Gå til innhold

Kristne: Hvordan forklarer dere dette?

Anbefalte innlegg

Kristendom er en eneste stor remse med evig løgn og motsigelser. Dessuten er det ikke mye som er hellig med kristendommen heller ... det er de som har vært ansvarlig for mest ondskap opp igjennom tidene. Andre religioner er barnemat i forhold til hva kristendommen har stelt istand opp igjennom historien. Dessuten er det ikke et eneste bevis som taler i kristendommens retning, vi stoler bare på en bok. EN BOK!!!!?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om 2000 år ...

tror de fleste av mennesker på jorden ikke på Gud, men på Supermann. Arkeologer har funnet skrifter som beskriver denne mannen som var god mot alle mennesker og kunne gjøre undere. De har god grunn til å tro på han fordi de har funnet uttallige kilder som henviser til Supermann, skrevet av folk fra alle planetens hjørner.

Noen personer hevder at Supermann bare er en fiksjon, men de troende sier: "Vi er helt sikre på at Han har eksistert, bare se på alle de hellige tegningene og filmene man har laget om han. Når vi har funnet dette kan det jo ikke være fiksjon. Og det at det blir henvist til Supermann flere steder beviser jo at det ikke bare er en person som har diktet han opp."

Lenke til kommentar

Er det bare meg som blir skremt av hvordan kristne tenker og oppfører seg?

Ikke alle selvfølgelig, men det finnes en grense hvor det egentlig bare blir skremmende :nei:

Jeg tror religions først og fremst er noe folk tror på fordi de blir fortalt at det er sannheten i oppveksten, det barn blir fortalt som små blir det som er rett.

Så om de blir opplært til å tro dette så er det egentlig ikke noe man kan gjøre for å overbevise dem om at religion ikke er sant\virkelighet, det er "brent" inn i hjernen.

Den dagen jeg ser en engel falle ned fra himmelen så skal jeg tro på gud, kanskje...

btw. jeg vokste uten kristendom, selv om besteforeldrene mine var kristne så har det ikke påvirket meg, siden de egentlig aldri har snakket om det. Men jeg tror, om jeg hadde vokst opp med at foreldrene mine fikk meg til å gå i kirken og snakt om det fra jeg var liten så hadde jeg ikke hatt muligheten til å bestemme hva jeg selv ville tro.

Og de som ikke forstod hva VG artikkelen hadde med kristendom å gjøre, han spør hvorfor Gud lar slikt skje. Er det så vanskelig å fatte det?

EDIT: skriveleif

Endret av co2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Og de som ikke forstod hva VG artikkelen hadde med kristendom å gjøre, han spør hvorfor Gud lar slikt skje. Er det så vanskelig å fatte det?

Er det så vanskelig å fatte at hvis du har lyst å gå ut å drepe naboen, så har du muligheten til det? Du vet kanskje også hva det kalles? ... fri vilje

Ifølge vestlige religioner er Gud er allvitende, samtidig som mennesket har fri vilje. Men dersom Gud er allmektig, må han kunne vite hva som skjer i fremtiden, det vil si at fremtiden må være determinert. Da kan ikke mennesket ha fri vilje

Igjen må litt tolkning til. Gud vet ikke hva jeg kommer til å gjøre i morgen. Gud vet ikke hva jeg skal i helgen. MEN han vet at jeg kommer til å daue å sveve opp til ham. Hva som skjer fra der får du nesten spørre ham om.

Lenke til kommentar
Hypotese: Det finnes liv på andre planeter.

Bevis: Vi klarer ikke finne bevis for at det ikke finnes liv der ut

Test: Forsøke å motbevise at det finnes liv på andre planeter

Resultat: hypotese ikke motbevist, regnes derfor som korrekt inntil det motsatte er bevist.

Den er litt søkt. Grunnen til at vi kan tro at det eksisterer liv på andre planeter er ikke mangel av grunn på det motsatte, men det at vi faktisk eksisterer selv. Da ser vi at det er mulig å leve på en planet, og når vi regner litt på sannsynligheten for å finne en planet som det kan eksistere liv på, er den faktisk ikke liten.

Tenk på dette:

Vi klarer ikke finne bevis for at det ikke finnes liv der ute, men vi klarer heller ikke finne bevis for at det er liv der ute. Da havner vi i en endeløs løkke.

Vi kan ikke tro at alt som ikke kan motbevises er sant.

Lenke til kommentar
Er det så vanskelig å fatte at hvis du har lyst å gå ut å drepe naboen, så har du muligheten til det? Du vet kanskje også hva det kalles? ... fri vilje

Nå tror jeg ikke det var fri vilje at han ble påkjørt :roll:

Ikke at det var bestemt av Gud, men det var da ikke hans valg å bli påkjørt.

btw. Religion leder bare til konflikter og f*enskap

Endret av co2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Nå tror jeg ikke det var fri vilje at han ble påkjørt :roll:

Ikke at det var bestemt av Gud, men det var da ikke hans valg å bli påkjørt.

btw. Religion leder bare til konflikter og f*enskap

Trenger ikke snevre det inn så mye. Det var ingen som tvang verken bilisten eller offeret der de kjørte/gikk. Ergo; fri vilje.

Lenke til kommentar
Ifølge vestlige religioner er Gud er allvitende, samtidig som mennesket har fri vilje. Men dersom Gud er allmektig, må han kunne vite hva som skjer i fremtiden, det vil si at fremtiden må være determinert. Da kan ikke mennesket ha fri vilje.

Tid? Hva er tid? Se på hvordan vi definerer det ..

Hvorfor skulle Gud være påvirket av tid?

Poeng: Du antar en hel del du egentlig ikke vet noe om, og bruker de antagelsene, som bare er gyldige hvis Gud ikke eksisterer til å bevise at Gud ikke eksisterer ..

Lenke til kommentar
Om 2000 år ...

tror de fleste av mennesker på jorden ikke på Gud, men på Supermann. Arkeologer har funnet skrifter som beskriver denne mannen som var god mot alle mennesker og kunne gjøre undere. De har god grunn til å tro på han fordi de har funnet uttallige kilder som henviser til Supermann, skrevet av folk fra alle planetens hjørner.

Noen personer hevder at Supermann bare er en fiksjon, men de troende sier: "Vi er helt sikre på at Han har eksistert, bare se på alle de hellige tegningene og filmene man har laget om han. Når vi har funnet dette kan det jo ikke være fiksjon. Og det at det blir henvist til Supermann flere steder beviser jo at det ikke bare er en person som har diktet han opp."

Word. :yes: Jeg skal begynne tidlig. Fra og med idag skal jeg forkynne hans ord. Supermann ville bare godt på jorden. :innocent:

Lenke til kommentar
Om 2000 år ...

Word. :yes: Jeg skal begynne tidlig. Fra og med idag skal jeg forkynne hans ord. Supermann ville bare godt på jorden. :innocent:

...og driter i oss andre????

Hmnmm... Stort....

Kjære Gud, du som bor i himmelen, hva gjør deg så jævlig mye bedre enn oss andre?

Endret av trn100
Lenke til kommentar
Igjen må litt tolkning til. Gud vet ikke hva jeg kommer til å gjøre i morgen. Gud vet ikke hva jeg skal i helgen. MEN han vet at jeg kommer til å daue å sveve opp til ham.

Kristne hevder at Gud er allmektig. Da må han vite hva som skjer i fremtiden.

Tid? Hva er tid? Se på hvordan vi definerer det ..

Hvorfor skulle Gud være påvirket av tid?

Dersom Gud eksisterer, må han nødvendigvis eksistere i virkeligheten. Å eksistere utenfor virkeligheten er en selvmotsigelse. Innenfor virkeligheten kan ingen entitet, heller ikke Gud, handle i strid med virkeligheten.

Poeng: Du antar en hel del du egentlig ikke vet noe om, og bruker de antagelsene, som bare er gyldige hvis Gud ikke eksisterer til å bevise at Gud ikke eksisterer ..

Feil. Jeg bruker aksiomer til å utlede selvmotsigelser i det vestlige gudsbegrepet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...