Gaupa Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har en 200GB Western Digital som jeg har begynt å få problemer med. Det spiller egentlig ingen rolle hva jeg holder på med, om det er surfing, spilling eller film. Det som skjer er at harddisken begynner å lage rare lyder, som om den slår seg av og på... dette pågår en stund, før den slår seg helt av... kort stund etter dette fryser hele maskina. Når jeg restarter PCen finner ikke maskina harddisken, men hvis jeg slår den av, napper ut strømkabelen til HDen og setter den inn igjen, er det ofte BIOSen finner disken igjen. Det kan gå alt fra 30 sekunder til flere timer før på/avslåingen begynner. Har lasta ned Diagnostic-Tools eller noe i den dur fra WD, og jeg hørte faktisk at disken slo seg av under testinga (quick test), men testen fant faktisk ingen feil! Selvsagt fant ikke BIOSen disken etterpå... Noen som har peil på hva som kan være galt? Jeg vet ikke om jeg orker å begynne å sende inn disken inn igjen, har nettopp hatt en WD120GB inne til replace, og det var et helvetes styr... har faktisk ikke fått den tilbake ennå, og det er vel over 2 mnd siden jeg sendte den inn nå. Håper det er noen som har noen fine forslag! Western Digital Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Kan det være at strømforsyningen er for svak? Alle ledninger sitter riktig? Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Kan det være at strømforsyningen er for svak?Alle ledninger sitter riktig? Hmm, det kan jo være en mulighet... Tror jeg kun har en 300W-strømforsyning som jeg har hatt i årevis... Har også et Radeon 9700 PRO og jeg regner med at det kan ta litt strøm, men den eneste forskjellen på maskina mi nå er at 120GBen er bytta ut med en 200GB... vet ikke hvor stor forskjell det utgjør jeg? Uansett, tror du det hjelper om jeg tar ut f.eks DVD-brenneren min? Får hden dedikert mer strøm da? Bare for å sjekke liksom... Litt off-topic, du er vel ikke den Hurley jeg tror du er? Fornavn som begynner på 'O' ? Lenke til kommentar
Hurley Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hehe, spørs det ja R... Prøv å ta ut DVD-rom'en du! Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Skal teste det nå... Hurley saves another lost soul! Lenke til kommentar
roesen Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 her Rune http://www.jscustompcs.com/power_supply/ Lenke til kommentar
Gaupa Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Det var nok strømforsyninga som var synderen... Tusen takk til dere begge! Hurley - du har PM. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå