aog Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei. Jobber med et lite login script. Problem er at i databasen er passorde md5 kryptert, så det jeg lurer på er hvordan jeg kan sjekke om passorde jeg skrev inn i login skjemaet er likt som passorde i databasen? Noen som kan hjelpe? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 md5($password_fra_skjema) == $md5passord_i_db Lenke til kommentar
aog Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 oki.. det var jo en lett sak.. Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 eller enda bedre allerede i SQL spørringa: select * from brukere where passord = md5('$passord_fra_skjema'); Lenke til kommentar
aog Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 hmm... jeg ser problemet mitt er at jg ikke får ut noe info fra tabellen faktisk.. Kjørte en test på det: <?php include("link til brukernavn passord osv.."); mysql_connect(localhost,$username,$password); @mysql_select_db($database) or die( "Unable to select database"); $query="SELECT * FROM phpbb_users"; $result = mysql_query($query); $row = mysql_fetch_assoc($result); $num = mysql_num_rows($result); do { echo ('name: '.$_GET['user_id'].'.<br><br>'); } while ($row = mysql_fetch_assoc($result)); mysql_close(); ?> Er det noe ekstra lureri med å hente info fra en phpBB database/tabell? Lenke til kommentar
LoS Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Vel, du prøver jo å hente user_id fra urlen. bytte ut $_GET[] med $row[] vil kanskje funke litt bedre. Lenke til kommentar
aog Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 hehe.. opdaget det nettop.. var for sen med å fjerne inlegget... lol Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå