Gå til innhold

hvordan koble SB live 5.1 til forsterker?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dersom du har TOS (Optisk UT) på lydkort vil det være det enkleste. Da slipper du problemer med Jordning mellom PC og forsterker.

 

Dersom du har SPDIF (i form av minijack) (coax på forsterker) på lydkort må du altså ha en minijack til coax fra den digitale utgangen på lydkortet. Hvor du finner denne ledningen er meg ett mysterium!

Lenke til kommentar

Kjøp deg et Chaintech AV-710 til 245 kr hos www.hoverkort.no. Dette kortet gir deg suveren lydkvalitet over creative (også audigy 2) , og gir deg også både optisk og elektrisk spdif-utgang. Hvorfor dette kortet ikke har tatt over som lydkortenes VW Golf er meg en gåte. Det er billigere og bedre enn creative, og har i tillegg et par funksjoner creative mangler.

Lenke til kommentar

Leste litt om det lyd kortet du anbefaller, men sto endel om at det egner seg best til stereo lyd.. mens denne pc'n kommer til å bli brukt en del til spilling etterhvert.. med surround lyd.. har du testet dette kortet med surround og optisk ut? hvis det går da.. (første gang jeg skal prøve optisk) har bare brukt analog 5.1 før

Lenke til kommentar

Kom på at den pc'n jeg bruker nå har digital optisk utgang.. (Abit BH-7) noen som vet om dette støtter surround gjennom TOS? for da kan jeg bare bruke denne pc'n frem til jeg får skaffa et bedre lydkort til den andre.. men tar vel litt tid før jeg får forsterker'n..

og foresten, noen anbefallinger til kabel? trenger ihvertfall 5 meter, og helst ikke for dyr.. begynner å få litt lite penger nå

Lenke til kommentar

Bruker selv en optisk kabel fra clas ohlson. Det holder i massevis, når du først bruker optisk er det samme hva kabel du bruker. Da eneste forskjellen er kvaliteten på selve kontaktene, men får du lyd så får du lyd og den vil da i prinsippet være identisk uansett hvor dyr kabelen er.

 

Bør heller ikke bruke en kabel som er lenger en 5 meter.

 

Det har heller ikke noe å si hvor bra lydkort du bruker, når du bruker digital og optisk blir lyden bare sendt gjennom lydkortet og ikke "behandlet" på noen måte. Det har derfor heller ikke noe å si hvor dyrt lydkort du bruker. Det vil selvfølgelig ikke være tilfellet dersom du bruker kilder som ikke er digitale, typisk musikk? :hmm:

Endret av Folo
Lenke til kommentar
Leste litt om det lyd kortet du anbefaller, men sto endel om at det egner seg best til stereo lyd.. mens denne pc'n kommer til å bli brukt en del til spilling etterhvert.. med surround lyd.. har du testet dette kortet med surround og optisk ut? hvis det går da.. (første gang jeg skal prøve optisk) har bare brukt analog 5.1 før

Det er helt korrekt, men hvis du bruker TOS-link spiller ikke lydkvaliteten på de analoge 7.1-utgangene noen rolle.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...