Jarmo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 det går ikke ann å rulle mere. Du skal ikke rulle noe mer, bare dra den lille gråe stolpen til høyre med musmarkøren nedtrykk Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Ok. Det står ikke noe mere lenger til høyre bare et til punktum. ikke noe annet. Lenke til kommentar
PumpAction Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Kjører win2k og har 24 prosesser, inkl.: mIRC Azureus prime95 og opera Men har ikke slått av alle unødvendige bakgrunnstjenester. Min erfaring er at et tilnærmet likt tweaket xp oppsett gir like mange bakgrunstjenester. Jeg vil påstå at over 30 rett etter oppstart er unormalt mye, vanligvis ligger jeg på 16-18 etter oppstart. www.blackviper.com - <-- fjern unødvendige ting guide. til trådstarter: søk opp hva tingene er: bare skriv inn filnavnet i google så får du nok opp hva programmet gjør, og om du burde fjerne det eller ikke. eks. jeg søker etter 'javaw.exe' og får opp: http://www.liutilities.com/products/wintas...sslibrary/javaw Det er flere lignende sider som liutilities.com som har oversikt over slikt. Endret 23. oktober 2004 av PumpAction Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) har selv 30 prosesser som kjører atm. med MSN Messenger, ATI kontrollpanel, mirc, msn, winamp, evillyrics og nvidia chipset-software. Dette er med en nyformatert maskin, formaterte igår. Dette er forøvrig en feilpost. Prøv Programvare -> Windows neste gang. Endret 23. oktober 2004 av fredrikrb Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Ok. Det står ikke noe mere lenger til høyre bare et til punktum. ikke noe annet. Skal funke og flytte den lille stående(grå) markøren til høyre..... Lenke til kommentar
PoTt3y Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 66 prosesser uten spy/adware/virus har jeg. Men dette er jo såklart avhengig av hvor mange programmer man kjører Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Så da er det ikke noe galt? alt er da i sinn skjøneste orden Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Ok. Det står ikke noe mere lenger til høyre bare et til punktum. ikke noe annet. Skal funke og flytte den lille stående(grå) markøren til høyre..... nei. ikke den som er under teksten. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Ok. Det står ikke noe mere lenger til høyre bare et til punktum. ikke noe annet. Skal funke og flytte den lille stående(grå) markøren til høyre..... nei. ikke den som er under teksten. |< plassering, flytt den stolpen til høyre..... Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Ok. det går ikke ann å flytte på noe som helst! jeg har gitt dere bilder av de som gikk ann å flyttes. Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 det går an å flytte på det meste.... Lenke til kommentar
Vizla Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Normalt er vel rundt om 20 prosesser. Problemet ditt skylder mest sannsynlig spyware/adware. Har prosessene mange rare navn å sånn? Klarer du normalt 20 prosessorer i windows XP vil jeg gjerne vite det. Sitter selv med rundt 35 til 40, avhengig av hvor mange prog som kjører. under idle, kommer jeg ned i 6 kjørende prosesser. svchost, spoolsv, alg, winlogon, crss og smss Lenke til kommentar
Andreaz_ Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Hehe... Hva som er normalt? Er normalt med de prosessene du trenger... Har du prosesser oppe som ikke brukes\du ikke vet hvor kommer fra og\eller ikke er viktige system prosesser så er de overflødige. Bruker opp systemminne og i enkelte tilfeller CPU kapasitet. Har selv bare oppe det jeg trenger... sitter på en annen PC nå, så jeg kan ikke "gi dere liste", men opprasjoner som kontroll-paneler for grafikkort og toolbars er etter min mening ingen grunn til å ha kjørende i bakgrunnen... Tror jeg har en 10-12 (edit: tror ikke det var fult så ange... La oss si 6-7 stk.)prosesser, inkludert explorer.exe Endret 23. oktober 2004 av Dasse Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Ok. det går ikke ann å flytte på noe som helst! jeg har gitt dere bilder av de som gikk ann å flyttes. OK ! noen her som kan legge ut et bilde av den stolpen som kan flyttes ? Lenke til kommentar
abjerck Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 en måte å finne ut om du trenger å ha en prosess oppe eller ikke er å søke på prosessens navn med Google.com finner lett ut ka den gjør da. feks søk på svchost.exe Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Her er en bra database over forskjellige prosesser http://www.reger24.de/processes.php#C Endret 24. oktober 2004 av Thorsen Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 25. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 25. oktober 2004 så alle som står der er nødvendige? alle andre kan jeg bare fjerne? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 25. oktober 2004 Del Skrevet 25. oktober 2004 så alle som står der er nødvendige? alle andre kan jeg bare fjerne? Nei, ikke alle prosesser står der, men du kan skjekke hva de fleste prosesser brukes til og skru av de du vet du ikke trenger. Det kan f.eks være andre prosesser diverse programmer som ikke er listet opp her, men jeg er ganske sikker på at alle som trengs for å kjøre windows iallefall er der. Lenke til kommentar
shamanix Skrevet 9. november 2004 Del Skrevet 9. november 2004 Normalt er vel rundt om 20 prosesser. Problemet ditt skylder mest sannsynlig spyware/adware. Har prosessene mange rare navn å sånn? Klarer du normalt 20 prosessorer i windows XP vil jeg gjerne vite det. Sitter selv med rundt 35 til 40, avhengig av hvor mange prog som kjører. Ikke no problem. Det er bare å gå inn i "start->run...->services.msc" og skru av alle de unødvendige servicene. på www.blackviper.com finner du liste over hva som burde være av/på. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 11. november 2004 Del Skrevet 11. november 2004 Ikke no problem. Det er bare å gå inn i "start->run...->services.msc" og skru av alle de unødvendige servicene. på www.blackviper.com finner du liste over hva som burde være av/på. Ja men da er det ikke normalt lenger. Med normalt mener jeg ukonfigurert med de prosessene som er standar etter nyinnstalasjon av windows XP. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå