Ravn Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har prøvd å bli klok på hvilket grafikkort jeg skal kjøpe til PCen. Klok har jeg ikke blitt, heller mer forvirret og frustrert. Mine kriterier for skjermkortet er: 1. Ikke være for godt slik at noen andre komponenter i PCen min blir en flaskehals, eller PSU ikke sterk nok, eller kabinett ikke har plass nok osv... Her er mine specs: Aopen H600B 350W Sunbeam Rheobus rev. 3 PAPST kabinettvifte Abit NF7-S v.2 AMD XP 2600+ 2,083Ghz @ 2,4Ghz 2x Corsair DDR 3200 512Mb Thermaltake Extreme Volcano 12 Vantec Spectrum systemkjøler Seagate Barracuda 80Gb S-ATA LG DVD-ROM 16X LG CD-RW 52X Sony Floppy 2. Ligge på rundt 3000.- +/- 3. Være noelunde fremtidsrettet. Slik at jeg kan spille kommende titler som S.T.A.L.K.E.R. Brothers in Arms, Battlefield 2 osv. Håper noen kan hjelpe meg med dette. Lenke til kommentar
fflex Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Under 3000 kr Jeg ville HELT klart gått for et Asus gf6800 GT 128 mb ram ....Og jeg tror ikke det skal bli noe overkill for ditt system! Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Under 3000 kr Kan godt gå over 3000.- så lenge ikke systemet mitt blir flaskehals.. Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Dette er et bedre valg enn asusGT kortet, Asus 6800 Gamer edition. Der får du GDDR3 og 256mb minne. Det er ikke et GT kort men det er bedre enn asus sitt GT kort. Et annet bra et er dette, Gw 6800GT. Da får du et skikkelig GT kort og tror ikke at resten skal være flaskehals. Du har jo en 2,4 ghz CPU. Skal vel gå greit tenker jeg. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Dette er et bedre valg enn asusGT kortet, Asus 6800 Gamer edition. Der får du GDDR3 og 256mb minne. Det er ikke et GT kort men det er bedre enn asus sitt GT kort. Et annet bra et er dette, Gw 6800GT. Da får du et skikkelig GT kort og tror ikke at resten skal være flaskehals. Du har jo en 2,4 ghz CPU. Skal vel gå greit tenker jeg. Du mener at disse kortene kan gjøre en bedre jobb... Er bare litt bekymret over at resten av hardwaren min kan bli flaskehals på så gode kort... Hadde det enda vært en mellomting... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Dette er et bedre valg enn asusGT kortet, Asus 6800 Gamer edition. Der får du GDDR3 og 256mb minne. Det er ikke et GT kort men det er bedre enn asus sitt GT kort. Et annet bra et er dette, Gw 6800GT. Da får du et skikkelig GT kort og tror ikke at resten skal være flaskehals. Du har jo en 2,4 ghz CPU. Skal vel gå greit tenker jeg. Du mener at disse kortene kan gjøre en bedre jobb... Er bare litt bekymret over at resten av hardwaren min kan bli flaskehals på så gode kort... Hadde det enda vært en mellomting... Du kan oppgradere HW senere så mye du vil Ser at du har en T-bred CPU, selg den og kjøp en Barton... Endret 23. oktober 2004 av jarmo Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hva med dette kortet? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hva med dette kortet? Det er jo et veldig bra kort det og, men hvorfor ikke bare gå for GW sitt 6800? Det har bedre kjøling og er mer overklokkingsvennlig. Dessuten har jeg hørt tdbutikken ikke er så vennlig når det gjelder returer. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hva med dette kortet? Det er jo et veldig bra kort det og, men hvorfor ikke bare gå for GW sitt 6800? Det har bedre kjøling og er mer overklokkingsvennlig. Dessuten har jeg hørt tdbutikken ikke er så vennlig når det gjelder returer. Litt i dyreste laget.... Lenke til kommentar
tep0sen Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Du kan kjøpe dette kortet. Eventuelt Dette som er vivo utgave som kan flashes om til x800xt pe og vil ha betydelig mer ytelse for bare noen hundre kroner mer. Har det siste kortet og er kjempe fornøyd Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg vil bare gi en rask kommentar på "flaskehals" problematikken som du virker veldig var på. Hva som er flaskehalsen i et system er vledig avhengig av hvilken software som kjøres. I noen spill er det nesten _bare_ skjermkortet som betyr noe, og i andre spill, så blir CPU den begrensende faktor veldig fort. Det jeg mener er at det ikke er noen fasit på hva som blir overkill (eller underkill)... Jeg mener en x800pro eller en GF6800 GT kan passe dine behov bra. Begge er meget kraftige, ligger i pris-sjiktet du nevner, og inneholder de aller nyeste featurene som ATI og Nvidia har å by på. Lykke til! -Stigma Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg vil bare gi en rask kommentar på "flaskehals" problematikken som du virker veldig var på. Hva som er flaskehalsen i et system er vledig avhengig av hvilken software som kjøres. I noen spill er det nesten _bare_ skjermkortet som betyr noe, og i andre spill, så blir CPU den begrensende faktor veldig fort. Det jeg mener er at det ikke er noen fasit på hva som blir overkill (eller underkill)... Jeg mener en x800pro eller en GF6800 GT kan passe dine behov bra. Begge er meget kraftige, ligger i pris-sjiktet du nevner, og inneholder de aller nyeste featurene som ATI og Nvidia har å by på. Lykke til! -Stigma I C. Tror valget står mellom dette og dette. Hvilket vil yte best? Det første er GT og 16pipelines, men har kun 128mb ram, det andre er ikke GT har 12 pipelines, men har 258mb ram. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Ta et normalt 6800GT, ligger på samme prisnivå som asus "Gamer Edition" og har både 16 pipelines og 256mb ram. Endret 23. oktober 2004 av zetor;) Lenke til kommentar
yoga Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg må si jeg skjønner ikke helt problemet... Det er vell bedre at du ikke får utnytettet ditt skjermkort helt men da ligger på max grensen i motsettning til at du kjøper et skjermkort som la oss si er 30% dårligere men som systemet klarer støtte fult ut... Jeg ser ikke problematikken i å ha et skjermkort som er "bedre" en resten av systemet... Men om det nå er sånn, forklare noen? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg må si jeg skjønner ikke helt problemet...Det er vell bedre at du ikke får utnytettet ditt skjermkort helt men da ligger på max grensen i motsettning til at du kjøper et skjermkort som la oss si er 30% dårligere men som systemet klarer støtte fult ut... Jeg ser ikke problematikken i å ha et skjermkort som er "bedre" en resten av systemet... Men om det nå er sånn, forklare noen? Tsja, det eneste poenget er vel at det er unødvendig å betale for et veldig dyrt kort om du ikke får brukt det fullt ut. Da kan du helle gå for noe billigere liksom... Men ettersom forskjellige spill har helt forskjellige krav til CPU kraft i forhold til GPU kraft, så er det alltid bra å ha et bedre skjermkort. Da kan du ihvertfall sette på litt diverse eye-candy som hovedsakelg går på GPU, uten at det går utover framerate. Jeg synes, som du, at strådstarter kanskje fokuserer litt for mye på å ikke lage flaskehalser. -Stigma Lenke til kommentar
Sprayer Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Hva med dette kortet? Har de noen gang det kortet på lager da? Har vel sett på det 20 ganger tenker jeg, aldri inne... Ikke det at jeg trenger det nå lenger altså. Lenke til kommentar
vix Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg kjøpte dette kortet på pyton.no og er veldig godt fornøyd ,meget god grafikk og høy ytelse ,jeg merket stor forskjel i fra mitt tidligere Ati 9800 pro ,dessuten er det langt mindre støy fra Sparkle kortet. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Noen som vet hvor mye Gainward 6800 GT 2400 Golden Sample Bråker? Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Noen som vet hvor mye Gainward 6800 GT 2400 Golden Sample Bråker? Sjekk midt ned på dene siden, der har de testet omtrentig hvordan den låter i forhold til andre kort. http://www.neoseeker.com/Articles/Hardware...6800gtg/10.html -Stigma Lenke til kommentar
vix Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Jeg er glad for at jeg ikke kjøpte dette kortet ,jeg kan ikke fordra disse små hurtige viftene ,de har en iriterende høy kvinelyd ,det kan hende dette kortet er godt for dem som vil overklokke ,men jeg hadde ingen problemer med sparkle 6800 GT kortet på 412/1140 mhz ,jeg har ikke prøvd høyere. Selv er jeg ikke så opptatt av overklokkingare ,var bare litt nyskjerig på om det klarte ultra kortet sin hastighet. Jeg har satt hastigheten tilbake til 350/1000 ,det er vel førs å fremst på noen tall i en benchmark en ser forskjell på ytelsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå