owgrant Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Som sagt mange ganger før i denne posten: Jeg ser ikke noe problem med å beholde kortet, men webshoppen burde i allefall gi deg en liten kompensasjon for feilen de helt klart har gjort. Ikke kom med urimelige krav til butikken (du får neppe tilbakebetalt 50% av summen), men hør om du ikke kan få et lite avslag på neste vare du bestiller og forlang en beklagelse. Hvis ikke så legger du ut navnet på bedriften her på forumet og så finner du deg en annen webshop å bestille fra neste gang. Lenke til kommentar
friskies Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hvis kortet bare er testet eller sendt tilbake ved angrerett så er d ingen grunn til å sende d tilbake??? Høres litt sært ut. Du kommer garantert ikke til å merke forskjell om du får ett kort med ubrutt segl Eneste forskjellen er at du må vente en uke ekstra. Men er d noe feil med kortet så har du jo 5 års reklamasjonsrett Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 ...Men er d noe feil med kortet så har du jo 5 års reklamasjonsrett Er det virkelig 5år på skjermkort?? -Stigma Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Om det er meningen å komme med "ja men, kortet har tydligvis vært i bruk før jeg fikk det - jeg kunne se merker etter skruer i festet og fingeravtrykk på kjøleren" burde kunden fortelle det NÅ. Det blir litt for teit å si det lenge etterpå, dersom kortet plutselig skulle klikke. Jeg ville uansett tatt kontakt med butikken og hørt hva de har å si om saken. Funker kortet, er det jo ikke noe galt i å beholde det. I beste fall inser butikken at de har gjort en liten brøler og så finner de på noe smart for å glede kunden litt/rette opp "skaden". _ johanf Ja, jeg er enig i det, om han nå sender en mail, og beholder referansenummeret i mailen kan han vise til dette ved en eventuell reklamasjon. Lenke til kommentar
Omnikron Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Betyr det at jeg har rett på et nytt TNT2 Ultra kort da mitt rundt 5 år gamle kort har en gåen vifte? hørtes jo helt absurd ut. 5 år innen dataverdenen er vel litt drøyt. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Betyr det at jeg har rett på et nytt TNT2 Ultra kort da mitt rundt 5 år gamle kort har en gåen vifte? hørtes jo helt absurd ut. 5 år innen dataverdenen er vel litt drøyt. Tjaaaa... har du kvittering så hør med butikken hva de sier..... :!: Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Er vel 5 år på selve kortet, men bare 2 på vifta...Da en vifte neppe er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år (4-5 år ++). 2 år på skader som følge av viftestopp og. Dette gjelder ikke så mye for varer kjøpt før 1. juli 2002. Varer kjøpt før da benytter seg av den vanlige kjøpsloven, og der er ikke reglene så strenge... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det er rett og slett for dårlig at ein webshop kan finne på å selge ut returrett-kort utan å informere om det på noko sett og vis. Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 minner meg litt som tre tilfeller hvor en butikk har solgt varer jeg returnerte pga feil som nye. I et tilfelle ringte den nye eieren meg.fordi butikken hadde solgt den som ny. De andre gangene så har bare retur papirene vist helt feil grunnlag for retur. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det er rett og slett for dårlig at ein webshop kan finne på å selge ut returrett-kort utan å informere om det på noko sett og vis. Da vil jeg si hva jeg mener; Det er jo rett og slett for dårlig av folk å kjøpe komponenter, bryte forseglingen, teste, ikke være fornøyd og så returnere og dermed påføre butikken tap. Det er annerledes med forskjellige ting, jeg forstår om folk returnerer en LCD fordi den har døde pixler, for det er jo litt på det tekniske, men et X800XT som skal operere på x antall mhz på core som ikke klarer å klokke særlig mye mer har ikke tekniske feil! Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Folk på dette forumet blir visst aldri fornøyd. Man klager på at webshoppene har for strenge krav på angrerett. Man syter over at man ikke får prøve et skjermkort før man angrer på kjøpet. Når man da får kortet etter noen som har gjort nettopp dette, så er det også galt. Mener dere seriøst at webshoppen skal tape penger på alle som benytter seg av angreretten på komponenter? Da må dere i så fall også være villge til å betale vesentlig mer for komponentene, siden denne tapskilden må kalkuleres inn i prisene. Endret 24. oktober 2004 av TEE Lenke til kommentar
ChainDoG Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Folk på dette forumet blir visst aldri fornøyd. Man klager på at webshoppene har for strenge krav på angrerett. Man syter over at man ikke får prøve et skjermkort før man angrer på kjøpet. Når man da får kortet etter noen som har gjort nettopp dette, så er det også galt. Mener dere seriøst at webshoppen skal tape penger på alle som benytter seg av angreretten på komponenter? Da må dere i så fall også være villge til å betale vesentlig mer for komponentene, siden denne tapskilden må kalkuleres inn i prisene. word.. Lenke til kommentar
loggon Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du må nokk bet. porto i retur (ganske vanlig) selv om firma er årsak til problemet. Ombytte skulle være en kurant sak!. Lenke til kommentar
eXZire Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Så hvem skal "betale" for angrerett-kortet da, om de ikke kan selge det videre? Butikken? I think not. Behold kortet, ikke klag, og lev videre med et sinnsykt fett kort, som tross alt fungerer knall selv om det har fingermerker på kjøleren Derimot hvis du finner ut at det er noe ANNET galt med kortet enn fingermerker på kjøler, som gjør at ytelsen i spill osv. blir dårligere, DA syns jeg du kan klage Lenke til kommentar
Aasgaard Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Er det virkelig 5år på skjermkort?? Gode, gamle Voodoo 3 kom med 10 års garanti fra fabrikk. Nå er vel ikke den garantien verdt all verden lenger, men artig likevel. Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Så hvem skal "betale" for angrerett-kortet da, om de ikke kan selge det videre?Butikken? I think not. Behold kortet, ikke klag, og lev videre med et sinnsykt fett kort, som tross alt fungerer knall selv om det har fingermerker på kjøleren Derimot hvis du finner ut at det er noe ANNET galt med kortet enn fingermerker på kjøler, som gjør at ytelsen i spill osv. blir dårligere, DA syns jeg du kan klage Kunden skal ihvertfall ikke betale for angrerett-kortet!! Et passende avslag i pris burde være greit, siden du har vanlig garanti på kortet. Endret 24. oktober 2004 av blackninja Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Folk på dette forumet blir visst aldri fornøyd. Man klager på at webshoppene har for strenge krav på angrerett. Man syter over at man ikke får prøve et skjermkort før man angrer på kjøpet. Når man da får kortet etter noen som har gjort nettopp dette, så er det også galt. Mener dere seriøst at webshoppen skal tape penger på alle som benytter seg av angreretten på komponenter? Da må dere i så fall også være villge til å betale vesentlig mer for komponentene, siden denne tapskilden må kalkuleres inn i prisene. Ja dette er en del av prisen for å drive webshop , de sparer nemmelig mange penger på å ikke ha vanlig butikk og ansatte i den , i tillegg får de hele landet som kunder mot å kun ha det lokale området der en eventuell butikk lå . Så dette er det nok webshoppen som skal bære og det er vel også kalkulert inn i prisene på nye produkter . Endret 24. oktober 2004 av Snekker`n Lenke til kommentar
TEE Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Ja dette er en del av prisen for å drive webshop , de sparer nemmelig mange penger på å ikke ha vanlig butikk og ansatte i den , i tillegg får de hele landet som kunder mot å kun ha det lokale området der en eventuell butikk lå .Så dette er det nok webshoppen som skal bære og det er vel også kalkulert inn i prisene på nye produkter . Nei, det er faktisk ikke kalkulert inn i prisene. Det er ikke kalkulert inn i prisene nettopp fordi angreretten kun gjelder dersom produktet er i samme tilstand som ny. Idioter som overklokker og så returnerer produktet er blandt dem som gjør det vanskelig for ærlige sjeler å bruke angreretten. Et angrerettsprodukt testes før det selges igjen, slik at man vet at produktet ikke har noen feil. Jeg ser da ikke noen grunn til at man skal gi prisavslag, siden du faktisk sitter med samme garanti og reklamasjonsrett på produktet, og det fungerer like godt som et som ikke har vært sendt inn før. Jeg spør igjen, er du villig til å godta prisene du vil måtte betale dersom tapene fra dine metoder måtte kalkuleres inn? Lenke til kommentar
inaktiv000 Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hva med å sende mail til butikken, opplyse om at kortet er brukt, men si at du beholder det. Samtidig krever du at dette blir tatt hensyn til dersom du skulle behøve å returnere kortet senere, og ber om en bekreftelse på det. Dette bør butikken gå med på, og samtidig stiller du sterkere hvis du senere får problemer med kortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå