AF IT Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Hei folkens! Som en første post i dette forumet så vil jeg gjerne spørre angående Telio. Sett de andre innlegga, men lurer fortsatt på et par ting. Som mange andre så har jeg problemer med hakking og tap av lyd i telefonen. Kan dette være (bortsett fra nedlasting) være; switchen?, telefonen?, NGT-linje...osv.. Dette er også problem når PC`en ikke er på. Takker for respons! MVH AF IT Endret 23. oktober 2004 av AF IT Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Hei folkens!Takker for respons! Har du nyeste firmware på NGT-routeren? Og telefonen du bruker er dette en du fant på loftet eller kjøpt for 39.90,- i ei skrotkasse? Endel Teliokunder har valgt og bruke utgamle og dårlige telefoner eller kjøpt søppeltelefoner som funker dårlig. En ting til, noen har opplevd dette hvis adaptert blir for varmt. Endret 23. oktober 2004 av agvg Lenke til kommentar
Full Metal Jacket Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg hadde ikke NGT ,men jeg måtte bytte modem fordi enkelte modemer takler ikke telefon trafikk Lenke til kommentar
kramiz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Etter jeg kjøpte ny tlf i huset så har Telio fungert knirkefint. Må nesten ærlig innrømme at den gamle telefonen fikk en skikkelig omgang med juling den dagen det kokte over for meg Jeg har linje fra Bluecom Lenke til kommentar
AF IT Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 For å være erlig er det ikke jeg som har problemet, men jeg hjelper noen som ikke vet hvordan man får skrevet @ Jeg ordnet så de fikk tilsendt nytt modem, så jeg tror firmwaren skulle være oppdatert? Telefonen er en trådløs telefon som har noen år på baken...hvis dere kunne gitt meg link til hvor jeg kan finne firmware så hadde det vært genialt Har 0 erfaring med Telio, så jeg setter pris på hjelp fra dere som kan det! Takk! Lenke til kommentar
agvg Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg ordnet så de fikk tilsendt nytt modem, så jeg tror firmwaren skulle være oppdatert? Telefonen er en trådløs telefon som har noen år på baken...hvis dere kunne gitt meg link til hvor jeg kan finne firmware så hadde det vært genialt Firmwaren behøver ikke være ny for det, NGT har egne sider hvor du kan administrere routeren og oppdatere firmwaren. Telio har et eget forum på sidene sine som kan være verd en kikk. Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg hadde også problemer med hakking og tap av lyd. Byttet ut switch'en med en router, som i mitt tilfelle løste alle problemene. Har ikke opplevd noen problemer etter at jeg fikk router. Det med en Canal Digital linje. Lenke til kommentar
AF IT Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 OK! Takk folkens! Da har jeg satt opp en sjekk liste Takker for rask respons! Lenke til kommentar
Angelboy Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 telio trenger ca. 80kbit i upload for å fungere Lenke til kommentar
AF IT Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 i know, men takk! Lenke til kommentar
loe.per Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Bip, bip AF IT! Hakking ved bruk av Telio IP-telefon. I hovedsak tror jeg dette skyldes dårlig bredbandslinje,- eventuelt at det benyttes trådløs oppkopling. Ta en del tracert`er og se om du ikke finner synderen der. Ellers har Telio et utmerket forum hvor du vil få all den hjelp du trenger. www.telio.no Lenke til kommentar
Daywalker Skrevet 27. oktober 2004 Del Skrevet 27. oktober 2004 Har hatt Telio en god stund nå og i starten syns jeg ikke kvaliteten var så mye å skryte av (hadde da en gammel Siemens Gigaset 2000). Har i senere tid kjøpt nye telefoner. En Siemens Gigaset 4000 og en Siemens Gigaset SL740 Etter dette syns jeg kvaliteten er helt på høyde med en vanlig fastlinje. Kan på det varmeste anbefale SL740. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå