Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kryssa kabel til vanlig?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg sitter med en internettkobling fra chello, en pc i stua og en på rommet mitt.. I stua er alt koblet sammen i en switch, der modemet er koblet inn, pcen i stua og en til, til rommet mitt.. Men denne kabelen som går til rommet mitt er KRYSSA, og jeg kan IKKE koble den rett inn i PC'en, jeg må koble den igjennom en switch til. Hva kan jeg gjøre for å gjøre at denne kabelen ikke lenger er kryssa?

Takker for all hjelp :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enten må du åpne kabelen og flytte litt på ledningene sik som captzalo sier, eller må du bytte ledningen, eller kan du koble den via en enhet som kan automatisk tilpasse seg krysset/ukrysset (slik som de fleste switcher kan, og noen mer avanserte nettverkskort).

Om du velger å fikse på kabelen, så trenger du en ny kontakt på kabelen, samt en spesialtang som brukes for å sette ledningene rikig i kontakten. Er du heldig får du låne en slik på nærmeste databutikk (om du spør pent da ;) )

Lykke til!

-Stigma

Lenke til kommentar
Enten må du åpne kabelen og flytte litt på ledningene sik som

Om du velger å fikse på kabelen, så trenger du en ny kontakt på kabelen, samt en spesialtang som brukes for å sette ledningene rikig i kontakten. Er du heldig får du låne en slik på nærmeste databutikk (om du spør pent da ;) )

plugg og tang er å anbefale ja...men plugg koster penger de og..

kjøp en ny kabel, de koster ikke allverden...eller prøv som Stigma sier

men jeg hurtig krysset en kabel engang bare ved å kutte vekk isoleringen og klippe/tvinne/tape de respektive kablene...funket det og....men ikke helt bra hvis det er snakk om en kabel du skal ha liggenede lenge.

må bytte om på orange og grønn kabel

alt står her http://www.ertyu.org/~steven_nikkel/ethernetcables.html

siden du skal krysse tilbake er det samme f**n med pin nummer så lenge du bytter hel grønn mot hel orange...selv om fargen blir på feil pin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...