Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ADSL fra telenor


Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette passer inn her, men gjør det likevel.

 

Jeg har bestilt Telenor Adsl 2048/256. Sentralen er utbygd den 15 november. Og etter å ha snakket med en på telenors webchat, sa han at jeg fikk adsl levert 15 dager ETTER sentralen var utbygd. Men for et par dager siden sa en jeg pratet med i telefon, dvs. telenors 05000.

 

Han sa at jeg fikk adsl levert 5 dager før sentralen var utbygd. Så her sitter jeg forvirret.

 

Et spm. til. Hvor mange kb/s hvil jeg laste ned i. Bor ca. 2km fra sentralen. Og følger det med adsl modem?

 

Edit: jeg spør her fordi jeg ikke vil mase mer på telenor.

Endret av gamemaster_001
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om modem følger med kommer vel litt ann på hvordan tilbud du har benyttet deg av.

 

Du vil jo ikke få ADSL før sentralen er utbygd, men hele 15 dager etter hørtes litt lenge ut hvis du allerede har bestilt.. send en mail eller ta kontakt med en på online-chatten en gang til du!

 

Hastigheten blir vel på opptil 250 kbps tror jeg..

Lenke til kommentar
Hvor mange kb/s hvil jeg laste ned i. Bor ca. 2km fra sentralen. Og følger det med adsl modem?

 

Du vil få 256+ kbps nedlast hastighet (merk...256kbps = 32kBps siden 8b=1B)...om du oppnår dette "realtime" er alt avhengig av hvor du laster ned fra...

 

Modem får du bare hvis du bestiller det, eller hvis det er inkludert i tilbudet...jeg fikk valg om jeg ville kjøpe det når jeg bestilte.

Lenke til kommentar
Hvor mange kb/s hvil jeg laste ned i. Bor  ca. 2km fra sentralen. Og følger det med adsl modem?

 

Du vil få 256+ kbps nedlast hastighet (merk...256kbps = 32kBps siden 8b=1B)...om du oppnår dette "realtime" er alt avhengig av hvor du laster ned fra...

 

Modem får du bare hvis du bestiller det, eller hvis det er inkludert i tilbudet...jeg fikk valg om jeg ville kjøpe det når jeg bestilte.

hvis har bestillte 2048/256 så får han nok dette, de skal klare å levere det ut til 2km+ hvis jeg ikke husker feil. og hvis ikke si ifra og få det korrigert prismessig.

 

2048Kbit / 8 = 256 KB/s men i praksis vil det heller bli rundt 250 +/- et par KB,

det er ihverfall det jeg opplever.

for meg er uploaden desverre litt kjip da den ligger på 220Kbit noe som blir ca 26KB/s.

Endret av Roskov
Lenke til kommentar

seff...

 

leste feil jeg..

 

tenkte opplasting hastighet...siden det er det som plager meg mest...2mbit ned fra telenor er ingenting å utsette på...får full valuta får penga der

 

sorry... :blush:

 

dreit meg ut der....men det er jo allikevel riktig hva angår oppload...ro ro ro :whistle:

 

edit:

(og 256 opp er allikevel altfor lite spør du meg...og jeg har samme abb)

Endret av CrazyD
Lenke til kommentar

Bestilte 22. september.

Var egentlig meningen at jeg skulle få adsl innen 13 november.

Men det ble jo forskyvet til 30 november.

Men som sagt, han telenor duden jeg snakka med for noen dager siden, sa at jeg fikk adsl utstyret levert noen dager før den 15 november, da sentralen er utbygd.

 

Så har jeg forhåndsbestilt da? Regner med det.

Lenke til kommentar

Resultat av validering:

ADSL ikke tilgjengelig.

Merknad

Det er utstyr på linjen som om mulig må fjernes før produktet kan leveres.

Linjen har produktet analog telefoni

Sentralpunktet har ikke utstyr for produktet

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

 

Adresseinformasjon

Fylke: NORDLAND

Kommune: FAUSKE

Adresse:

Produktinformasjon

Søkt produkt: : ADSL-PREMIUM

Mulig produktklasse: ADSL 384/256

Mulig produktklasse: ADSL 640/256

Mulig produktklasse: ADSL 1024/384

Mulig produktklasse: ADSL 2048/448

Informasjon om termineringspunkt

Utstyr for produktet tilgjengelig: 15.11.2004

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...