jonnor Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hvor finner jeg informasjonen jeg trenger om hvilken protokoll og adresser jeg trenger for å koble meg til nettet gjennom routeren og ikke via ADSL programmet? Routeren er en CNet Wireless-G Router Lenke til kommentar
_nifty_ Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Sett den opp til å bruke ppp0e , og legg inn [email protected] i brukernavn, og ditt vanlige passord i passordfeltet. De valgene du trenger, finner du vanligvis under WAN på de fleste rutere. mvh _Nifty_ Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Er du sikker på at ppp0e fungerer med Online ADSL? Fikk det ikke til jeg, må jo ha en del adresser og sånt? Håper virkelig dette fungerer, da jeg setter opp dette for en kamerat og slipper da retur og alt sånn mas. Jeg var jo sikker på at denne routeren skulle funke til dette? Noen som kan avkrefte/bekrefte? (sitter hjemme nå så jeg får ikke testa akkurat nå) Lenke til kommentar
sofTest Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 PPPoE brukes når routeren kobles til et ADSL-modem. Det vanligste problemet med å konfigurere dette, er å glemme @online.no etter brukernavnet. Har derimot kameraten din et kombinert ADSL-modem og router, så har han to valg. Det beste er å sette denne til bridged mode (modem). Du finner brukerveiledninger for å konfigurere de to aktuelle typene som modem her. Det andre alternativet er å sett opp CNet-routeren til å motta IP-adresse automatisk fra den andre. Hvis bruken ikke er annet enn enklere Internet-bruk, så fungerer dette greit nok. Har kameraten din behov for å kjøre servere, P2P, spillservere o.l., så vil dette være vanskeligere å konfigurere. Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Den kobles til ett vanlig ADSL-modem, så da skulle det gå greit. Meget mulig jeg har glemt @online.no når jeg satt å plundra. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå