bengh Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hei Skaffet meg en XP-M 2400 35W for 14 dager siden. Hadde problemer med å få den til å virke i mitt Aopen AK79D-400VN HK da multiper ikke fungerte over 12.5x. Problem i følge Aopens forum. For å få litt mer fart satte jeg FSB opp fra 133 til 144 men da ble PC'n ustabil. Reduserte til 140 og aktiverte turbo defaults for å se om dette hadde invirkning på multiper problemet. Etter dette ville ikke PC'n starte. Hjalp ikke å resette bios, ta ut batteri eller noe - HK var kaputt ! Skal ikke HK tåle dette ? Nå sitter jeg med et Abit NF7 v2.0 - etter råd fra dere. Har satt multiper til 15x og alt funker fint. Det var bare HK som streika, alt det andre er ok. Tør imidlertid ikke rør FSB nå - er jeg kylling eller har andre samme dårlige erfaring. Ser noen setter FSB opp til 200 uten å blunke. Lenke til kommentar
spetter Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) KAn være at du må ta denne L3 bridge opplåsinge på cpu, for at det skal gå å bruke MPover 12.5.. på mitt asus a7n8x-e hovedkort så kan jeg selv ikke bruke MP over 12.5 . Da må jeg bruke denne bridge kutt L3 greia tror jeg det var ja. Men, da igjen hvis jeg gjør dette så kan jeg ikke bruke MP under 12.5-13 edit2: har mitt selv på 12.5MP 200 FSB hvilket minne har du ? edit: leif Endret 23. oktober 2004 av spetter Lenke til kommentar
bengh Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Hadde og har forsatt Samsung 3200 standard cl3 minne som nå går på 8-3-3-2.5 så der er ikke mye å hoppe i taket av med det skal da klare FSB 200 ? Multiper er ikke problemet i NF7. Problemet er at jeg ikke tør røre FSB da jeg er redd for å knekke et nytt HK. Etter det jeg har lest er det mye mer å hente på å redusere multiper og gå opp med FSB. Synes det ikke går så mye raskere enn Athlon 1400 som jeg hadde før... Er NF7 sikrere på dette området ? Lenke til kommentar
C4STOR Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Du kan helt fint øke FSB til 200MHz på NF7, kortet støtter 200MHz, men man kan fint øke FSB mye mere enn 200MHz også. NF7 er jo kjent for å klare svært høy FSB hastighet. Ser at du har CL3 minne så husk å slakke på timings før du øker FSB'en Endret 23. oktober 2004 av C4STOR Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Kyllingen har forlatt meg og jeg er i gang - tar et steg av gangen. Når har jeg økt fsb til 150 og multiper er på 13.5 - 2025 mhz. For å få dette stabilt måtte jeg redusere timingen på ram'n. Forløpig har jeg beholdt spenningen på 1.35 V - deilig med en cpu som ikke kommer over 40 grader under load og idle på litt over 30 Merker allerede fremgang på speed, men når neppe fsb 200 med den ram'n jeg har. Forløping er det ikke aktuelt å bytte ram - så mye betyr ikke dette. Abit I you Lenke til kommentar
bengh Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Ops - hadde glemt/ikke enablet CPU interface. Nå går den på 166fsb /2100 mhz og fortsatt på 1.35V ! Om trent der jeg ville ha den - får la den gå en stund før jeg eventuelt øker til 200fsb men da må jeg vel ha bedre ram og det vet jeg ikke om jeg gidder å styre med. XP-M rocks ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå