Gå til innhold

Kan jeg få min dvdspiller sonefri?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Programmet jeg anbefaler er absolutt ikke komplisert.

2. Å oppgradere firmware er en risikabel operasjon, fordi du forandrer programvaren i dvd spilleren din.

Om du ikke har mye peiling på data, så anbefales det ikke å oppgradere til en "sonefri" firmware, om du gjør feil. Ødelegger du dvd spilleren. Programmet derimot er 100% ufarlig.

Lenke til kommentar

Hei Stine....

RPC1 vil sei at du byttar ut originalfirmwaren(instruksjonane i spelaren) i dvd-spelaren din med ein uorginal...slik at spelaren vert sonefri. Dette vil føre til tap av garanti og kan og øydeleggja spelaren(den eine min vart i alle fall øydelagd).

Då vil eg i staden anbefala programmet som icecraven nemner; "dvd region free". Det er heilt supert. Du gjer ingenting med spelaren, anna enn å lura den til å tru at den e sonefri....søk på namnet med google så finn du plassar og laste det ned....kan nyttast gratis ein månad trur eg...

Lukka til!

Og der sa Icecraven akkurat det samme som eg........

Endret av Koshs
Lenke til kommentar

Egentlig ganske enkelt. Verdens dvd "program" er delt opp i 6(?) soner. Usa+ er sone1, de får alltid nyeste filmer først. Europa+ er sone 2, resten av sonefordelingen husker jeg ikke :)

Poenget er at hvis dvdspilleren din er sone2, så vil den kun kjøre filmer som er laget for sone2. MEN, om du har en sonefri dvdspiller, så kan den kjøre alle soner :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...