Gå til innhold

Feilmelding under BIOS oppdatering, HJELP!

Gunsmoke

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har prøvt å flashe bios til en Siemens Nixdorf Xpert6920 NXJ. Får opp meldingen om at:

"BIOS update for installed CPU failed"

Har prøvd å flashe tilbake til oprinnelig versjon, men selve initialiseringen stopper opp med feilmelding. Fins der muligheter til å redde hovedkortet?

PCèn har Pentium II 400mHz, på hovedkortet står det følgende nr: W263631-V6-X-02, mener at det skal hete SCENIC PRO M7/D7 DISK(dette iht Fudji Siemens). BIOS versjon er PHOENIX BIOS 4.06 REV 1.01.1064 MM01, som er flashed til REV 1.06.1064 som gir overnevnte feilmelding.

Jeg har fremdeles tilgang til BIOS via F2 etter oppstart, men kan ikke starte PCèn via oppstart disket e.l.

Har vært på følgende side og lastet ned BIOS: http://download.fujitsu-siemens.com:82/sup...areassist_e.asp

Takker for alle svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd å nullstille CMOS?  Dette gjøres som oftest ved å flytte en jumper på hovedkortet.  Sjekk manualen.  Alternativ metode er å ta ut batteriet noen minutter.

Prøve det nå!!

Takker for svar.

Det blei ingen forandring desverre, skal prøve å stille på dip switch 2 på HK, som skal tvinge en start på bios fra diskett.

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar

Med manuell innstilling mener du da instillinger i BIOS eller fysisk på HK? Kan ikke finne noen BIOS justeringer for CPU, har vært igjennom alle punkter, fant kun for memory. På HK så er dipswitchene satt til pentium II 400mHz, som stemmer med den innstallerte, som har følgende nummer innskrevet på selve cpu: 80523PY400512 SL2S7

98220572-0477 MALAY

Iht manualen for HK er dipswitchene stilt inn på 400mHz, og da skal det være 100mHz system bus.

Har notert ned de to chippene på HK, og de har følgende ID:

CHIPSET ved CPU:

Intel AGPset

FW82443BX

F817VA81

SL2T5

Intel 97

KOREA

Ved PCI ene:

Intel

PCI set

FW82371EB

L815IC01

SL2MY

Intel 96

Smsc

FDC378787

A9820B66010

8F6426-8

PHOENIX 1996 MK421

Skal søke litt på det danske forumet som du oppga via Goggle. Fikk et tips om å trykke F1 og resume, noe som førte til at win98 startet opp. Men etter restart så kommer samme melding opp, og må trykke F1. Ser ikke helt hva dette skyldes.

Takker for svar, er litt ute på viddene her av mine kunnskaper :roll:

Endret av Gunsmoke
Lenke til kommentar

Trodde jeg hadde funnet årsaken til feilmeldingen:

"BIOS Update for installed CPU failed"

Viser seg at det er en egen disket for "MICROCODER" til de forskjellige cpuèr på markedet. Jeg lastet denne ned(dette er ei .IMA fil) og laget en disket vedhjelp av WinImage. Skulle da i DOS skrive inn A:\flashbio_/p6, får da opp på skjermen -BIOS Update for PentiumPro/II/III/IV. Velger y, men får opp

ERROR: No P6-Patch-Area found.

:no: Fanken e det eg som tulle, noen som har utført dette før?

Tips anyone.....

Begynne å bli lei her holdt på i tre dager :cry:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...