Acrid Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Nøyaktig hva er det som gir deg styrke? De 10 Bud? 10 enkle, generelle "regler" som man finner i alle større religioner? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Det har du faktisk ingenting med Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 Hahaha Kom igjen da, ikke ødelegg for meg Lenke til kommentar
os Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 (endret) MountainRivera:: http://forum.hardware.no/index.php?act=Search&f= http://alltheweb.com Hvis du faktisk lurer, spør Endret 25. oktober 2004 av os Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Så Himmelnissen har visstnok gitt oss en fri vilje, hvorfor vil da kristendommen ta den bort igjen? Følg Jesus og kom til Paradis, eller brenn i helvete. Faktisk kommer du til himmelen uansett hva du har gjort. Og hvordan tar kristendommen bort din vilje? Du velger selv om du ønsker å tro, og i hvilken grad. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Så Himmelnissen har visstnok gitt oss en fri vilje, hvorfor vil da kristendommen ta den bort igjen? Følg Jesus og kom til Paradis, eller brenn i helvete. Faktisk kommer du til himmelen uansett hva du har gjort. Og hvordan tar kristendommen bort din vilje? Du velger selv om du ønsker å tro, og i hvilken grad. Ah, jeg ser at kirkens årelange forsøk på å sensurere sin egen lære er vellykket. Er ikke læren om Helvete ganske så sentral i kristendommen da det er den som tvinger folk til å ikke "synde"? Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ok om ingen har skjønt det så er Gud alt. Alt er Gud og Gud er alt. Altså existensen i det hele tatt. Derfor er ikke Gud hverken ond eller god. Alt er relativt og alt kan skje. DET er Gud. Gud er ikke en fysisk ting. Og ikke en skjeggape i himmelen. Dette med Gud og alt er bare noe de tidligere mennesker fant på for å trøste seg selv. Så om dere tenker på Gud på en sånn måte, så tar igen religioner feil. Derfor har jeg en livstro som bygger på alle religioner, også kalt Baha 'i. Det er en livstro der alt bygger på dette med universal energi og at alt kommer igjen. I denne livstroen går ikke tiden rett fram. Den går i en spiral. Derfor bruker også såkalte "mandaler" eller tegn som kommer fra moder jord selv. Eksempler på mandaler er iris i øyet, virvel i vann eller luft, jin og jang, mønsteret på kongler, roser osv. Altså naturlige mønster som aldri på en måte slutter. Tenk over de første menneskene her på jorda. Selvfølgelig hadde de guder! De tenkte kanskje "hvem har laget dette? Ihvertfall ikke meg, så da må det være Gud" Og en annen ting er det at før i tiden var Gud mer betydningsfull å tro på. I dag har vi alt vi trenger og tenker ikke på Gud på samme måte, vi har også fått mer teknologi og vet mer om verden og alt rundt oss For meg så fungerer det fint å kombinere en slik livstro med vitenskap. Jeg er meget Darwinistisk av meg og tror alt baseres på tilfeldigheter. Ok, kanskje litt "off-topic", men jeg ville bare nevne det. Dessuten kjenner jeg familien som opplevde tragedien..meget tragisk.. Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) mener du darwinistisk som at et menneske dreper et annet fordi det er sterkeere (den sterkeste rett) ? Endret 26. oktober 2004 av TLZ Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hahaha Kom igjen da, ikke ødelegg for meg De blir alltid sånn når de er på nippet til å innse at de har feil. Som en siste desperat handling tar religionen i dem kontroll og trekker frem the last line of defense: "Religion er jo en personlig sak, og du har ikke noe med hva jeg tror og hvorfor jeg tror". Før gav det meg latterkick. Så begynte det å bli irriterende. Nå bare ignorerer jeg det som en del av hjernevaskingen alle religiøse lider under (i større eller mindre grad). Endret 26. oktober 2004 av gspr Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 gspr: kanskje. Eller kanskje jeg rett og slett ikke har noe å bevise? Jeg bryr meg ikke hva andre mener, religion er som sagt en veldig personlig ting. Hvor får du styrken din fra? Hvordan? Ikke alt kan forklares. Man kan prøve å forklare noe, komme med en halvveis forklaring og kalle alle som ikke tror på den forklaringen for hjernevasket, eller man kan innse at andre mennesker ikke tror på det samme som deg. Hvis det virkelig ikke fantes en Gud, vil jeg ikke vite det. (ikke les dette som at jeg benekter sannheten, jeg sier bare at om han finnes eller ikke, så hjelper tanken av Gud meg gjennom hverdagen. Har du et problem med det bryr jeg meg faktisk ikke. Lenke til kommentar
kag Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hahaha Kom igjen da, ikke ødelegg for meg De blir alltid sånn når de er på nippet til å innse at de har feil. Som en siste desperat handling tar religionen i dem kontroll og trekker frem the last line of defense: "Religion er jo en personlig sak, og du har ikke noe med hva jeg tror og hvorfor jeg tror". Sagt som en sann drittunge. Lurer på hva du har å si til dette når du fyller tjue jeg. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 26. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 26. oktober 2004 Det finnes andre guder, så lenge de blir trodd på vet du zyklon Det har gjerne med å skape falske idoler. (ergo: Idol er blasfemisk, og alle som er med bør henrettes.) Støtter Jerre i denne saken. Du er syk og hjernevasket av kristen piss! Søk hjelp umidelbart! Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hahaha Kom igjen da, ikke ødelegg for meg De blir alltid sånn når de er på nippet til å innse at de har feil. Som en siste desperat handling tar religionen i dem kontroll og trekker frem the last line of defense: "Religion er jo en personlig sak, og du har ikke noe med hva jeg tror og hvorfor jeg tror". Sagt som en sann drittunge. Lurer på hva du har å si til dette når du fyller tjue jeg. Åh, men du er svært voksen selv som bare slenger ut en tilfeldig påstand slik. Har du en begrunnelse? Hva er det med mitt utsagn som ikke er gyldig/saklig? Og forresten, jeg mente akkurat det samme da jeg var 10, da jeg var 15, og nå når jeg snart er 19. Jeg tviler det forandrer seg når jeg blir 20. Har du egentlig noe som helst å komme med, utover et grunnløst utbrudd? gspr: kanskje.Eller kanskje jeg rett og slett ikke har noe å bevise? Jeg bryr meg ikke hva andre mener, religion er som sagt en veldig personlig ting. Hvor får du styrken din fra? Hvordan? Ikke alt kan forklares. Man kan prøve å forklare noe, komme med en halvveis forklaring og kalle alle som ikke tror på den forklaringen for hjernevasket, eller man kan innse at andre mennesker ikke tror på det samme som deg. Hvis det virkelig ikke fantes en Gud, vil jeg ikke vite det. (ikke les dette som at jeg benekter sannheten, jeg sier bare at om han finnes eller ikke, så hjelper tanken av Gud meg gjennom hverdagen. Har du et problem med det bryr jeg meg faktisk ikke. Oi, det var da hyggelig for deg! Alle religiøse, ta lærdom av dette: Hvis dere mener religion er så personlig at dere ikke trenger å begrunne deres tro: SLUTT Å SNAKKE OM DEN, SPESIELT I DISKUSJONER SOM DETTE! Tråden handler om religions validitet, da er det bare tull at folk som deg kommer med innlegg, for så å benekte å forklare seg på det grunnlag at religion er personlig. Hvis man synes religion er personlig, må man slutte å delta i diskusjoner om religiøs valididet. Punktum! Så, SteffyBoy, enten må du nesten forklare deg, eller bare gå din vei. Du skjønner vel at du ikke kan få både i pose og sekk? Lenke til kommentar
os Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Ok om ingen har skjønt det så er Gud alt.[klippe klippe] Så om dere tenker på Gud på en sånn måte, så tar igen religioner feil. Derfor har jeg en livstro som bygger på alle religioner, også kalt Baha 'i. Hvordan kan ingen relgioner ta feil? Jesus sa at han ver den eneste veien, og hvis jeg ikke tar feil tror både muslimer og hinduer at bare de som tror på deres gud(er) kommer til himmelen (el.l), så hvordan kan ingen ta feil? Eller misforsto jeg deg? Dessuten kjenner jeg familien som opplevde tragedien..meget tragisk.. Enig, du burde ikke bruke slike tragiske ting bare for å få "gitt uttrykk" for din personlige mening MountainRivera .. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvis det virkelig ikke fantes en Gud, vil jeg ikke vite det. (ikke les dette som at jeg benekter sannheten, jeg sier bare at om han finnes eller ikke, så hjelper tanken av Gud meg gjennom hverdagen. Tannfeen og julenissen er til for å gi barn en gladere barndom, og ingen har problemer med en 6-åring som tror på disse. Etter et visst punkt bør man imidlertid innse at selv om man kanskje gjerne skulle ønske seg "noe til å gi en styrke" (som du så hjelpeløst fremstiller det), betyr ikke det at noe slikt eksisterer. Våkne opp fra drømmen - å ønske noe gjør det (dessverre) ikke til sant. Lenke til kommentar
Jeremy Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det finnes andre guder, så lenge de blir trodd på vet du zyklon Det har gjerne med å skape falske idoler. (ergo: Idol er blasfemisk, og alle som er med bør henrettes.) Støtter Jerre i denne saken. Du er syk og hjernevasket av kristen piss! Søk hjelp umidelbart! Hvis du ikke har noe ordentlig å komme med, så hold kjeft. Er det virkelig så vanskelig å akseptere at noen tror på Gud/guder? Du er tydeligvis ikke en religiøs person, men du får faen meg respektere at andre er det, og ikke snakke nedlatende til oss av den grunn. Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Det finnes andre guder, så lenge de blir trodd på vet du zyklon Det har gjerne med å skape falske idoler. (ergo: Idol er blasfemisk, og alle som er med bør henrettes.) Støtter Jerre i denne saken. Du er syk og hjernevasket av kristen piss! Søk hjelp umidelbart! Det tenker flere av oss, tro du meg, men det får deg ikke til å virke særlig seriøs når du sier det. Respekt osv. er viktig. Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Gud gir og Gud tar. Det er vel noe slikt crap de velger å slenge fra seg, disse mindreverdige menneskene Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Hvis dere mener religion er så personlig at dere ikke trenger å begrunne deres tro: SLUTT Å SNAKKE OM DEN, SPESIELT I DISKUSJONER SOM DETTE! Tråden handler om religions validitet, da er det bare tull at folk som deg kommer med innlegg, for så å benekte å forklare seg på det grunnlag at religion er personlig. Hvis man synes religion er personlig, må man slutte å delta i diskusjoner om religiøs valididet. Punktum! Så, SteffyBoy, enten må du nesten forklare deg, eller bare gå din vei. Du skjønner vel at du ikke kan få både i pose og sekk? Jeg har enda ikke sett et eneste fnugg med bevis på at det ikke finnes en Gud. Hva taper dere på at jeg er kristen? Jeg ser ikke poenget med å hate religioner... Lenke til kommentar
gspr Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 (endret) Hvis dere mener religion er så personlig at dere ikke trenger å begrunne deres tro: SLUTT Å SNAKKE OM DEN, SPESIELT I DISKUSJONER SOM DETTE! Tråden handler om religions validitet, da er det bare tull at folk som deg kommer med innlegg, for så å benekte å forklare seg på det grunnlag at religion er personlig. Hvis man synes religion er personlig, må man slutte å delta i diskusjoner om religiøs valididet. Punktum! Så, SteffyBoy, enten må du nesten forklare deg, eller bare gå din vei. Du skjønner vel at du ikke kan få både i pose og sekk? Jeg har enda ikke sett et eneste fnugg med bevis på at det ikke finnes en Gud. Hva taper dere på at jeg er kristen? Jeg ser ikke poenget med å hate religioner... Oh no, not again. Jeg må ta kortversjonen nå. Har lagt frem dette ti tusen ganger på forumet og andre steder. - Hvis det ikke kan bevises at ting A eksisterer, må vi anta at A ikke eksisterer. - Først når A er bevist, er det fruktbart å tro på at A eksisterer. - De som påstår at noe eksisterer har bevisbyrden. Det vil si at de religiøse har byrden av å bevise det de påstår - det er ikke alle andre som må bevise at det ikke eksisterer. Jevnfør uskyldig inntil det motsatte er bevist i vestlig rettsvesen. - Vitenskapelig arbeid gjøres etter prinsipper der man antar det enkleste. Det vil si at siden det ikke er noe tegn på at usynlige rosa elefanter eksisterer, må vi anta at de ikke eksisterer. Det er fordi å anta det motsatte ville gjøre livene våres særdeles upraktiske. Et annet eksempel: Planetene går i eliptiske baner. Da dette ble først oppdaget, spekulerte man i hvorfor det var slik. La oss for argumentasjons skyld legge frem to alternative grunner for planetenes eliptiske (og ikke sirkulære) baner: 1) Det fungerer en kraft mellom legemer med masse (ja, tyngdekraften, men la oss nå late som vi ikke kjenner til den... sier bare "en kraft"). 2) Det fungerer en kraft mellom legemer med masse som blir styrt av to grønne romvesener i et romskip fra Klak-Bluk X9. Av disse to alternativene, er 1 det "enkleste" - det som gir ferrest implikasjoner (2 impliserer bl.a. at det finnes grønne romvesner, osv.). Vi må derfor (inntil flere beviser foreligger) anta at det er 1 som stemmer. Det samme gjelder dette gudsspørmålet: Inntil beviser foreligger, må vi anta det enkleste, nemlig at det ikke finnes noen gud. Edit: Argh, en del skrivefeil. Fikser senere, men ser på TV nå Endret 26. oktober 2004 av gspr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå