om modulen har brikker på begge sider eller ikke? Lenke til kommentar
nordhus Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Hvordan går det å blande buffered og unbuffered ram? Det går ikkje. Dual bank og singel bank, vil det si om modulen har brikker på begge sider eller ikke? Ikkje nødvendigvis. Vist det ikkje står skreve på DIMMen veit eg faktisk ikkje korleis du fysisk kan skilje mellom single og double banked minne. Vist du har installert DIMMen kan du køyre Mainboard Information modulen til SiSoftware Sandra. Den vil blant anna gje deg info av typen: Physical/BIOS Memory Banks DIMM1 (RASL-1 RASL-0) : 256MB DIMM SDRAM double-bank DIMM2 (RASL-3 RASL-2) : 512MB DIMM SDRAM double-bank DIMM3 (RASL-5 RASL-4) : 256MB DIMM SDRAM double-bank Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå