Gå til innhold

Svart skjerm når jeg sletter videofiler


Chief

Anbefalte innlegg

Ganske merkelig fenomen. Er hos en kamerat, har nettopp formatert systemdisken og lagt inn igjen XP. Når han nå skal slette noen dobbeltlagrede videofiler blir skjermen svart hver gang han merker de og trykker "DEL". Det samme skjer også om han høgreklikker på en av filene.

 

Dette problemet er langt over mitt kunskapsnivå. Må inrømme at jeg aldri har vært bort i noe lignende engang. :hmm:

 

Noen som har et genialt forslag som kan testest ut? :(

 

Dette bugger noe helt vanvittig, PC'en har nå 3 av 4 ben ut om vinduet i 8. etg og jeg må komme opp med et eller annet som virker for ellers ligger den snart knust i asfalten :yes:

 

-Chief-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har testet litt forskjellig her nå.

 

Det hjalp ikke å installere Media Player 10

Det hjalp derimot å installere K-Lite Mega Codec Pack 1.03. Da sluttet den med dette problemet.

 

Så om noen andre har dette problemet, forsøk å få lastet inn en eller annen codec pakke.

 

-Chief-

Lenke til kommentar
hehe, merkligste jeg har hørt, har aldri vært borti noe slikt før selv... åssen format var filene han slettet?

Mener det var noen små musikkvideofiler, sikkert av typen .mpg, eller .mpg

 

Og det er for så vidt det merkeligste jeg også har sett. Jeg regnet med det enten hadde noe med skjermkortdriveren å gjøre eller mediaplayer ettersom det var den som stod som spiller av disse filtypene. Etter at vi installerte codec-pack så fungerte det jo helt brillefint. Fatter ikke helt hva sammenhengen er mellom codec og delete av en fil? :hmm:

 

-Chief-

Lenke til kommentar

Har opplevd lignende selv. Det som var mitt problem, var en av DivX/Xvid codecs som jeg hadde lagt inn som klikka systemet.

Hadde jeg vært deg, så hadde jeg gått inn på kontrollpanel og legg til/Fjern programvare, og fjernet ALT som har med codecs å gjøre (Xvid/Mpeg/DivX etc).

Startet maskinen på nytt, og sett om dette hjelper for deg også.

Hvis dette hjelper, så hadde jeg funnet fram en annen codec og installert denne.

 

-z00l-

Lenke til kommentar

Hei, saken er det at nå i nyere windows versjoner, så er de rettet mye mere mot multimedia og lign. enn tidl. win versjoner, når en fil av typen *.avi eller lign, blir trykket på aktiviserer du en intern prosess, og når ikke windows finner denne filen riktig, så jobber´n mye for å finne en måte å åpne filen på, eller forhåndsvise den på.

Har vært mye borti dette, og ialle mine tilfeller har det hjulpet å legge inn en codec eller 2 , og da er altt bra..

 

Den er iallefall min mening

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...