Predecessor Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Har et Chieftec Dragon Aluminium kabinett med den ulempen at CD-skuffen stadig stanger i døra når denne er lukket. Man kan ikke alltid huske at denne forp.u.l.t.e døra skal stå åpen hver gang CD-skuffen finner ut at den skal ejecte. Lyden er forferdelig når den stanger i frontdøra. Høres ut som Franztefoss pukkverk hver gang det skjer. De fleste Dragon kabinettene har denne døra, og nå lurer jeg på om noen har en oppskrift på hvordan man tilenhver tid blir bedt om å ejecte manuelt? Jeg har disablet denne funksjonen i flere programmer, men ikke alle støtter dette. Er det noen som har fått ødelagt Cd-skuffen p.g.a dette? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Høres ikke bra ut at det skraper. Dette må jo slite på noen tannhjul eller lignende inne i spilleren. Skuffen på CD-Brenneren min (Plextor) bare stopper hvis den møter motstand. Ellers har jeg Pioneer Slot-in DVD. Der slipper du en skuff som møter motstand. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 "CD-skuffen stadig stanger i døra" Hvilke programmer sender ut CD-skuffen? Jeg har aldri vært borti programmer som gjør dette, utenom eldre brenneprogramm... har hatt chieftec kabinett i halvt år nå, og har ikke hatt noen "uhell" enda. (jeg har slot-in da, men...) Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Har hatt Chieftec i et halvt år nå. Er storfornøyd. Alle og enhver gisper når de kommer inn og sier "Så tøff PC du har" :smile: (Kan jo ikke dy meg og må jo slenge på kommentaren: "Det er da helst kabinettet som er tøft, men...."). Er da få programmer som selutløser CD-ROM'en uten at du ber om det(Bare å åpne døra da når den sier fra at Trayet utløses). Du kan jo ta av døra..... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 21. mai 2002 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2002 Jo da, selvfølgelig kan jeg ta av døra, men da blir jo endel av designet borte. Jeg har litt jernteppe akkurat med å huske hvilke program som spytter ut skuffen. Skal komme tilbake til det når det skjer. Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Brenneprogrammet mitt spytter ut skuffen (og inn igjen) når den er ferdig med en CD. Nokså irriterende, mest fordi jeg støkker slik hver gang det skjer.. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: zuperMensch skrev (2002-05-21 22:52):Brenneprogrammet mitt spytter ut skuffen (og inn igjen) når den er ferdig med en CD. Nokså irriterende, mest fordi jeg støkker slik hver gang det skjer.. Bråker den skuffa veldig mye? Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 23:04, Corleone skrev:Bråker den skuffa veldig mye? Det kan du banne på at den gjør!! Lenke til kommentar
sten Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 selv har jeg chieftec m. dør. og 3-4 progz som spytter ut cd/skuff automatisk/default. men det er da ingen problemer med å disable dette i options eller lignende i progget. mye rart som folk skriver om her i forumet. !? eks. i stedet for å bruke 5 minutter på å kikke/lære seg programmer/pc så hiver man seg online for å spørre andre om hjelp med en gang. håpløst !! retter ikke denne kritikken bare til overnevnte men generelt andre. begynner å lure på folks IQ når de ikke klarer å lese hva som står på F1 tasten engang. riktig det står "hjelp" der. normalt pleier jeg ikke å kritisere andre her på forumet, samtidig må jeg innrømme at det blir mer og mer kjedelig å lese dette forum. og det er ikke fordi min kompetanse ligger "over" andres men en viss grense synes jeg man burde holde. blir vel snart så ille at folk skriver inn for å lure på ossen dem tørker seg i R.Æ.V.A. når dem er på do. takk. selv logger jeg av snart, må bare legge inn en tråd å spørre ossen jeg gjør det. mvh. sten-olav olsen Lenke til kommentar
Olsenhower Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 23:13, sten skrev:begynner å lure på folks IQ når de ikke klarer å lese hva som står på F1 tasten engang. riktig det står "hjelp" der. Hæ? Står ingenting på min F1-tast! Er det noe galt med tastaturet mitt, vil det hjelpe å reklamere på det? Trenger hjelp her, folkens!! :wink: Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Det er vel stort sett brennerprogrammer som har denne uvanen. I hvertfall i Nero går det an å disable dette. Lenke til kommentar
Corleone Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Jeg har dør på Chieftec-kabinettet mitt, og det går helt fint å disable den eject-funksjonen i brenneprogrammene. Tror ikke så mange andre prog. pleier å gjøre det, og de som gjør det bør virkelig ha en slik funksjon. Lenke til kommentar
DeejPhant Skrevet 21. mai 2002 Del Skrevet 21. mai 2002 Er det så vanskelig å la døra til kabinettet stå oppe når du brenner da? Du brenner vel ikke 24/7? Lenke til kommentar
eUnaas Skrevet 22. mai 2002 Del Skrevet 22. mai 2002 Quote: Den 2002-05-21 23:13, sten skrev:selv har jeg chieftec m. dør.og 3-4 progz som spytter ut cd/skuff automatisk/default.men det er da ingen problemer med å disable dette i options eller lignende i progget.mye rart som folk skriver om her i forumet. !?eks. i stedet for å bruke 5 minutter på å kikke/lære seg programmer/pc så hiver man seg online for å spørre andre om hjelp med en gang. håpløst !!retter ikke denne kritikken bare til overnevnte men generelt andre.begynner å lure på folks IQ når de ikke klarer å lese hva som står på F1 tasten engang. riktig det står "hjelp" der.normalt pleier jeg ikke å kritisere andre her på forumet, samtidig må jeg innrømme at det blir mer og mer kjedelig å lese dette forum. og det er ikke fordi min kompetanse ligger "over" andres men en viss grense synes jeg man burde holde.blir vel snart så ille at folk skriver inn for å lure på ossen dem tørker seg i R.Æ.V.A. når dem er på do.ta det rolig nå tøffen! Det er kanskje ikke alle som er like provligerte som deg!takk.selv logger jeg av snart, må bare legge inn en tråd å spørre ossen jeg gjør det.mvh. sten-olav olsen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå