:---{D Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Har lyst på å kjøpe en HD-basert MP3-spiller.. Problemet mitt er at jeg ikke vil bruke så mye penger, og at jeg ikke trenger så mye plass... Syns ikke iPod mini har så veldig mye plass (men sikkert nok), og syns iPod 20 GB er for mye. iPod med 10 GB hadde passet meg perfekt!Det er viktig at menyen er bra, sånn at det er liit å finne fram, sånn som på iPod, og at den tåler mye! Har derfor funnet ut at jeg skal velge mellom disse: iPod mini Veldig grei egentlig.. Kanskje litt dyr i forhold til 20 GB... iPod 20 GB Blir litt mye plass kanskje? Og litt dyrt? Zen Micro Virker som ay kan bli an ganske bra spiller.. Problemet er at jeg ikke vet noe om hvordan den er... Vet bare at den blir like dyr som iPod mini og har 1 GB mer. Og at den her radio og er liit større... Si gjerne om det er noen andre spillere jeg bør se på! Endret 27. oktober 2004 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det kommer utrolig mye nytt nå fremmover! Tror også prisene kommer til å synke litt nå frem til jul også. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det kommer utrolig mye nytt nå fremmover! Tror også prisene kommer til å synke litt nå frem til jul også. Irriterende.. Jeg vil ha nå! Men jeg vet at det kommer masse billig og bra fremover... Det er derfor det kanskje blir litt teit å kjøpe 20 GB iPod nå.. Når det kommer noe bedre.. Lenke til kommentar
Anette_ Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hva er prisforskjellen mellom 20 og 10bg iPod? For hvis den ikke er særlig stor er det vel like greit å kjøpe 20gb når du skal ha den store? Skal selv ha enten 20gb eller blå mini iPod til jul.. Føler at den vanlige blir litt stor så jeg satser på mini iPod Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva er prisforskjellen mellom 20 og 10bg iPod? For hvis den ikke er særlig stor er det vel like greit å kjøpe 20gb når du skal ha den store? Skal selv ha enten 20gb eller blå mini iPod til jul.. Føler at den vanlige blir litt stor så jeg satser på mini iPod Mini koster 2300 kr og 20 GB koster 2800kr (tror jeg)... Det er det so gjør det så vanskelig... 500 kr for 16 GB mer... Men trenger jeg det? Huff... Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Hva er prisforskjellen mellom 20 og 10bg iPod? iPod 10 GB selges ikke lenger.. Også grusomt irriterende. Så nå må du velge mellom enten 4GB, 20 GB eller 40 GB....En god del forskjell i størrelsene. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Noen som et om prisene faller på iPod nå som det har kommet noe modeller (U2 edition og med farger)? Sorry for at jeg har postet 3 ganger.. Endret 27. oktober 2004 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
cwerner Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Må bare si at 10gb ipod ikke har blitt produsert på snart ett helt år... ikke 15 heller... Den minster du kan få av ipoden er enten mini'en, eller 4. generasjon 20 gb, som koster like mye som 10 gb'en kosta og har bedre batteri EDIT: sorry, så ikke at du allerede hadde funnet ut det, leste ikke alle innleggene Men jeg anbefaler ipod'en! har en selv og er ikke skuffet i det hele tatt Endret 27. oktober 2004 av SwEEt^AmbEr Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 27. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2004 Men jeg anbefaler ipod'en! har en selv og er ikke skuffet i det hele tatt iPoden? 20 eller mini? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Denne linken ble avgjørende for mitt valg av HD-basert MP3-spiller når jeg bestilte Ipod 20 gb tidligere i dag: http://www.apple.com/no/ipod/specs.html Det er rimelig begrenset størrelsesforskjell det er snakk om. Litt over 1 cm. i høyde og 1 cm. i bredde. Ipod Mini er ufattelig nydelig. Rett og slett den peneste spilleren jeg noensinne har sett. Men 4 gb er litt i minste laget. Spesielt når muligheten for å legge hele musikkgalleriet mitt på Ipoden koster meg 600 kroner mer, spilleren er litt mindre pen (men likevel flott), litt større, og 50 gram tyngre. Jeg har en Nokia 7610 mobiltelefon. Den er litt høyere enn Ipoden, litt smalere og litt tykkere. Den er likevel liten, ligger godt i hånda, og jeg kjenner den knapt når jeg har den løst i buksa under trening. Altså burde ikke Ipoden heller være noe problem. Selv om den veier noen gram mer. Finn ut hva du vil prioritere. Kapasitet, eller størrelse og verdens nydeligste design (mini). Når du finner ut det vet du også hva du skal kjøpe. For min del ble valget enkelt. Keyzer Endret 27. oktober 2004 av Keyzer28 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er veldig greit å kunne putte heile musikksamlinga på ein 20GB iPod. Eg har circa 10GB, og hadde ikkje klart meg med Mini. I tillegg har vel 4G lengre levetid? Lenke til kommentar
Keyzer28 Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Det er veldig greit å kunne putte heile musikksamlinga på ein 20GB iPod. Eg har circa 10GB, og hadde ikkje klart meg med Mini. I tillegg har vel 4G lengre levetid? Jeg vet ikke noe om levetid, men den skal i hvert fall ha bedre batterikapasitet. 50 % mer enn Ipod Mini er jo faktisk en del. Er det ikke også sånn at Ipod kan trekke krafigere høretelefoner enn Ipod Mini? Mener jeg leste at blant annet Sennheiser PXC 250 (som selges hos apple) ikke kan brukes på Ipod Mini. Litt usikker på om jeg leste rett. Jeg har uansett ca. 14 gb med musikk, alt nydelig organisert både i mapper og etter ID3-tag'er i Itunes (en helvetes jobb - for å si det mildt), så det skal bli godt å legge alt inn og fritt kunne velge hele tiden. Keyzer Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 28. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2004 Må si at jeg syns designet til bagge er kjempeflott (iPod). Men jeg vet ikke om mini blir for lite.. Er det noen som vet om det er stor forskjell i kvalitet mellom de forskjellige spillerne? Må tåle å falle bakken...noen ganger. Og er det noen som vet om iPod faller i pris snart? Lenke til kommentar
Steelz Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 iPod photo er voldsomt overpriset, det er godt mulig at "de gamle" iPodene synker kjapt i pris nå. Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Er det ikke også sånn at Ipod kan trekke krafigere høretelefoner enn Ipod Mini? Mener jeg leste at blant annet Sennheiser PXC 250 (som selges hos apple) ikke kan brukes på Ipod Mini. Litt usikker på om jeg leste rett. PXC-250 har høyere impedans enn de fleste andre portable hodetelefoner (300ohm vs. 32ohm), den er derfor en god del mindre følsom enn f.eks. PX-200. Vet ikke hvordan den egner seg til bruk på iPod, men støydempningen gjør jo at man kan klare seg med litt lavere nivå. Grunnen til den høyere impedansen er for å være tilpasset bruk i den interne systemet ombord i fly, nivået her er ganske høyt. Jeg synes det hadde vært bedre om de hadde løst dette ved å legge ved en dongle man kunne bruke for å dempe lyden når det var nødvendig. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 1. november 2004 Forfatter Del Skrevet 1. november 2004 (endret) Tror det blir Micro.. Virker bra... Edit: Var ikke kommet i butikken enda nei... Endret 2. november 2004 av Tomat-Ulf Lenke til kommentar
Knofle Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Jeg har det... Vinn en iPod mini i ukens Donald Duck Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 For de som vil ha større trøkk på lyden, og bedre batterikapasitet på Ipoden, så selges en "amplifier/BOOST" på sidene til Apple. Denne bruker egne batterier, og gjør at en kan skru ned lyden på Ipoden (Bedre batterikapasitet), og kjøre lyden over amplifieren. (Større trøkk). Den er ikke veldig dyr heller. Forøvrig kjøpte jeg en strøken, "Brukt" Ipod 3g, 20 Gb, med dock og hauger av utstyr, på nettet. (finn.no) Den ble kjøpt ny i våres i USA, og ble levert med kvitt. Jeg er kjempefornøyd ! Fordelen med de Amerikanske Ipodene er at lydnivået ikke er "Plombert" slik som på de som selges i Europa ! IPOD anbefales på det sterkeste. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 5. november 2004 Forfatter Del Skrevet 5. november 2004 Fordelen med de Amerikanske Ipodene er at lydnivået ikke er "Plombert" slik som på de som selges i Europa !IPOD anbefales på det sterkeste. Hvis man syns lydnivået på iPod er for lavt går det ann å installere noe på iPoden som gjør at lyden går høyere... Har veldig lyst på iPod, men det kommer så mye annet nytt.. Tipper (og håper) iPod synker i pris snart.. Har jo kommet nye modeller nå.. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 5. november 2004 Del Skrevet 5. november 2004 Tar meg anledningen til å advare mot Apple og garantisaker. Makan til byråkratisk og arrogant apeleir skal du lete lenge etter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå