btniko Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei. Har et rart problem med minne og dette hovedkortet. Alt fungerer fint så lenge jeg bruker kun 1 minnebrikke (512 RAM). Også med ulike merker, ja til og med Twinmos som skal ha problemer fungerer fint. Så snart jeg putter inn brikke nr 2 til 1024 RAM blir det bare blåskjerm og feil ved oppstart. Skjønner ikke noe av dette. Har prøvd både Geil og Corsair Dual 2 x 512 minne, samt APACER vanlig 2 x 512. Samme feilen oppstår. Kjører på en Athlon 64 3700+ CPU. Noen ideer om hva dette kan være? Bjørn. Lenke til kommentar
eiriksun Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Heisann.. Kan desverre ikke hjelpe deg, men har samme problemet selv, bortsett fra at jeg får det ved første minnebrikken. Hvilke innstillinger har du på ram i BIOS? MVh. -Eirik- Lenke til kommentar
btniko Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 Jeg har forsøkt å endre på flere ting i BIOS. Blant annet har jeg kjørt opp volt på minnet til 2.6 og 2.7, men det hjelper ikke. Har også satt frekvensen både manuelt og på auto - men det er det samme. Kan det være noe feil med CPU ? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 du kan jo prøve med enda mere volt, er ikke farlig føre det krabber godt over 3v på ram om det er feil på cpu tviler jeg på, mene det kan være no hk problemer har dere prøvd å bytte ramslotter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå