Gå til innhold

Vifte eller vann ?

Anbefalte innlegg

Bestilte nytt hk (Asus A7V333 RAID) igår. Cpu er ikke bestilt, men tenkte på 1900+. Så nå sitter jeg her og lurer på om jeg skal forsøke meg på litt vannkjøling, eller om jeg skal kjøpe vifte. Stillhet er pri 1. Har hatt SilentViking til nå, og har vært fornøyd med den. Den er imidlertid solgt. Hvis det blir vannkjøling tenkte jeg på 3dfxcool sitt Amd water-kit. Vet jeg trenger radiator utenom, men hva mer ? Blir det vifte ser jeg på den nye Volcano7+ (Har den samme festeanordning som Silen Viking ? )

Har Chieftech kabinett med støydempingsmatter og orginal power 340watt.

Fyr løs plz :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er en del anbefalinger:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=30951&forum=12

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?top...=24853&forum=12

Ville gått for silikonslanger, eller så kan du kjøpe Tygon slanger og fortlelle meg om de er bra :smile:

Når det gjelder pumpe så er Eheim bra, men de er dyre og store. Aquabee og Maxi Jet er andre gode merker.

Radiator: Blackice extreme passer fint inne i et kabinett (big tower). det samme gjør pro versjonen. giant radiator vet jeg ikke målene på, men den høres stør ut. også har du den doble saken fra blackice, som du også sannsynligvis kan få inn i kabinettet hvis du modder litt.

blokk: CU blokka fra 3dfx fikk best temperatur på overklokking.no , men danger den maze 2 vant testen. maze 1c er litt billigere og har sannsynligvis omtrent samme ytelse. det er uansett kanskje snakk om 1 grad forskjell å blokkene. Bare ikke velg innovatek.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-21 14:07, poZZe skrev:

eldorado2097 : Hva er galt med innovatek? Viker som deres innovacool rev. 3.0 er ypperlig...?

Rev. 3.0 fikk grei review av overklokking.no, men jeg er ikke noe særlig fan fordi de bruker 8mm tilkoblinger. De fleste radiatorer, pumper, blokker og annet vannkjølingsutstyr bruker 3/8" eller 1/2", og skal du bytte ut noe i settet, eller koble til gpu eller chipset blokk, så må du til med overganger o.l. for å kunne bruke de. Og med overgangene reduserer du vanngjennomstrømmingen.

Lenke til kommentar

Det med at en må bruke overganger viss en velger inovatec blokkene vil jeg ikke si meg helt enig i, jeg har aquabee 1000 1/2" pumpe, og dangerden maze 2 1/2" men radiatoren min er en max perf 3/8", men siden jeg bruker silikonslanger så er ikke dette noe problem, sett på slangen og stram til med slangeklemmer over.

Ikke kjøp PVC slanger, Silikonslangene er verdt prisen!

Lenke til kommentar

Det er nettopp det jeg sier. Når du går fra 1/2" til 3/8" så er det ikke noe problem så lenger du bruker silikonslanger. Men skal du helt ned til 8mm som innovatek settet er, så begynner det å bli såpass stor forskjell at det går kraftig ut over gjennomstrømmingen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...