bleepher Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har fått noe på dataen som sier at jeg "infected" med noe.. Kommer opp forskjellige meldinger, og jeg har ikke åpnet den, og synes det er rart at denne meldingen kommer opp og oppfordrer meg til å bruke IE eller lignende (argh ) ( Go Firefox i say ) Noen som kan hjelpe meg med dette? Melding består av : ( fra Messanger Service ) Message forom Spyware Advisory to user on 10/23/2004 Important alert message Your computer may be infected with unauthorized spyware programs . Videre står det en instruksjon på at jeg skal gå til www.spw4.com. Nok en gang ...har ikke gått ditt...dette lukter det svidd kjøtt av... Mesa wants help... Please? Se fil for mer info Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det står ikke noe i meldingen med noen oppfordring til å bruke den ene eller andre nettleseren og dette har ingenting med IE å gjøre i det hele tatt. Dette skyldes tjenesten Messenger (har ikke noe med MSN eller Windows Messenger å gjøre) som er en funksjon i Windows for å sende meldinger over et nettverk. Forklaring for å deaktivere denne tjenesten finner du her: http://www.rjlsoftware.com/support/faq/sa.cfm?q=134&n=70 Hvis du har XP og installerer SP2 vil denne tjenesten automatisk være satt til Deaktivert og du slipper problemet. Lenke til kommentar
Tr1llobite Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Dette er et virus, snåle greier, men det er det jeg har blitt opplyst om. En kamerat fikk det på ByLAN, er noen spoof greier så du ikke kan se hvem som sendte (eller det er en custom form, ikke spør meg). Scan maskinen din til tusen med både SpyBot, Ad-Aware, og AVG Antivirus (www.grisoft.com) eller NOD32. Norton er dritt, det tar nesten ingenting (er en grunn til at de lager removal tools :! Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Noen unger som tydeligvis får lov å være for lenge oppe om natta. Det som står over er direkte feil og vedkommende har overhodet ikke peiling på hva han snakker om. Lenke til kommentar
Ongabonga Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Noen unger som tydeligvis får lov å være for lenge oppe om natta. Det som står over er direkte feil og vedkommende har overhodet ikke peiling på hva han snakker om. Det har tydeligvis ikke du heller, for hos meg så var det spyware.... Ta å scan maskinen så blir det nokk borte. Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Kan du lese? Forstår du det som står i lenken jeg ga? Er du over tolv år? Svaret er tydeligvis nei på alle tre spørsmålene. Lenke til kommentar
bleepher Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er ingentvil over at kjekleulf har rett, popupene er bortevekk ...så takk for det sjef. Til dere andre... Takker for svarene, men når det kommer til problemet så har såklart installert de program som er nødvendig for å kunne bli kvitt eller /og motstå sånt dritt fra utenforstående. b Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå