Gå til innhold

Litt om Brafilm.no

Anbefalte innlegg

Heisann folkens. tenkte jeg skulle dele litt av mine erfaringer med Brafilm.no her.

Stort sett er jeg godt fornøyd med tjenesten de leverer, men alt i alt er de ganske dyre i forhold til f.eks. filmleie.no.

Får som regel de filmene jeg prioriterer høyest så sant de er tilgjengelige.

Men det er litt fusk ute og går hos dem også.... Opplegget deres gjør at du max kan få 3 filmer pr. uke på standard pakke. De sender konsekvent ut nye filmer dagen etter de har mottatt de gamle du sender inn, og de registrerer ikke mottatte filmer på Fredager :(

Filmleie.no og Film24.no sender filmer ut samme dag som de mottar. Ihvertfall gjør filmleie det, og film24 gjorde det før... Dessuten er de bemannet også på fredager.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hører dette ja... Virker ikke lovende. Var kunde hos film24 i vår, men kuttet de ut da de begynte å bli litt sjuskete med utsendingene sine allerede da. Var da jeg gikk over til brafilm og filmleie. Totalt sett er jeg mest fornøyd med filmleie når man ser på hva jeg får for pengene. Det kan riktignok være vanskelig å få de filmene jeg har høyest prioritet på hos de, men de leverer jevnt og trutt :)

Brafilm har den desidert beste webløsningen syns jeg. Brukerrating + mulighet til å se hvordan sjansene for å få akkurat de filmene man ønsker er helt super :D

Bare synd at uansett hvordan man prøver så sår man kun 3 filmer i uken. Er 100% sikker på at dette blir gjort bevisst for å spare ressurser. Men det er vel kanskje derfor de er best på utvalg også? :hmm:

Har også vært ute for at posten har tullet bort filmer sendt til meg, og det har blitt ordnet opp i fra brafilm sin side uten problmer av noe slag for mitt vedkommende. Var litt nervøs for hvordan slike saker blir taklet, men rutinen deres virket fint. Filmen ble rapportert borte, og jeg fikk ny tilsendt

:)

Lenke til kommentar
Men styr for all del unna Film24. De sender slettes ikke ut filmene samme dag. Kan ta opptil en uke etter at dem har mottatt film(ene) til dem registrerer de(m) som mottatt.

Kanskje jeg har vært heldig , men jeg har brukt film24 siden mars og bra film siden august. Har aldri måttet vente på filmer fra film24, med ekkel postgang har det gått 4-5 dager fra film var regisrert inn til jeg har ny

Jeg bor langt mot nord , og hvis jeg sender filmer i retur til brafilm og film24 på onsdag, har film24 registrert dem inn og sendt ut 2 nye filmer på fredag, mens brafilm registerer inn filmen inn mandag, og nye ut tirsdag.

Så denne månden er siste med brafilm for min del, selv om det virker som bra film har et bedre utvalg av filmer.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har brukt film24 siden september. Er rimelig godt fornøyd. Utsendelse av nye filmer gå i variabel hastighet (fra 1 til 3 utsendelser pr. uke). Hadde hastigheten på utsendelsene vært mer stabilt så kunne jeg gitt min anbefaling. Istendenfor tror jeg man må prøve litt selv.

Lenke til kommentar

Brukte Film24 for ei stund sida.

Blei litt sjuskete med utsendinger på slutten, + at eg flytta heimefrå så det blei litt dårlig timing når eg var heime osv, så derfor sa eg opp.

Så filmleie.no er bra?

Aldri høyrt om dei. Kunne vore fint og fått noken filmer igjen ja.

Lenke til kommentar

Kjører på Brafilm.no selv jeg, og er fornøyd nok til at jeg ikke endrer.

Bruker Pluss-pakken, så jeg har 5 filmer samtidig. Blir litt papp til overs da jeg får 5 esker tilsendt, og sender kun 2 esker tilbake (3+2)

Ellers har jeg ingenting å utsette på hvordan de fikser problemene rundt feilsendte filmer. Jeg fikk 5 nye filmer i posten, hvorav 1 var helt feil. Sendte denne tilbake sammen med de 4 andre, logget inn på brafilm.no og sa i fra det var feil film. Fikk 5 nye filmer + den filmen jeg skulle ha hatt samtidig.

Lenke til kommentar

Har brukt film24 og brafilm.

Likte film24 pga de var raske til å motta/levere filmen, men som flere har nevnt ble de dårligere etterhvert.

Prøvde brafilm en periode og har ikke klart mer enn 3 filmer pr uke, selv om jeg sender filmen samme dag (før posten tømmer postkassa).

Sa opp begge, og liker brafilm bedre her. De pleier å komme med gode tilbud til "tidligere medlemmer", så jeg bruker dem nå bare når disse tilbudene kommer. Det siste tilbudet var fra april til juli for 198,- (1 film om gangen)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Du kan regne med å få 5 filmer i måneden dersom du er heldig. De registrer konsekvent aldri mottatte filmer på fredager, og sender således ikke ut ny før på tirsdag... De venter alltid til dagen etter de har mottatt dine filmer før de sender ut også, så med tre filmer's pakken fikk jeg aldri mer enn de tre pr uke :(

Hos filmleie.no fikk jeg som regel 6 filmer pr uke. Og de er billigere :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...