Gå til innhold

CPU jobber sinnsykt ved nedlasting

TettSpaden

Anbefalte innlegg

Hei

Har nettopp fått adsl så vet ikke om dette er normalt, men når jeg laster ned så jobber cpu konstant, har en xp2600 og den står ofte på 60-70%.

har nettverkskort som er innebygd i hovedkortet på mitt MSI kt600.

ser i task manager at system idle process ofte er over 90 på cpu

Er det riktig at cpu skal jobbe så mye?

takker for svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå vet ikke jeg så mye om det hovedkortet til at jeg vet om nettverkskortet bruker mye CPU, du kan jo teste over LAN, normalt er det uansett ikke...

Høy CPU-bruk kan jo også komme av en download manager du bruker eller firewall og lignende.

Harddisken drar også litt CPU i mens du bruker den, men ikke nivåene du nevner her.

Lenke til kommentar
ser i task manager at system idle process ofte er over 90 på cpu

Er det riktig at cpu skal jobbe så mye?

takker for svar

Jeg vet ikke hva som skjer ved downloading hos deg (gjelder dette alle typer? http, ftp, bittorrent etc), men System Idle Process er, som navnet antyder, hvor mye CPU kraft som IKKE er i bruk.

Lenke til kommentar

Hei igjen

Nei det virker som det kun gjelder p2p som kazaa og lignende..

hvis system idle prosessen viser hvor mye som ikke er i bruk, er den veldig uening med antall cpu kraft som vises i bruk... harddisken jobber også ganske heftig av en eller annen grunn, så det er mulig at det også har en innvirkning?

Lenke til kommentar
Hei igjen

Nei det virker som det kun gjelder p2p som kazaa og lignende..

hvis system idle prosessen viser hvor mye som ikke er i bruk, er den veldig uening med antall cpu kraft som vises i bruk... harddisken jobber også ganske heftig av en eller annen grunn, så det er mulig at det også har en innvirkning?

Hvis du sharer mye kan det være at mange søker/browser i filene dine.

Kanskje på tide med en defrag?

Ang system idle process, hvis du regner sammen alle andre ting og trekker de ifra 100 så skal du jo sånn ca ende opp på system idle tallet, men siden det ikke er helt real time og det runder av til hele tall er det ikke så nøyaktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...