inspiron73 Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Jeg har nettopp installert Fedora Core 2 på laptoppen min, men har problemer med å komme meg på internett. Jeg har en D-link 614+ router som jeg kommer inn på men ikke lenger. Det er selvfølgeling internettkobling på den da jeg også har en XP-maskin som jeg ikke har problemer med. (Vel, med internett ihvertfall). Noen som kan hjelpe? Jeg får heller ikke kontakt med XP-maskinen min fra laptoppen. (eller andre veien for den saks skyld.) Endret 23. oktober 2004 av inspiron73 Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Hvis du kommer inn på routeren fra Fedora-maskina, da fungerer nettverket. Da har jeg to teorier. Den ene er at DNS ikke fungerer. Prøv følgende fra en terminal: ping www.hw.no ping 194.24.252.207 Den andre er at du har firewall som blokkerer trafikken i routeren. Det må du ordne fra routeren. Lenke til kommentar
Bøb Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Det kan også være at Fedora firewallen er stilt litt strengt. I så fall kan du prøve å skru på "trusted interface" på nettverkskortet ditt. Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Fedora sin brannmur er streng, men den slipper deg ut på nettet. Hva med router? hva står det i system-config-network AKA neat? Lenke til kommentar
inspiron73 Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Det er jo nettopp det som er det merkelige. Jeg har 2 windowsmaskiner som jeg kommer på nette med. Begg er jo koblet opp til routeren. Firewallen i routeren er også disablet. Lenke til kommentar
zyp Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Funker nettverket i det hele tatt på linuxmaskinen? Lenke til kommentar
inspiron73 Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 jeg løste det. jeg skrev: echo nameserver 195.159.0.100 > /etc/resolv.conf fikk hjelp på mirc. Aner ikke helt hva det betyr men det funka. Lenke til kommentar
jrz Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 det betyr at du la til informasjon om en nameserver til resolv.conf. når pcen din får info om nameservers, så legges de i resolv.conf. så sendes navnequeriet til ipadressen i resolv.conf. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå