Gå til innhold

Råeste skjermkortet som finnes?

PcT

Anbefalte innlegg

Det er blitt testet ja, et referanse-kort.

Kan du finne dette kortet i salg noe sted i verden? Nei...

Da er det en papirlansering, spesielt med tanke på at lanseringen var for lenge siden. Det kortet vil aldri bli solgt, og da passer det definisjonen av en papirlansering perfekt i mine øyne. Det blir jo da også helt feil å ta det med i noen slags sammenligning, når det faktisk er umulig å få fatt i.

-Stigma

Papirlansering blir vel heller at et produkt har spesifikasjonene ute, men kortet eksisterer ikke i det hele tatt.

I dette tilfellet gjør det den, refereanse eller ei. Alle korta som ATi og nVidia lager er refereansekort, og ifølge din uttalelse "Det er blitt testet ja, et referanse-kort." så vil ikke et kort eksistere med mindre det ikke er min. to produsenter av kortet, hva med Matrox? ;)

Du snakker om tid på lanseringen, hva med dagens kort som hadde papirlansering for snart 10 måneder siden og som først kommer på markedet snart?

Kortet GF6850U eksisterer, ytelsen har blitt målt av "uavhengig" side, dermed er kortet forbi papirlanserings stadiet! (Nei, det er heller ikke en Beta GPU, slik som kom ut av R200 chippen (A12 stepping istedenfor A13 osv)).

Endret av ExcaliBuR
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Papirlansering betyr at et et produkt blir lansert på papiret og ikke på markedet. Produktet blir mao offentligjordt før det er mulig å kjøpe det i butikken.

Når det gjelder GF6800Ultra Extreme så er det ingen klokke konfigrasjon fra nVidia som heter det.

There is lots of confusion going on. NVIDIA is not launching anything new. NVIDIA does not have a product called the “GeForce 6800 Ultra Extreme,” an NVIDIA spokesman told X-bit labs on Thursday.

However some of our partners are discovering that a percentage of the parts we are shipping will run faster than this, 450MHz, for example. So there will only be a GeForce 6800 Ultra that can run faster but it is the same part and will have the same name,” the representative of the Santa Clara, California-based graphics company explained.

Lenke til kommentar
Papirlansering betyr at et et produkt blir lansert på papiret og ikke på markedet. Produktet blir mao offentligjordt før det er mulig å kjøpe det i butikken.

Når det gjelder GF6800Ultra Extreme så er det ingen klokke konfigrasjon fra nVidia som heter det.

Merkelig det da at anadtech (Som i og for seg er respektabel side) har en test av det og navngir det kortet og at nVidia lanserte det kortet pga. XT PE? (Alt ifølge anadtech dog...)

Jeje... verden er et merkelig sted...

Lenke til kommentar
Når dette kommer i PCI-E, to slike i SLI vil garantert være det beste valget for spill!

http://komplett.no/k/ki.asp?sku=300416&cks=PRL

Tsja, det stemmer vel det. men det kortet er jo egentlig bare et vanlig 6800ultra (riktignok håndplukket om det Gainward sier er rikig) med ferdigmontert vannkjøling. Kortet i seg selv er ikke noe mer enn en 6800 ultra.

Hvordan de får solgt dem til den prisen er forresten over meg... Om du kjøper et vanlig 6800ultra, så har du ganske bra med penger til overs for vannkjøling til den prisen heh...

-Stigma

Du kan godt kalle det et vanelig ultra kort, men du glemmer at det kjører på 450/1200 istedenfor 400/1100, som gir en del bedre ytelse.

Lenke til kommentar
Du kan godt kalle det et vanelig ultra kort, men du glemmer at det kjører på 450/1200 istedenfor 400/1100, som gir en del bedre ytelse.

Det kjører ikke på 450/1200, men det er garantert opp til 450/1200. Det er en definisjonsforskjell. I reliteten er det jo bare en ultra som tilfeldigvis klokker litt bedre enn gjennomsnittet.

Ellers kan du jo bare si at det råeste kortet er det kortet i verden som OC'er lengst, men det blir jo ganske så unyttig informasjon IMO. Det blir litt som å si at verdens sterkeste mann er den mannen som er sterkest ;)

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar
Papirlansering blir vel heller at et produkt har spesifikasjonene ute, men kortet eksisterer ikke i det hele tatt.

I dette tilfellet gjør det den, refereanse eller ei. Alle korta som ATi og nVidia lager er refereansekort, og ifølge din uttalelse "Det er blitt testet ja, et referanse-kort." så vil ikke et kort eksistere med mindre det ikke er min. to produsenter av kortet, hva med Matrox? ;)

Du snakker om tid på lanseringen, hva med dagens kort som hadde papirlansering for snart 10 måneder siden og som først kommer på markedet snart?

Kortet GF6850U eksisterer, ytelsen har blitt målt av "uavhengig" side, dermed er kortet forbi papirlanserings stadiet! (Nei, det er heller ikke en Beta GPU, slik som kom ut av R200 chippen (A12 stepping istedenfor A13 osv)).

Jeg er uenig i din definisjon for papirlansering. Slik jeg kjenner uttrykket så refererer det til et produkt som er blitt lansert, men ikke er tilgjengelig likevel innen rimelig tid. (derav, en lansering, men kun på papiret).

Hvis det å lage en prototype eller referanse-kort, og så lansere det uten å lage kort for salg kan regnes som en lansering, så hvem har firmaet da lansert kortet for? Seg selv, og noen få hardware sider på nettet? Det virker litt motstridende mot ordets mening IMO, men det er bare min tolkning selvfølgelig. Poenget er ihvertfall at når kortet ikke faktisk selges, så blir det feil å ta det med noen slags sammenligning.

Jeg er ikke sikker hva slags kort du referer til her:

"Du snakker om tid på lanseringen, hva med dagens kort som hadde papirlansering for snart 10 måneder siden og som først kommer på markedet snart?"

men hvis det er x800 XT PE, så er det på markedet. Det er bare så få av dem at det er nærmest umulig å skaffe dem, spesielt for oss i Norge. Dette kortet står ihvertfall i en helt annen situasjon enn 6800 ultra extreme, som aldri vil bli sluppet for salg. "sen og for lite" er langt i fra det samme som "aldri og ingenting".

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det kjører ikke på 450/1200, men det er garantert opp til 450/1200. Det er en definisjonsforskjell. I reliteten er det jo bare en ultra som tilfeldigvis klokker litt bedre enn gjennomsnittet.

Ellers kan du jo bare si at det råeste kortet er det kortet i verden som OC'er lengst, men det blir jo ganske så unyttig informasjon IMO. Det blir litt som å si at verdens sterkeste mann er den mannen som er sterkest ;)

-Stigma

Du er garantert og ha et kort som kjører på de hastighetene uten garantibrudd.

Jeg har selv et Gainward 6800GT golden sample, som kan kjøre på ultra hastigheter uten garantibrudd.

Det kaller du et vanelig GT kort? Jeg trykket på en knapp i det medfølgende experttool programmet og den har stått på 400/1100 siden det.

Ikke gjør deg vrang, du skjønner at dette ikke er et vanelig ultra kort. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...