Codex_FS Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Når kommer det socket 754 HK som støtter PCI-E? Lenke til kommentar
Codex_FS Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 Jeg har lett, men finner det ikke, så jeg regner derfor automatisk med at det ikke er i butikkene, enda. Eller har det faktisk kommet? Trodde noen skulle ha et svar på dette. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Regner med at dette kommer først med nForce4. Vil jo tro at dette også kommer på socket 754. Når det kommer.. tja, den som venter på noe godt? Men det blir vel ikke så alt for lenge til. mvh Escariot Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Socket 754 er low/mid-end sokkelen til AMD, så jeg ser ikke for meg at noen gidder å lage PCI-E hovedkort til den. Det som imidlertid kommer til å skje er at 3000+ og 3200+ slippes til Socket 939, slik at denne i praksis tar over mid-end markedet. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Skal ikke s754 ta over som low/middel end (les sempron) for AMD? Såvidt jeg husker (og det kan jo være feil..) så skal den det. Og isåfall så bør jo også s754 få tilgang til PCI-Ex16 (eller hvordan det nå skrives) slik at man kan overflytte alle produksjon vedrørende skjermkort til PCI-E x16 (fremdeles hvordan det nå enn skrives), og få bruk for det også i budsjett PC'er. mvh Escariot Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Skal ikke s754 ta over som low/middel end (les sempron) for AMD? Såvidt jeg husker (og det kan jo være feil..) så skal den det. Og isåfall så bør jo også s754 få tilgang til PCI-Ex16 (eller hvordan det nå skrives) slik at man kan overflytte alle produksjon vedrørende skjermkort til PCI-E x16 (fremdeles hvordan det nå enn skrives), og få bruk for det også i budsjett PC'er. mvh Escariot stemmer nok det du sier escariot. Lenke til kommentar
escariot Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Må nok dessverre se litt bort ifra mine tidligere uttalelser. Dette fra nVidia selv: With today’s introduction, NVIDIA is currently shipping NVIDIA nForce MCPs for all lines of the AMD processor family, including NVIDIA nForce4 SLI and nForce4 Ultra for 939-pin/PCI Express; NVIDIA nForce3 Ultra, nForce3 250GB and nForce3 250 for 939-pin and 754-pin/AGP; and NVIDIA nForce2 Ultra 400Gb and nForce2 IGP for 475-pin/AGP solutions. Motherboards and full PC systems featuring the power of NVIDIA nForce4 MCPs are expected to be available within 30 days from major motherboard manufacturers and system builders, including: ABIT Computer Corp., ABS, Acer, ASUSTeK Computer Inc., Biostar Microtech Int’l Corp., Chaintech Computer Co. Ltd., Cyberpower, DFI, ECS, EPoX International Inc., Foxconn, Gigabyte Technology, Ibuypower, Jetway Information Co. Ltd., MSI, NEC Computers International, PC Club, Shuttle Computer Group, Inc., Soltek Computer Inc., Velocity Micro, and ZT Group. Denne finner du her. Ser ut som her at nForce4 kun skal tilbys til socket 939. Hovedkort ser ut som skal kunne tilbys ca. 30 dager fra dette er skrevet, og da blir vel det ca. 19 november. Jeg ser derimot ikke bortifra at noen finner ut at nForce4 også fortjener en plass blant s754, og at noen HK kan komme til å støtte dette. Dessuten så skal vel (eller har de allerede?) VIA slippe brikkesett som støtter PCI-E, kanskje dette kommer på s754? Den som lever får se... mvh Escariot Lenke til kommentar
AztroM Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) har også selv lurt på dette lenge ... hadde vært godt å få en oppklaring i det. vurderer jo å oppgradere pc'en men har ikke penger nok til å kjøpe s393 i mine egne øyne og har likevel lyst til oppgraderingsmuligheten på skjermkortfronten (PCIe 16x) og tenke derfor på s754 og amd64 Endret 23. oktober 2004 av AztroM Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Ok, jeg retter på meg selv: nForce4 vil ikke støtte AGP i det hele tatt, men det vil komme et hovedkort for S754 basert på nForce4 (ikke Ultra). Altså blir det S754+PCI-E likevel. nForce4 (ikke-ultra) vil komme i både Socket 754 og 939 utgaver, og vil støtte DDR400 og Dual-DDR 400. Jeg gjetter på at det blir som i dag: Single-channel til 754, og dual-channel til 939. AztroM: Athlon64 3000+ og 3200+ vil komme til Socket 939, så det blir ikke mye igjen av Socket 754, imo. Endret 24. oktober 2004 av Ar`Kritz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå