Pekka79 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 lurte på om noen vet hvorfor min nye bærbare har begynt å pipe. gjorde det ikke de første timene. har kun innstalert service pack2 og f-secure antivirusprogram (og aktivisert msn). pipingen er en lav, ujevn, skjærende tone, og jeg har bare klart å stoppe den ved å sette på windows media player.også fravernde ved pause i sang) men med en gang jeg stopper sangen så er den der igjen. NOEN SOM VET HVA SOM HAR SKJEDD???????? Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Kommer pipingen fra høytalerne eller inni selve pcen? Har du sjekket temperaturen på pcen? Lenke til kommentar
Pekka79 Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 høres ut som det kommer fra dataen, ikke fra høytalerne hva mener du med å sjekke tempraturen? skal jeg kjenne om den er varm? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 prøv å slå av høtalerene,,,, det hadde gjort det mye lettere for oss Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 høres ut som det kommer fra dataen, ikke fra høytalernehva mener du med å sjekke tempraturen? skal jeg kjenne om den er varm? last ned mother board manager det viser hvor høy temp det er på CPU Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 høres ut som det kommer fra dataen, ikke fra høytalernehva mener du med å sjekke tempraturen? skal jeg kjenne om den er varm? last ned mother board manager det viser hvor høy temp det er på CPU mother board monitor forresten Last ned! Lenke til kommentar
Kr0vel Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 opgrader biosen din å sjekk der eller bare sjekk som den er nå. bios viser ofte feil Lenke til kommentar
Tored Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Min maskin piper når det er lavt batteri, begynner når den er på 20 % eller no, sikkert derfor den pep. Sett i strømforsyningen. Viss du allerede har i strømforsyningen har jeg ikke peiling. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Er det en amd cpu som sitter i maskinen? Jeg har hatt to maskiner selv med amd cpu som har laget pipelyder.... Brukte speedswitch xp (et prog for å styre strøminnstillingene) og forandra noen innstillinger der.... husker ikke helt hva i farten, men kan komme tilbake det om ønskelig Lenke til kommentar
Pekka79 Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 har funnet ut at det bare piper ved internett bruk og ikke hele tiden. vet ikke om den informasjonen hjelper. er en centrino maskin. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hei, vil bare slenge meg på og si at jeg har det samme problemet med en dell 500m og en asus s5642n . Tror pipingen forekommer når det er wlan-link i nærheten, er ikke sikker. Har fått tips om at det kan være strømsparing på usb-hub'ene som er årsaken, noe som kan stilles i enhetsbehandling. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Prøv å starte noe som tar 100% CPU, og se om pipelyden forandrer tonehøyde da. Noen ganger kan visstnok komponenter i PCen lage den lyden, og da avhenger den ofte av hvor stor strøm som går (som i tur påvirkes av hvor hardt CPU-en jobber). Long shot, men... Lenke til kommentar
Clint Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Vedder på at det er en eller annen komponent som er dårlig skjermet, og som slår inn på PC høytaleren. Trykk "kontrollpanel"--->"lyder og lydenheter"--->"avanserte kontroller". Marker "demp" på "pc-høytaler". Good? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) har funnet ut at det bare piper ved internett bruk og ikke hele tiden. vet ikke om den informasjonen hjelper. er en centrino maskin. har nøyaktig samme problem, dell500m Endret 19. november 2004 av heraldo Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 Har fått tips om at det kan være strømsparing på usb-hub'ene som er årsaken, noe som kan stilles i enhetsbehandling. hvor finner jeg dette? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 (endret) Heisann, jeg fikset det på min egen pc ved å skru av dette. Du går på start->innstillinger->kontrollpanel->system->maskinvare->enhetsbehandling->universal seriell busskontrollere->usb roothub->strømstyring->huk vekk "tillat datamaskinen å slå av denne enheten for å spare strøm". Gjør det på alle root-hub'ene. For øvrig har jeg fått tips om at den egentlige årsaken til det kan være en spole for strømfordeling (vet ikke om den er dedikert til usb) som sitter løst, og at dette kan fikses ved å bruke litt superlim på den (for de dristige). EDIT: Forstod det som at dette var veldig vanlig på centrino-maskiner. Endret 19. november 2004 av Saftis Lenke til kommentar
mandela Skrevet 19. november 2004 Del Skrevet 19. november 2004 takk, det funket!! Lenke til kommentar
Patience Skrevet 25. mars 2007 Del Skrevet 25. mars 2007 *automatisk svar* Da ser vi oss ferdige med denne diskusjonen her Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg