Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

DHCP / Your computer has lost the lease to its IPaddress

Anbefalte innlegg

Jeg får følgende feilmelding i loggen:

Your computer has lost the lease to its

IP address 10.0.0.3 on the Network Card with network address 00105A40ABFA.

Dette fører til at jeg blir kastet ut av ms messenger's services m/alt det innebærer..

-Er dette routeren eller min pc som er problemet?

mvh

Thomas Greig

PentiumII/300mhz

WinXP

NextGenTel Netopia(?) Router

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

router'n har jo innebygget DHCP-server som gir deg IP-adresser. ip-adressa har en bestemt leietid, som er oppgitt om du sjekker på routerens instillinger. regner med at det er mulig å endre slikt, via html-basert grensesnitt. skriv inn routerens IP, så finner du det sikkert (i ditt tilfelle er det muligens 10.0.0.1). DHCP er jo dynamisk, å det er nødvendig å frigi IP-adresser i blant, å man får tildelt ny. det skal være greit å logge på msn messenger'en din etter at man har blitt tildelt ny IP, men det er litt rart at den bare fjerner IP'n din. det er vanlig at man får beholde IP'er så lenge man er koblet på nett.. det er mulig dette er instillinger på routeren din. sjekk manualen til routeren..

lykke til!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-05-21 19:13, tgreig skrev:

problemet løst ved å logge meg inn på routeren og sette lease-timeout til 24timer istedet for 1time.. sikkert nettverkskortet mitt som var litt dårlig.

takker for godt forslag

Thomas Greig

Du kan godt sette den høyere enn det og.... det mest vanlige er 8 dager når det gjelder interne nettverk...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...