Goophy Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 haha vicar er en person og ikke et firma! No shit. Vicar Arriagada Rios heter han. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Lol ok da, da har jeg sikkert misforstått litt Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Klar Don Rosa... Barks etter det, men han er ikke så veldig flink. Klart Don Rosa ja. Eneste personen som gjør det verdt å lese Donald lenger. Men Barks ikke veldig flink? Husker det kom et påskebillag her et år, hvor vi så Barks og Don Rosa sin historie om pygmeindianerne. Da kunne du sammenligne de, og da så du hvor flink Barks var. Lenke til kommentar
uberhunter Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Klar Don Rosa... Barks etter det, men han er ikke så veldig flink. Klart Don Rosa ja. Eneste personen som gjør det verdt å lese Donald lenger. Men Barks ikke veldig flink? Husker det kom et påskebillag her et år, hvor vi så Barks og Don Rosa sin historie om pygmeindianerne. Da kunne du sammenligne de, og da så du hvor flink Barks var. Mine synspunkt Lenke til kommentar
Blib Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Så absolutt Don Rosa. Gikk glipp av Raptus i år, men når jeg var der i fjor(?) så var Don Rosa der. Det var rett og slett bare helt fantastisk å se fyren tegne "live" og holde foredrag. Mannen er guden over alle guder når det kommer til både historier og tegninger i Donald. Lenke til kommentar
TRS Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 som alle andre Don Rosa, ingen over ingen ved siden, bare under Lenke til kommentar
Frohman Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Van Horn er kul :!: han har mere morsomme tegninger enn fine jævla kult å se på Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 som alle andreDon Rosa, ingen over ingen ved siden, bare under pft. Carl Barks eier Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Var det Carl Barks eller Walt Disney som skapte figurene i Andeby? Lenke til kommentar
Playmaster Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Synes at Don Rosa er den beste. Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 vet ikke om noen Donald-tenger, men jeg liker denne ganske godt. http://www.helizone.no/Bilder%20Tilbehør%20Big/JR%20tang.JPG Hahaahaa! :!: :!: Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Var det Carl Barks eller Walt Disney som skapte figurene i Andeby? Var vel helst en blanding av forskjellige tegnere. Carl Barks skapte bl.a Onkel Skrue, mens Walt Disney skapte f.eks Mikke Mus. Ellers må også jeg si at Don Rosa er tidenes beste Donaldtegner. Detaljene, humoren og realismen i hans historier stiller i en klasse for seg selv. Vil tippe at Donald var kilden til minst 80% av kunnskapen min når jeg var yngre, skolen kunne overhodet ikke konkurrere. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Don Rosa helt klart... Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Don Rosa er utvilsomt den beste Donald tegneren. Snakket faktisk med fyren på Raptus festivalen for et par år tilbake. Artig type Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Selvfølgelig er Carl Barks historiens beste Donald-tegner. Det var han som skapte Andeby slik den fremstår i dag, og nåtidens beste tegnere, som Don Rosa, hyller Barks. F.eks er alle Don Rosa sine historier lagt til 1950-tallet da Barks hadde sin storhetstid som serietegner. Barks oppfant figurer som Onkel Skrue og Petter Smart, og det er først og fremst Skrue Don Rosa skriver om i sine fortellinger. Han fortsetter å utvikle det Barks skapte med stamtreet, tegningene til Skrues pengebinge osv. I mine øyne vil Barks alltid være best, men Don Rosa kommer på en tett andreplass fordi han bygger videre på Barks univers, holder historiene til 50-tallet der de hører hjemme, og fordi tegningene og historiene holder høy kvalitet. Anbefaler å lese dette intervjuet med Don Rosa fra 1999: http://www.disney.no/DonaldDuck/andeby/art...donrosa_iv.html Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Generelt sett enig i det Jon@s sier, jeg og mener Don Rosa kommer på en fortjent andreplass, etter å ha lest begge tegnerne sine historier i flere år. Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Rosa, Barks og Branca... no question Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 My opinion: 1. Keno Don Hugo Rosa 2. Vicar 3. Carl Barks 4. Millet 5. Rota 6. Daan Jippes Lenke til kommentar
Ostepølsa Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Don Rosa vet ikke hvor mange kroner jeg har brukt på donald, men jeg får garantert en pc for det Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå