roger991 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Har kjøpt et asus p4p800se hovedkort Da jeg leste instruksjonen sto det at jeg måtte ha minst 300w strøm, jeg hadde 250 Jeg kjøpte da et piano silent kabinett med strøm fra datakjeden. Jeg har fulgt instuksjonene som fulgte med. Jeg monterte hovedkortet, cpu pentium 4 2000mhz, minne corsair value s jeg plugget i 2 stykk strøm til hovedkortet + av og på knapper. Jeg koblet til 1 hdd, og et skjermkort. Jeg har testet med 3 skjermkort Jeg har testet skjermkortet på en annen maskin, så jeg tror ikke feilen ligger her Når jeg kobler til strømmen lyser det grønt på hovedkortet. Når jeg starter maskinen starter alle viftene, men ingenting skjer på skjermen. Helt svart. ingenting piper, og det lyser grønt på kortet. Lurer på om det er cpu. Skal det ikke pipe hvis det er det? Burde det ikke kommet opp bios uansett? Noen som har et forslag? Endret 23. oktober 2004 av roger991 Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Er ikke noe ekspert, men ville tippe at skjermkortet (hvor skjermen er plugget inn) ikke har strøm. Visst du har innkobling for skjerm på hovedkortet kan du jo prøve å sette skjermen inn der. Lenke til kommentar
toget Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har du fjernet alle spacerne under hovedkortet som ikke brukes? Det må du gjøre. Kan i verste fall kortslutte kortet. Men skru det opp igjen og sjekk om det står igjen en liten luring til ingen nytte:) .... Lenke til kommentar
roger991 Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) tror ikke noen av skjermkortene mine skal ha strøm. det ene kortet er pci tilkobling på og gammelt, så jeg tror ikke det er det. Det virker jo i en annen maskin uten noe ekstra støm. spacerne, er det de skruene mellom hovedkortet og kabinettet? har skrudd i 9 stk og festet kortet i det. Andre som har forslag? Endret 23. oktober 2004 av roger991 Lenke til kommentar
toget Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja det er skruene mellom kortet og kabinettet. Det skal ikke være noen som er der uten at du har en festeskrue festet til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå