Isabel Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) hei! jeg har planer om å kjøpe en pc fra siba. men jeg lurer først på om det er noen som har noen erfaringer med dem om service og slik? og om medion og fudjius siemens pcene deres som de selger? er det bare søppel det de selger, eller er det gode pcer? det kan hende jeg er dum som et kinderegg men akkurat nå er jeg lei av å lete etter pcer. og siden siba ikke bare har en nettbutikkk, men også en butikk, så tenkte jeg det var like greit å dra dit i stedet for å drive med sende-pcer-i-posten-greiene. men som jeg sier så vet jeg ikke så mye om disse pcene de selger.. vennlig hilsen isabel Endret 29. oktober 2004 av Isabel Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Du, jeg vet ingenting om Siba - så jeg skal ikke late som heller. Men skulle jeg kjøpt meg Pc hadde jeg vel egentlig satsa på www.komplett.no eller www.mpx.no Her har jeg bare gode erfaringer iallefall. Varene kommer (om de er på lager) innen 3-4 dager, alt er seriøst, du betaler kontant når du henter det på posten - eller med kredittkort. Trygt, kjapt og bra. T.o.m bra service om de sender noe feil. Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) ei! ja, jeg har fortstått at mpx og komplett er gode nettbutikker.. men jeg er litt lat og lei etter å se etter pcer nå så det var derfor jeg tenkte at jeg bare kunne å kjøpe en pc på siba som allerede er satt sammen og som jeg kunne få med meg hjem med en gang. her er foressten litt info om den pcen jeg kunne tenke meg som jeg har sett annonse om: fujitsu siemens athlon 64 3400+ -prosessor: AMD athlon 64 3400+ -internminne: 1024 MB pc 3200 -harddisk: 250 GB X-ATA -skjermkort: Radeon 9600xt 256 MB -drev: 16x DVD-brenner -LAN, Firewire, Modem -Windows XP Home -Worksuite 2004, Nero; Photoshop elements pris 11.999,- men er det virkelig ingen som har handlet hos siba før og hatt noen erfaringer med dem? vennlig hilsen Kinderegg-Isabel Endret 23. oktober 2004 av Isabel Lenke til kommentar
torsvb Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) Du får en mye bedre pc hvis du handler hos en pcbutikk, kan få hjelp her til å sette opp en pc og så får du butikken til å sette den sammen. Hva skal du bruke PCen til? Edit: Følger det med skjerm til den SIBA-pcen? Endret 23. oktober 2004 av torsvb Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) hei.. ehee, nei det følger ikke nok ikke med skjerm (og heller ikke tastatur/mus heller ) så jeg vet ikke. problemet er egentlig at jeg bare er lei av å se etter pc og vil egentlig bare kjøpe en uten noe tøys og tull og sånn.. men hvis du/dere vil hjelpe meg, så hadde det vært fint hvis jeg skulle kjøpe en pc hos en nettbutikk, så hadde det kanskje vært greit å handle en sånn sett-sammen-pc hos hos komplett (hører de er flinke med service og slikt... ) det jeg skal bruke pcen til er: -høre på musikk -se på filmer -laste ned spill/filmer -brenne dvd-filmer -skolearbeid -amatør-bilderedigering -amatør-filmredigering -surfe på internett -kanskje spille noe spill (i såfall sims) -chatte på msn osv... jeg ønsker også å kjøpe en flatskjerm, minimum 17" dette er kanskje en vanskelig jobb å sette sammen en pc til meg, men jeg takker for all jobb og så var det spørsmålet om penger da... jeg er ikke helt sikker på mye jeg må ut med for å få en god, kjapp pc som gir meg lite problemer, men kanskje et sted mellom 10000 og 14000kr?! vennlig hilsen isabel Endret 23. oktober 2004 av Isabel Lenke til kommentar
Manx Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 Komplett selger også ferdige pc'er: Her, og det er også mye og velge imellom. Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 23. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 23. oktober 2004 (endret) ja, men hvem av dem skal jeg da velge i forhold til mitt bruk? Endret 23. oktober 2004 av Isabel Lenke til kommentar
Lizzard] Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 send en mail til komplett og si det du sa så fixer de en pc til deg og bygger den og om du bor i bergen har de butikk på laksevåg og jeg har handlet en mobil på siba.no og det gikk helt fint ingen problemer der mvh tomas msn rox Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 23. oktober 2004 Del Skrevet 23. oktober 2004 ' date='24/10/2004 : 00:23'] send en mail til komplett og si det du sa så fixer de en pc til deg og bygger den og om du bor i bergen har de butikk på laksevåg og jeg har handlet en mobil på siba.no og det gikk helt fint ingen problemer der mvh tomas msn rox komplett har ingen butikker noen plass i norge datakjeden var tidligere komplett som har gått ut av komplettsystemet. Datakjeden er i trondheim også Har desverre hørt litt negativt om Siba tror du gjør et tryggere kjøp hos datakjeden Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Joda, komplett har faktisk "butikk" i hovedlageret sitt ved Sandefjord. Mer sånn skranke på lageret - men alikevel kan du reise dit og handle. Uansett - jeg mener komplett.no leverer - brukt de i maaange år. Endret 24. oktober 2004 av SkyMarshall Lenke til kommentar
aLmAnZo Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Du får ferdig løsninger på Komplett.no også- Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Sier meg enig her! Har handlet oss Komplett siden 199x et eller annet.. Aldri et problem med noe jeg. Ellers så kan man jo spare seriøst med lapper på dette oppsette som trådstaret hadde i starten. Har nettopp bestilt meg komponenter til en ganske lik pc som nevnt her. Minus kabinett, HD, dvd, og slike små ting... koster meg ca. 5.500 og da med et bedre skjermkort (9800Pro 256 bit, 128 ram) Tråden på min pc her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=316528&hl= Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) tror nok den siba pc'en ikke er veien å gå nei, ser alt for dyr ut, spesielt uten tastatur og mus, og med det heller dårlige skjermkortet også her er mitt forslag til ny pc, alt fra komplett Antall Webpris Totalt NEC DVD recorder ND-3500A IDE Sort Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Varenr.: 301942 Lagerstatus: 500+ stk på lager 695 695 -------------------------------------------------------------------------------- nec er bra og billig -------------------------------------------------------------------------------- Sony Diskettstasjon 3,5" 1,44MB Sort Floppydisk Intern Varenr.: 114711 Lagerstatus: 100+ stk på lager 136.5 136.5 -------------------------------------------------------------------------------- greit å ha en i tilfelle -------------------------------------------------------------------------------- AMD Athlon 64 3000+ 2.0 GHz Socket 754, 512 KB cache, BOXED Varenr.: 300492 Lagerstatus: 500+ stk på lager 1490 1490 -------------------------------------------------------------------------------- litt mindre enn den i siba sin, mene like bra, klokker like høyt -------------------------------------------------------------------------------- Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Varenr.: 123331 Lagerstatus: 100+ stk på lager 1020 1020 -------------------------------------------------------------------------------- litt mindre den også, mene bedre kvalitet -------------------------------------------------------------------------------- MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB,SATA,GbLAN,ATX,Raid Varenr.: 300050 Lagerstatus: 500+ stk på lager 999.01 999.01 -------------------------------------------------------------------------------- kjempehovedkort -------------------------------------------------------------------------------- Thermaltake SViking MidiTower Sort LCD Panel (Uten Strømforsyning) Varenr.: 301659 Lagerstatus: 100+ stk på lager 695 695 -------------------------------------------------------------------------------- så litt kult ut og var en ok pris, mene du får bestemme utseende selv -------------------------------------------------------------------------------- Fortron/Source Strømforsyning ATX-400W OEM 120mm, SATA Special Edition Varenr.: 301416 Lagerstatus: 100+ stk på lager 495 495 -------------------------------------------------------------------------------- utrolig bra strømforskyning det der -------------------------------------------------------------------------------- Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 1024MB Kit w/two matched Value Select 512MB Varenr.: 118737 Lagerstatus: 50-99 stk på lager 1649 1649 -------------------------------------------------------------------------------- value er billig utgaven til corsair men den er kompatibelt med det meste og stabil -------------------------------------------------------------------------------- Logitech OEM Cordless Desktop Optical, tastatur/mus, USB, PS/2, Sort, OEM Varenr.: 121631 Lagerstatus: 500+ stk på lager 545 545 -------------------------------------------------------------------------------- så ok ut til den prisen -------------------------------------------------------------------------------- Gainward GeForce 6800LE 128MB DDR AGP, Tv-Out, DVI, Retail Varenr.: 303912 Lagerstatus: 500+ stk på lager 2395 2395 -------------------------------------------------------------------------------- veldig bra skjermkort, alternativet er powercolor/sapphire 9800pro 128mb -------------------------------------------------------------------------------- Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Skjerm,Silver - Miljøgebyr 50 pr stk kommer i tillegg.Varenr.: 301399 Lagerstatus: Ikke på lager. Ubekreftet 76 stk 11/6/2004 3994.99 3994.99 -------------------------------------------------------------------------------- hørt mye bra om denne skjermen -------------------------------------------------------------------------------- Miljøgebyr: 50 Totalt: 14164.5 nå er det mulighet for litt innsparing her og der, f.eks en litt mindre harddisk, et litt billigere skjermkort (9800pro) et annet kabinett m/psu mene jeg tror det der burde bli en ok pc for dine behov tror jeg har huska alt da, spør gjerne om du lurer på no Endret 24. oktober 2004 av Spirre Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) ja, men hvem av dem skal jeg da velge i forhold til mitt bruk? http://www.komplett.no/k/ci.asp?sku=10053 Virker som en traust og god maskin med bra komponenter, dog tror jeg at jeg hadde gått inn på "konfigurer selv" og endret skjermen til: "Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang", Eizo er meget bra skjermer og tror det vil være mer enn verd de 800.- ekstra. Til gjengjeld kan du sikkert gå ned på skjermkortet til 5700LE eller radeon 9550 ettersom du ikke planlegger å spille nevneverdig, dog er 6800LE mer "fremtidsrettet" dersom du skulle få "dilla" en dag. Endret 24. oktober 2004 av kindings Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 mene jeg tror det der burde bli en ok pc for dine behov tror jeg har huska alt da, spør gjerne om du lurer på no Hei! takk, takk, takk for forslagene. jeg må innrømme at det er litt gøy å se etter en pc når man først er i gang, selv om jeg ikke har så mye peiling men den pcen du har anbefalt spirre.. er det i en sånn pc pakke? eller noe du har satt sammen litt sånn selv med ikke-konfiguerer? fant ikke alle delene på den Komplett DinSide.no September PC skjønner du. og er det noen som har noe å utsette på spirre sitt forslag? eller er det bare et veldig godt valg av en pc eller så syntes jeg at så pcen bra ut, selv om jeg ikke vet så mye om hvilket skjermkort, harddisk, prossesor og sånn jeg trenger når det er snakk om skjermkort, så er jeg ikke den største spillegale jenta har på jorda det eneste er vel at jeg spiller the sims en gang i blant når jeg kjeder meg grusomt.. så egentlig så kan jeg bare satse på 6800LE (??) da jeg kanskje kommer til å bli spillegal en gang senere. og i tillegg, som jeg har nevnt før, så kommer jeg til å se en del filmer på pcen også.. og så var det skjerm da. jeg ser at spirre anbefaler Samsung 17" LCD Syncmaster 710T TCO03 Skjerm, Silver mens kindings anbefaler "Eizo 17" LCD FlexScan L550K TCO-99 Sort med VGA og DVI-D inngang". ja, jeg vet ikke helt hva jeg skal si.. jeg vil bare ha en FLAT-skjerm som er god å se på både når jeg surfer på internett og når jeg ser på filmer. men hvis det er noen andre som har noen pc-forslag, så er jeg også veldig åpne for dem også.. vennlig hilsen isabel Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 her er pc-en for deg: bare du bør bytte ut den ctx flatskjermen den skulle visstnok ikke være så bra (jfr hardware.no sin test) link Lenke til kommentar
kindings Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 (endret) Samsung skjermen er rent teknisk bedre(og noe dyrere) enn Eizo skjermen jeg anbefalte, men har selv meget god erfaring med Eizo skjermer. De er robuste og holder høy kvalitet, har mindre erfaring med Samsun skjermer. Dessuten tror jeg Samsung skjermen kan vente litt på seg, de er tomme og jeg mener å ha lest at Samsung har leveringsproblemer.... 6800LE kort er mer enn godt nok for ditt bruk, velger du pakkeløsningen fra komplett ville jeg nok ikke ha byttet det ut. Forslaget til Spirre er meget godt, tror du kan få Komplett til å bygge den for deg(det er ikke noe pakkeløsning meg bekjent), PC byggeren fungerer heller ikke ettersom kabinettet er noe spesielt(dvs ikke standard med strømforsyning). Du kan f.eks kopiere varenummerene inn i hurtigkassen, mener du får opp ett alternativ der du kan få komplett til å bygge for deg. Xtra: Det er samme maskin jeg anbefalte med Eizo skjerm. Har heller ikke tro på den CTX skjermen, men mulig den er bra nok for denne type bruk. Skulle jeg funnet noe annet å utsette måtte det være HD og kabinett, men tror ikke det er av betydning for Isabel. Endret 24. oktober 2004 av kindings Lenke til kommentar
3dme Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 Enda en kose nettbutikk og handle i, i tilleg til mpx og komplett.no er www.netshop.no, alle 3 butikkene er tilnærmet like bra, så får du velge hvilke butikk utifra hvilke varer du skal handle (hvis ikke netshop har hden du ønsker deg,har kanskje komplett den f.eks) Anyway,lykke til med og få deg ny pc, hvis du leser anmeldelser på nettet, leser rundt på forumet, og kanskje leser andre "hjelp,jeg skal ha pc" poster, kan du velge deg ut en pc selv, men hvis du er helt på bar bakke,kan det være greit og spørre sånn ca hva du trenger, f.eks amd eller intel,så kan du velge ut komponenter selv. En huskeliste på alt du trenger kan også være greit hvis du skal kjøpe selv: 1.Kabinett (evt barebone) (husk strømforsyning) 2.Hovedkort (evt barebone) 3.Prossesor 4.Minne/ram 5.Hardisk 6.Grafikk Kort 7.Cd Rom/Cd Brenner/Dvd Rom/Dvd Brenner 8.Diskett stasjon (greit og ha) Div pc utstyr som er greit og ha: 1.Tastatur og mus 2.Høytalere 3.Skjerm/Monitor 4.Musematte Dette er jo seff hvis du vil lage din egen pc da, men tro meg,det er utrolig morsomt og handle sin egen pc,lage sin egen pc og bruke sin egen pc. Mvh 3dme Lenke til kommentar
Isabel Skrevet 24. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2004 Har heller ikke tro på den CTX skjermen, men mulig den er bra nok for denne type bruk. Skulle jeg funnet noe annet å utsette måtte det være HD og kabinett, men tror ikke det er av betydning for Isabel. Jeg kommer ikke til å velge den CTX-skjermen. Jeg leste anmeldelsen nettopp og da ble det NO,NO! får se om jeg kanskje heller velger Samsung eller Eizo.. skal lese noen flere tester først. jeg skal si at jeg heller ville hatt et annet kabinett en det som er med i den pakken fra komplett. men ettersom jeg forstår så går ikke det?!?! synd.. men når vi snakker om HD! ehee.. hva er det for noe tenker meg kanskje at det er hovedkort? eller er jeg helt i bakvendtland? jeg må også si at huskelisten til 3dme var det er bare dumt at jeg ikke vet hva jeg skal velge innenfor de forskjellige temaene som feks prossesor, minne/ram, hovedkort osv.. så det er vel derfor jeg nå har planer om å bestille en Komplett DinSide.no September PC neste helg, da jeg har litt bedre tid. og jeg tenkte jeg kanskje skulle sende en mail til komplett og høre hva de anbefaler. fortsatt så er spirre sitt forlsag men jeg tenker det blir både enklere og billigere å ta den Komplett DinSide.no September PC-en.. vennlig hilsen wohoo-isabel Lenke til kommentar
Blacki Skrevet 24. oktober 2004 Del Skrevet 24. oktober 2004 HD = Hardisk, HK = Hovedkort Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå