greigster Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg får følgende feilmelding i loggen: Your computer has lost the lease to its IP address 10.0.0.3 on the Network Card with network address 00105A40ABFA. Dette fører til at jeg blir kastet ut av ms messenger's services m/alt det innebærer.. -Er dette routeren eller min pc som er problemet? mvh Thomas Greig PentiumII/300mhz WinXP NextGenTel Netopia(?) Router Lenke til kommentar
kdog Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 router'n har jo innebygget DHCP-server som gir deg IP-adresser. ip-adressa har en bestemt leietid, som er oppgitt om du sjekker på routerens instillinger. regner med at det er mulig å endre slikt, via html-basert grensesnitt. skriv inn routerens IP, så finner du det sikkert (i ditt tilfelle er det muligens 10.0.0.1). DHCP er jo dynamisk, å det er nødvendig å frigi IP-adresser i blant, å man får tildelt ny. det skal være greit å logge på msn messenger'en din etter at man har blitt tildelt ny IP, men det er litt rart at den bare fjerner IP'n din. det er vanlig at man får beholde IP'er så lenge man er koblet på nett.. det er mulig dette er instillinger på routeren din. sjekk manualen til routeren.. lykke til! Lenke til kommentar
greigster Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 problemet løst ved å logge meg inn på routeren og sette lease-timeout til 24timer istedet for 1time.. sikkert nettverkskortet mitt som var litt dårlig. takker for godt forslag Thomas Greig Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 19:13, tgreig skrev:problemet løst ved å logge meg inn på routeren og sette lease-timeout til 24timer istedet for 1time.. sikkert nettverkskortet mitt som var litt dårlig.takker for godt forslagThomas Greig Du kan godt sette den høyere enn det og.... det mest vanlige er 8 dager når det gjelder interne nettverk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå