merl1n Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Heisann! For ikke så lenge siden kjøpte jeg Gainward GF6800LT som var ukens tilbud på komplett. Samtidig kjøpte jeg ny ram. (Kingston PC3200, 400mhz av noe slag). Nå har jeg fått litt problemer her. Noen ganger kan jeg sitte å spille i flere timer uten at noe er galt, men i neste øyeblikk jeg skal koble meg opp mot en server, krasjer PCèn helt i det jeg kommer inn i spillet. Skjermen mister signalet og jeg får ikke gjort noen ting. Så da har jeg ikke annet valg en å sku av hele sjiiten. Når jeg plugger i strømmen igjen, kommer et konstant piiiiiiiiiiip fra pcèn. Men alikevel får jeg skudd den på. Så fungerer alt fint igjen. Så det jeg lurer på nå er om jeg har for liten strømforsyning? I shuttelen (SN45g) sitter det en 250watt. Blir dette i snaueste laget for denne hardwaren? Har xp2500 barton, 1 hdd og 1 cdrom. Hadde aldri problemer før jeg satte inn nytt skjermkort og ram. Tips?... Pris på ny og større psu som passer inn i shuttle? Noen som vet? Og hvor kjøper jeg det? På forhånd, takk! Lenke til kommentar
Åsmund@ATi Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 det der vil da pass bra det.....se min profil..kjære no tyngre skyts..da Lenke til kommentar
merl1n Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Og du har 250W strømforsyning? Leste i manualen nå. Der står det at strømforsyningen må være minst 300w. Det var også skjermkortet som sendte ut et konstant pip. Når jeg skrudde ut skjermkortet ble det stille. Men jeg finner ingen steder i manualen der det står hva det konstante pipet betyr? Endret 23. oktober 2004 av merl1n Lenke til kommentar
XENiTiS Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du er ikke en av de heldige som har fått et defekt kort da? Høres ut som de rette symptomene: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=314713 Enkelte på forumet kjører visstnok 6800GT kort i Shuttle uten problemer, så jeg tror ikke PSU er problemet... Du kan jo også kjøre MemTest eller Prime95 noen timer for å finne ut om din nye RAM er kosher eller ikke. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå