Boralis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja dette er en del av prisen for å drive webshop , de sparer nemmelig mange penger på å ikke ha vanlig butikk og ansatte i den , i tillegg får de hele landet som kunder mot å kun ha det lokale området der en eventuell butikk lå .Så dette er det nok webshoppen som skal bære og det er vel også kalkulert inn i prisene på nye produkter . Nei, det er faktisk ikke kalkulert inn i prisene. Det er ikke kalkulert inn i prisene nettopp fordi angreretten kun gjelder dersom produktet er i samme tilstand som ny. Idioter som overklokker og så returnerer produktet er blandt dem som gjør det vanskelig for ærlige sjeler å bruke angreretten. Et angrerettsprodukt testes før det selges igjen, slik at man vet at produktet ikke har noen feil. Jeg ser da ikke noen grunn til at man skal gi prisavslag, siden du faktisk sitter med samme garanti og reklamasjonsrett på produktet, og det fungerer like godt som et som ikke har vært sendt inn før. Jeg spør igjen, er du villig til å godta prisene du vil måtte betale dersom tapene fra dine metoder måtte kalkuleres inn? Vel siden du quoter meg og kaller folk for idioter og til slutt spør om jeg er villig til å betale mer for MINE metoder , går jeg utifra at det er jeg som er idioten her Jeg har overhode ikke nevnt overklokking , men kjøpsloven sier klar at en har anledning til å prøve et produkt og skal en prøve feks et skjermkort må det tas ut av posen og monteres , kortet er fortsatt TILNÆRMET nytt , men det er ikke ubrukt . Om butikkene må ta ekstra for dette så får de gjøre det , men vet ikke hvor du har det fra at dette ikke er medregnet i prisen , jeg sitter på andre opplysninger . Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hva med å sende mail til butikken, opplyse om at kortet er brukt, men si at du beholder det. Samtidig krever du at dette blir tatt hensyn til dersom du skulle behøve å returnere kortet senere, og ber om en bekreftelse på det. Dette bør butikken gå med på, og samtidig stiller du sterkere hvis du senere får problemer med kortet. Dette er da den mest fornuftige posten her etter min mening. Slik hadde jeg gjort det, kjipt å vente en uke på enda et kort Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja dette er en del av prisen for å drive webshop , de sparer nemmelig mange penger på å ikke ha vanlig butikk og ansatte i den , i tillegg får de hele landet som kunder mot å kun ha det lokale området der en eventuell butikk lå .Så dette er det nok webshoppen som skal bære og det er vel også kalkulert inn i prisene på nye produkter . Nei, det er faktisk ikke kalkulert inn i prisene. Det er ikke kalkulert inn i prisene nettopp fordi angreretten kun gjelder dersom produktet er i samme tilstand som ny. Idioter som overklokker og så returnerer produktet er blandt dem som gjør det vanskelig for ærlige sjeler å bruke angreretten. Et angrerettsprodukt testes før det selges igjen, slik at man vet at produktet ikke har noen feil. Jeg ser da ikke noen grunn til at man skal gi prisavslag, siden du faktisk sitter med samme garanti og reklamasjonsrett på produktet, og det fungerer like godt som et som ikke har vært sendt inn før. Jeg spør igjen, er du villig til å godta prisene du vil måtte betale dersom tapene fra dine metoder måtte kalkuleres inn? Vel siden du quoter meg og kaller folk for idioter og til slutt spør om jeg er villig til å betale mer for MINE metoder , går jeg utifra at det er jeg som er idioten her Jeg har overhode ikke nevnt overklokking , men kjøpsloven sier klar at en har anledning til å prøve et produkt og skal en prøve feks et skjermkort må det tas ut av posen og monteres , kortet er fortsatt TILNÆRMET nytt , men det er ikke ubrukt . Om butikkene må ta ekstra for dette så får de gjøre det , men vet ikke hvor du har det fra at dette ikke er medregnet i prisen , jeg sitter på andre opplysninger . Det er sjeldent jeg er enig med snekker'n, men her må jeg si meg enig. Angreretten har vel vart en stund nå og er allerede bakt inn i prisen som den er idag. Et slikt kort skal selges som B-vare etter min oppfatning, med nedsatt pris, ikke bare sendes ut som ingenting har skjedd, og håpe på at kunden godtar varen. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Et slikt kort skal selges som B-vare etter min oppfatning, med nedsatt pris, ikke bare sendes ut som ingenting har skjedd, og håpe på at kunden godtar varen. Hvorfor skal det selges som B-vare når det faktisk ikke er det? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Vel siden du quoter meg og kaller folk for idioter og til slutt spør om jeg er villig til å betale mer for MINE metoder , går jeg utifra at det er jeg som er idioten her Jeg har overhode ikke nevnt overklokking , men kjøpsloven sier klar at en har anledning til å prøve et produkt og skal en prøve feks et skjermkort må det tas ut av posen og monteres , kortet er fortsatt TILNÆRMET nytt , men det er ikke ubrukt . Om butikkene må ta ekstra for dette så får de gjøre det , men vet ikke hvor du har det fra at dette ikke er medregnet i prisen , jeg sitter på andre opplysninger . Det var ikke meningen å kalle noen enkeltmennesker idiot, så om du oppfattet det på den måten beklager jeg At man må prisavslag på varer som kommer inn under angreretten er ikke med i kalkuleringene. Varer som ikke kommer inn under angreretten, men returneres er med, og disse varene selges heller ikke som nye. Dersom du skal returnere på angrerett, skal ikke produktet være merkbart brukt, og dermed kan det også selges som nytt, med garanti og reklamasjon som et nytt produkt. Dersom man ikke er villig til å benytte et slikt produkt, sender man det tilbake uten å benytte det selv, enkelt og greit. Lenke til kommentar
mantra17 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Et slikt kort skal selges som B-vare etter min oppfatning, med nedsatt pris, ikke bare sendes ut som ingenting har skjedd, og håpe på at kunden godtar varen. Hvorfor skal det selges som B-vare når det faktisk ikke er det? Fordi forseglingen er brutt og kunden ikke vet hvordan det er blitt behandlet. Lenke til kommentar
Mio Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Et slikt kort skal selges som B-vare etter min oppfatning, med nedsatt pris, ikke bare sendes ut som ingenting har skjedd, og håpe på at kunden godtar varen. Hvorfor skal det selges som B-vare når det faktisk ikke er det? Fordi forseglingen er brutt og kunden ikke vet hvordan det er blitt behandlet. Det er helt korrekt Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Vel siden du quoter meg og kaller folk for idioter og til slutt spør om jeg er villig til å betale mer for MINE metoder , går jeg utifra at det er jeg som er idioten her Jeg har overhode ikke nevnt overklokking , men kjøpsloven sier klar at en har anledning til å prøve et produkt og skal en prøve feks et skjermkort må det tas ut av posen og monteres , kortet er fortsatt TILNÆRMET nytt , men det er ikke ubrukt . Om butikkene må ta ekstra for dette så får de gjøre det , men vet ikke hvor du har det fra at dette ikke er medregnet i prisen , jeg sitter på andre opplysninger . Det var ikke meningen å kalle noen enkeltmennesker idiot, så om du oppfattet det på den måten beklager jeg At man må prisavslag på varer som kommer inn under angreretten er ikke med i kalkuleringene. Varer som ikke kommer inn under angreretten, men returneres er med, og disse varene selges heller ikke som nye. Dersom du skal returnere på angrerett, skal ikke produktet være merkbart brukt, og dermed kan det også selges som nytt, med garanti og reklamasjon som et nytt produkt. Dersom man ikke er villig til å benytte et slikt produkt, sender man det tilbake uten å benytte det selv, enkelt og greit. Den er grei , regnet heller ikke med at du kalte en enkeltperson for idiot , men dette var bare ment som en "ettertanke" på hva/hvordan man skriver Når forseglingen er brutt er en vare prøvd av noen og problemet blir da at den neste som får det ikke vet hvordan varen er behandlet . Jeg kunne jo ta ut kortet og dra det over gulvteppet og så retunere det . Dermed er minimumskravet at butikken kontakter den nye kunden FØR dette sendes ut , gir denne kunden en skriftlig garanti på at om noe hender med produktet har han/hun full garanti uten noen problemer . I tillegg burde de tilkjenne kunden noen kroner rabatt . Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Den er grei , regnet heller ikke med at du kalte en enkeltperson for idiot , men dette var bare ment som en "ettertanke" på hva/hvordan man skriver Når forseglingen er brutt er en vare prøvd av noen og problemet blir da at den neste som får det ikke vet hvordan varen er behandlet . Jeg kunne jo ta ut kortet og dra det over gulvteppet og så retunere det . Dermed er minimumskravet at butikken kontakter den nye kunden FØR dette sendes ut , gir denne kunden en skriftlig garanti på at om noe hender med produktet har han/hun full garanti uten noen problemer . I tillegg burde de tilkjenne kunden noen kroner rabatt . Man har jo automatisk full garanti på varen. Garantien, angreretten og reklamasjonsretten når du bestiller vil være helt lik uansett om varen har vært returnert fra en annen eller ikke. Noen skriftlig bekreftelse på dette er ikke nødvendig, da det er lovregulert. Og det med rabatt blir vi tydeligvis ikke enige om Lenke til kommentar
thorsan Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Det kan ikke være lett å drive nettbutikk i Norge , stakars folk hehe. Lenke til kommentar
nosto Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Den er grei , regnet heller ikke med at du kalte en enkeltperson for idiot , men dette var bare ment som en "ettertanke" på hva/hvordan man skriver Når forseglingen er brutt er en vare prøvd av noen og problemet blir da at den neste som får det ikke vet hvordan varen er behandlet . Jeg kunne jo ta ut kortet og dra det over gulvteppet og så retunere det . Dermed er minimumskravet at butikken kontakter den nye kunden FØR dette sendes ut , gir denne kunden en skriftlig garanti på at om noe hender med produktet har han/hun full garanti uten noen problemer . I tillegg burde de tilkjenne kunden noen kroner rabatt . Man har jo automatisk full garanti på varen. Garantien, angreretten og reklamasjonsretten når du bestiller vil være helt lik uansett om varen har vært returnert fra en annen eller ikke. Noen skriftlig bekreftelse på dette er ikke nødvendig, da det er lovregulert. Og det med rabatt blir vi tydeligvis ikke enige om korte er jo brukt/sett på/åpnet.da skal det selges som demovare. det er vel ikke noe tvil om det. legger du 4000 tusen i ett skjermkort.da er du hypp på et helt nytt kort.er du hypp på et brukt. kjøper du det på brukt markedet,til ca 70-80 prosent av ny pris. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hvilken lov sier at om en pakke er åpnet, så kan ikke kortet lengre selges som nytt men som demovare? Ingen som jeg har sett. Så lenge selve kortet er ubrukt, og alt i pakken er i samme stand som nytt, så er det da ingenting i veien for å selge pakken som ny? Men det er jo ikke saken her! Kortet har bruksmerker, og det har det ikke vært opplyst om fra selger sin side. Altså har kunde krav på å få byttet til en gjenstand som svarer etter det det ble opplyst om under salg, at kortet skal være nytt. Og det trenger ingen å krangle på. Mitt poeng er at kunde ikke nødvendigvis trenger å returnere kortet, å få et prisavslag burde jo være en god ide, da slipper man å sende tilbake kortet, og man får full garanti og alt. Hva i all verden er i veien med det? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Fordi forseglingen er brutt og kunden ikke vet hvordan det er blitt behandlet. Så om butikken forsegler produktet på nytt er alt helt greit altså? Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 korte er jo brukt/sett på/åpnet.da skal det selges som demovare.det er vel ikke noe tvil om det. Med den definisjonen der av demovare, jo, da blir det veldig stor tvil. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Kan vi være 100% sikre på at kortet er brukt ? Om noen har åpnet pakken og sett på det, kanskje bare sjekket ut minnetypen elns. så det så. Og hvis noen av ansatte har testet kortet på lageret så er det bare en pluss siden det virker som det skal. Endret 24. oktober 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Superslask Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Lovgivning All handel og virksomhet via Komplett.no er underlagt og følger norsk lovgivning. du har ikke fått det kortet du betalte for. dem har faktisk gjort noe ulovlig. om dette er et reklamasjonskort, har du betalt full pris for demobrukt vare. du har uansett hva andres meninger er, betalt mer for en ting enn du skulle ha gjort, og har krav på erstatning. selv om kortet fungerer og du har full garanti, har du fortsatt betalt for mye, og har krav på penger tilbake. et demobrukt kort er definert som et kort som er prøvd/brukt, noe som ditt er. et nytt kort skal være forseglet, ellers er det ikke nytt. så, vil du ha andres fingermerker på kortet ditt, og penger tilbake, eller vil du vente på et nytt kort, men ikke få noen tilbake? Lenke til kommentar
Skink_123 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg kjøper det gjerne for 4500 HAr leita lenge etter et x800xt pe Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Lovgivning All handel og virksomhet via Komplett.no er underlagt og følger norsk lovgivning. du har ikke fått det kortet du betalte for. dem har faktisk gjort noe ulovlig. om dette er et reklamasjonskort, har du betalt full pris for demobrukt vare. du har uansett hva andres meninger er, betalt mer for en ting enn du skulle ha gjort, og har krav på erstatning. selv om kortet fungerer og du har full garanti, har du fortsatt betalt for mye, og har krav på penger tilbake. et demobrukt kort er definert som et kort som er prøvd/brukt, noe som ditt er. et nytt kort skal være forseglet, ellers er det ikke nytt. så, vil du ha andres fingermerker på kortet ditt, og penger tilbake, eller vil du vente på et nytt kort, men ikke få noen tilbake? Garanti, reklamasjon og angrerett er forskjellige ting. Garanti er noe som gis av produsent e.l, som gir det utvidede fordeler enn det kjøpsloven gir deg. Reklamasjonsrett er noe i den norske loven, som forplikter alle forhandlere å utbedre eller gi et nytt produkt om det skjer noe feil. Man har da to år på ting som ikke er ment til å vare så lenge, eller som av naturlige ting som regel ikke gjør det, om det er ment til å vare vesentlig lengre så har man fem års reklamasjonsrett. Dette er det selger som må styre med, da garantien fra produsent ofte har gått ut. Det finnes jo produsenter som gir livstidsgaranti, f.eks Koss. Angrerett er muligheten du har til å levere tilbake et produkt du har kjøpt over internett, postordre eller telefon, når du ikke har hatt muligheten til å sjekke ut produktet før du kjøper. Dette er på to uker om du har fått med et angrerettskjema, om ikke du får informasjon enten sammen med pakke, eller i post\mail så har man vel ett år (dette er jeg ikke helt sikker på.) Jeg håper virkelig ikke at jeg tar feil nå, da blir det smekk. Si fra om det er noe feil her. Lenke til kommentar
owgrant Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kan vi være 100% sikre på at kortet er brukt ?Om noen har åpnet pakken og sett på det, kanskje bare sjekket ut minnetypen elns. så det så. Såvidt jeg kan skjønne så blir det ikke merker i skruehullene uansett hvor nøye man ser på kortet. Er enig med snekkern og de andre, kortet er ikke nytt. Det er demobrukt, selger har ikke gitt deg hva han lovte. Men ser sef ikke noe grunn til å ikke beholde kortet, men jeg hadde returnert det fort som f*** Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Fredrik: Du får kos på hånda..ingen smekk. Helt riktig! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå