owgrant Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Butikken tilbød meg kr 500 i avslag på kortet (overført til min konto). Dette syntes jeg var en bra deal. Ventet ikke at du skulle få mer enn 200-350 i avslag. Syntes webshopen løste dette på en bra måte. Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 (endret) Takk for gode råd og tilbakemeldinger folkens. Butikken hadde ikke registrert at dette produktet hadde vært ute hos kunder tidligere så de fant det merkelig at jeg mente produktet hadde vært i bruk. Dog kunne jeg naturligvis få byttet kortet eller eventuelt kanskje motta en kompensasjon. Der står saken intill videre. Burde vel kunne forlange å få byttet kortet uten noen form for ekstra utgifter for meg? Benytter jo ikke noen form for angrefrist ol. i og med at jeg ikke angrer på kjøpet. Har jo bare ikke fått varen (eller har jeg det?) jeg har betalt for. Kjøper man seg en ny bil ville man vel ikke likt å funnet sneipstumper i askebegeret? Får sikkert en tilbakemelding på forslaget mitt for kompensasjon i løpet av morradagen. Blir sikkert negativt så jeg får vel bare returnere kortet og håpe på at det ikke tar for lang tid før de klarer å skaffe meg et ubesudlet kort. Minner meg MYE om svaret jeg fikk fra Netshop anngående et helt likt problem med et x800 pro i denne tråden: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=300496 Jeg fikk IKKE penger tilbake, kun tilbud om å sende det inn og få et nytt - som jeg ikke aksepterte grunnet at jeg ikke hadde tid til å vente 1 uke++ på nytt kort. Hvis det var netshop i dette tilfellet også vil jeg bli ganske skremt over useriøsiteten deres...... Endret 27. oktober 2004 av OC-Freak Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Jeg opplevde åpnet pakke og brutt forsegling på mitt Radeon 9800 selv. Men kortet virket ikke brukt da. Fikk beskjed om at det hender butikken sjekker om det har løsnet komponenter fra printkortet, siden det ofte kan forekomme. Om det var sant eller ikke vet jeg ikke da. Men kortet funker fint enda, så jeg tenker ikke mer på det. Lenke til kommentar
formann Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 (endret) Jeg har sjekket opp litt ang denne saken. Den forseglingen som Sapphire bruker på eskene sine er HELT bak mål. Det er helt feil type lim på den i forhold til overflaten den brukes på. Den glir rett og slett av. Kortene jeg har fått har også vært med LØSNET forsegling, IKKE brutt. Jeg var selv hos Netshop i går og kikket på kortene de hadde på lageret. Samtlige hadde løsnet forsegling. Når man ser på typen forsegling, så er det lov til å bruke hodet folkens. Det tok meg ca 1sek å skjønne at det mest sannsynlige var at den hadde løsnet pga glatt overflate på esken. Derfor spurte jeg om å få se på lageret dems for å få bekreftet dette. Han man fått et brukt kort, så kan man se det på kontaktflatene til AGP connectoren. Da vil det være riper etter pinnene i sloten. I andre tilfeller så kan det hende at webshopene åpner esken for å sjekke at alt er på plass. Det hender at produsentene glemmer ting og tang, og da er det billigere å sjekke på forhånd enn å måtte ettersende de aktuelle sakene. Sjekke hva slags RAM eller kjøler det er på kortet eller ta bilde av det for å kunne gi kundene de opplysningene de trenger. Endret 4. november 2004 av formann Lenke til kommentar
AccessDenied Skrevet 4. november 2004 Forfatter Del Skrevet 4. november 2004 Akkurat. Det vil altså ikke alltid være plastikk rundt eksa kortet ligger i da pga kvaliteten enkelte produsenter benytter på lim ol altså. Greit nok for meg. Men den antistatiske posen skal vel være lukket (forseglet) og ikke se ut som om den har vært i bruk? (Posen var krøllete og bare brettet igjen). I mitt tilfelle fant jeg dessuten fingeravtrykk på kjøleren så da må man vel konkludere med at kjøleren i hvertfall har vært ute av pakningen i mitt tilfelle. Butikken hadde ingen forklaring angående dette og ikke registrert at kortet hadde vært ute hos kunder tidligere. Kanskje kortet var ubrukt? Studerte ikke AGP-pinnene (og nå er det for seint). Bra råd forresten Uvissheten er nå der uansett så jeg synes at dette bør kompanseres fra butikken sin side, noe det i mitt tilfelle forhåpentligvis blir. Butikken dette gjelder skulle som sagt gi meg 500 i kompensasjon om jeg beholder kortet noe jeg aksepterte. Ting tar tydeligvis tid for jeg har enda ikke mottatt noe på konto. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Må si jeg synes webshoppen her har vist meget bra seriøsitet, de har ryddet meget bra opp i glippen de gjorde. Jeg regner med at alle her har lest om webshopper som har nektet å kompansere for mere gravende feil en dette. Så synes ikke dette er en webshop man skal hogge hode av. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå