Gå til innhold

Ripe i hovedkortet, altfor typisk...

Ihvon

Anbefalte innlegg

Må bare le :!:

Har lest alt om folk som skulle montere cpu-vifte, og så har skrujernet sklidd ut av festet og gått inn i hovedkortet.

Skulle jo gjøre det samme, men tenkte ikke over at skrujernet kanskje var for smalt. Det glapp rett ut og lagde en pen liten ripe på 3-4mm, ikke spesielt dyp, men litt dyp i begynnelsen der det krasjet nedi.

Nå kommer ikke pc'en lengre enn til det første pipet når du starter opp før den skrur seg av og ikke vil starte igjen.

Er alt håp ute?

hvis jeg isåfall må kjøpe nytt, så vil jeg nok oppgradere. Kortet er et MSI KT6 Delta med en xp2600 Barton cpu.

Jeg tenkte på socket 754 og en AMD 64 3200. Vet det er mange slike tråder, men er det noen som vet hvilket kort som er blitt mest anbefalt eller folk er mest fornøyd med?

PS, er ingen overklokker, så trenger jeg annet enn boxed-vifta? Lurer også på om RAm-brikken vil funke bra på hovedkortene (TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 512MB CL2.5)

Takker på forhånd for råd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjem litt ann på kvar skrujernet traff.

Der det kretslinjer som går akkurat der hakket er kan du ha vore uheldig å kutta viktige "bruer" Greide å la ein kniv skjære seg litt inn i hket mitt ein gong der 4 "gater" blei tatt.

Resultatet var at 3 PCI-spor ikkje funka men ellers tikka det klokkefast til det blei fasa ut ei god stund etterpå.

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
Kjem litt ann på kvar skrujernet traff.

Der det kretslinjer som går akkurat der hakket er kan du ha vore uheldig å kutta viktige "bruer" Greide å la ein kniv skjære seg litt inn i hket mitt ein gong der 4 "gater" blei tatt.

Resultatet var at 3 PCI-spor ikkje funka men ellers tikka det klokkefast til det blei fasa ut ei god stund etterpå.

mvh

JanEirik

Hva i alle dager gjør du med en kniv på hovedkortet? :!:

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hva jeg har kutta, ripa krysser 4-5 slike kretser, men er nok viktig siden den ikke vil starte.

Kretsene ser viktige ut og, siden noen av de går inn til den "styringsenheten" på hovedkortet

(vet ikke helt hva den heter, men det er den med en kjøleribbe på seg).

Lenke til kommentar
Hva i alle dager gjør du med en kniv på hovedkortet? :!:

Northbrigde-ribba var festa med plast dingser, derfor kniven.

I etterpåklokskapens auger var vel ikkje kniv beste redskap for problemet., (uhellet skjedde selfølgeleg på den siste pluggen).

mvh

JanEirik

Lenke til kommentar
CPUen also..

Vet ikke om du tror jeg mener cpu, men det er ikke cpu, men det er altså en litt mindre greier, northbridge om jeg ikke tar helt feil. Uansett skal jeg prøve å få det reparert da.

Takk for hjelpen, men ingen som har noen anbefalinger hvis jeg må bytte ut?

Ps, er ny her, kan ikke mye . Hvordan får man inn personen slik liksom, eks:(Xander^ @ 23/10/2004 : 13:55), etter en quote? :ermm: er det manuelt?

Endret av Ihvon
Lenke til kommentar

Jeg vil anbefale ASUS k8n-e deluxe som hovedkort. Jeg vil tro at de rambrikkene vil fungere på dette kortet, men vet ikke hundre prosent sikkert ettersom jeg ikke har prøvd det. Men en kamerat har TwinMOS pc3200 cl2.5 på samme kortet, og det virker bra (selvom det sikkert er flere forskjellige pc3200 cl2.5 fra twinmos)

Lenke til kommentar
PS, er ingen overklokker, så trenger jeg annet enn boxed-vifta?

Etter min erfaring bråker boxed viftene en del. Spander heller noen kroner på en skikkelig vifte.

Har en a64 3200+ boxed selv, viften bråker ikke i det hele tatt. stille og fin :) (dette er uten cool 'n' quiet.. blir vel enda mindre bråk om jeg skrur den på :))

Lenke til kommentar
CPUen also..

Vet ikke om du tror jeg mener cpu, men det er ikke cpu, men det er altså en litt mindre greier, northbridge om jeg ikke tar helt feil. Uansett skal jeg prøve å få det reparert da.

Takk for hjelpen, men ingen som har noen anbefalinger hvis jeg må bytte ut?

Ps, er ny her, kan ikke mye . Hvordan får man inn personen slik liksom, eks:(Xander^ @ 23/10/2004 : 13:55), etter en quote? :ermm: er det manuelt?

Høres ut som northbridge ja..

Ang. quotinga:

[quote=blaeh,25/09/05 : 15:05]
quote meg her og quote meg der
[/quote]

blir

quote meg her og quote meg der

Lenke til kommentar
Uansett skal jeg prøve å få det reparert da.

Er jo bare å dra fram mikroskopet (luksus)+ loddebolten og sett igang med strapping av skaden det ;)

hva med heller å bruke maskeringstape og varmetråd reparasjonskit, slik som vi pleide gjøre på AthlonXP'er for å låse de opp? :)

Har gjort dette selv på noen kort som av diverse grunner har fått skader i banene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...