langtongting Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Oppgraderer pga jeg føler spec`en jeg har idag, er flaskehals iforhold til X800Pro kortet! Håper dette passer bedre til Skjermkortet. INTEL CPU Pentium 4 S-478 3.2GHz 800MHz 1M Boxed "Prescott" 2xGEIL 512MB DDR PC3200 400MHz Value CL2,5 5ns Aluminium Heat Spreader 2,5-2,8V 1 P4P800-E DELUXE ASUS Mainboard S-478 Intel 865PE ATX GbLAN IEEE1394 Raid SATA Retail Resten ser dere i signaturen! Lenke til kommentar
Intel Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Uten tvil en bra spille maskin det der. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Athlon 64 er bedre til spill, bare så du vet det. Tror de fleste er enige om det. Lenke til kommentar
dkvam Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Har samma hovedkort som deg + 3.0Ghz Prescott Svært bra kombinasjon! Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Athlon 64 er bedre til spill, bare så du vet det. Tror de fleste er enige om det. Basert på anbefalinger av en uavhengig kilde som virkelig har greie på dette med prosessorer, gikk jeg igjen for en P4. Når det er sagt, tror jeg forskjellen er heller liten. tviler på om jeg ville merke forskjell i spill, hadde det vert en amd64 3200 eller en P4 3.2 inne i boksen her. Lenke til kommentar
toget Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 DAgens prosessorer er såå bra og yter så bra at det er liten vits i å diskutere hva som er best, bare se på de ulike ytelsestestene de forskjellige guru-sidene presenterer. Det skiller jo bare få poeng mellom Intel og AMD sine. Jeg selv har en AMD, og vet utrolig godt at jeg kan klokke den et steg videre, men gidder jeg? eh... nopes, Unreal04 og Doom3 funker da likevel. Til jul får jeg meg en pc nr 2 fra jobben, og den er med en IP4 3.2Ghz, gleder meg likevel til å teste litt da:) Det er ikke for å finne ut hva som er best, men du lærer mye om hardware. Det er derfor jeg stortrives på hardware.no, her lærer du noe hver dag:) Gleder meg til å få en INTEL i huset igjen, 9 år siden sist:) Lenke til kommentar
daffyd Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 "uavhengige kilder som virkelig har peiling på dette med prosessorer", og som anbefaler p4 har enten ikke peiling eller er ikke uavhengige... Med mindre du også har et par andre krav som du ikke nevner for oss,da... Under den antakelsen at du skal kun spille, så er A64 best... Men, samma det. P4/A64, whatever, du får bra ytelse uansett! Personlig så ville jeg vel nesten dristet meg til å si at oppgraderingen fra 2.53GHz til 3.2GHz ikke er verdt pengene også... Lenke til kommentar
Singularity Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Etter som jeg forstår er det en etablert sannhet at AMD slår tilsvarende Intel maskiner til spilling. Intel er bedre derimot til multitasking og video redigering. AMD > Intel for øyeblikket i pris og effekt. Og hadde vi hatt Win XP 64bit ville forskjellen vært enda større. Endret 24. oktober 2004 av Singularity Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Men tilbake til topic: Det er en god spillmaskin Lenke til kommentar
toget Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 En veeeeldig god spillmaskin, og som AMD-fan så tror jeg kanskje du kan få 3 eller 4 mer på FPS i DOOM3 med et AMD-system, lager vi et søylediagram av denne gevinsten for AMD, så kan vi jo lage diagrammet slik at det ser ut som AMD er helt konge. Slike diagram brukes jo i reklame. hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå