Gå til innhold

Alernative lagringsmedier til BIOS-oppgradering?

Anbefalte innlegg

Pga av at ikke all plassen på en 200 gb harrdisk komme til bruk på en stuepc med mini-tix-kort fra VIA kommer til nytte. Kun ca. 130 gb blir synlig i xp imens 200 gb er synlig i biosen under oppstart, ønsker jeg å oppgradere biosen. Denne pc'en har ikke diskettstasjon. Kun kortleser og usbporter. Jeg lurer på om biosen kan oppgraders via alternative medier, som f.eks ekstern harddisk, minnekort, cd eller usb-pen?

Må jeg isåfall velge noe spesifisert i biosoppsettet eller klargjør mediene på en spesiell måte? F.eks. lage bootcd eller bootimage av floppydisk i program nero eller ultraISO?

Setter pris på alle svar :)

Har sittet med dette problemet en stund nå. Og håper jeg får svar av dere i denne kategorien :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du sett her?

http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=165302

Og hva angår biosflashing er det endel HK produsenter som har begynt med .exe filer du kan kjøre fra windows så gjør det alt for deg...utrolig hva de klarer i 2004.

Jeg har Asus HK og det funker som bare det...

Ellers må du nok ha floppy...(eller kanskje det kan funke å lage en boot cd i f.eks. Nero med kun den filen....men dette har jeg aldri prøvd så aner ikke om det er mulig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...