Gå til innhold

LCD - display

Anbefalte innlegg

Heya.

Kjøpte meg et sånnt lite 20*4 pungts lcd-display for et år siden ca.

Fant det i dag og pustet støvet av det.

Saken er den at jeg mener å huske at en måtte ha et program for å bruke dette på maskinen.

Tror jeg kjøpte det på hammer.no elns.

Er det noen som husker hvor jeg kan få tak i det programmet og hvor stort potmeter skual ha på kontrasten?

mvh

Øystein....

Edit: link til displayet

http://hammar.no/handlesystem/visvarer.asp...play&vis=gruppe

Endret av wazzza
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke rødlig lys nei , har faktisk nesten ikke lys i det hele tatt , det virka fint de første ukene så ble bare lyset svakere og svakere , dette var et ferdigbygd eksemplar jeg kjøpte :thumbdown:

hva kan dette komme av da? spenningsfall?

skal se snart, om det samme skjer til meg.. har det som skoleprosjekt, så skal ikke montere mitt før om ca 2 uker.

Lenke til kommentar
Men dere som har fått det nå, har deres rødfarge på høyresida? Min har litt rødt lys der.

|FSK|: http://hammar.no/handlesystem/visvarer.asp...akke&vis=gruppe

mitt hadde masse rødskjer øverst i høyre side, og ble ganske varm bak der..

nå tror jeg noe har brent opp, for på to "bokstaver" så virker ikke den bakerste "vertikale linjen" lenger, og den er ikke varm bak lenger.. :(

Lenke til kommentar

Problemet med disse displayene er at det ikke er god nok kontakt mellom selve displayet og kretskortet!

Jeg hadde det problemet at det kun var halvparten av bukstavene som lyste osv. men det var en veldig enkel løsning. rett og slett:

1. Ta av selve displayet fra kretskortet (husk hva som var frem og hva som var bak)

2. Ta en q-tips med rødsprit og vask ren kontaktpunktene som displayet sitter på.

3. Sett alt sammen igjen.

Da burde displayet fungere helt perfekt ;) Lykke til :p

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...